Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-litteraturillern-i-media
Läst 1865 ggr
Sude.K
0

Bästa iller affär.

Hej! undrar om det är någon som vet den bästa iller butiken. det kan vara en svensk och engelsk butik/hemsida. tacksam för svar.

Mvh: Sude

• Redigerat 2020-09-12 14:16 av Grodan
Alwyn
2

Lär tråden "Bästa nätbutiken" här nedan så får du svår där :)

Sude.K
0

#1, vet du vart man kan få tag på bra iller säljare/uppfödare i Göteborg eller i närheten av Göteborg. vem köpte/ fick du din iller ifrån? vill skaffa en runt Augusti ungefär. helst en hane men könet spelar ingen stor roll. 

Mvh: Sude:)

Alwyn
2

Det gäller att leta runt lite om du vill ha iller, särskilt om ni är nybörjare. Se till bara att du inte köper en som är bitig eftersom det kan vara svårt att börja med. Valpar kan vara svåra men det beror lite på individen och uppfödaren. Uppfödare i Göteborg känner jag inte till, ofta får man åka en bra bit för att köpa ett djur. Håll koll på trådar här inne, uppfödare lägger upp trådar när de har kullar och omplaceringar hamnar oftast under rubriken Omplaceringar/säljes/köpes. Kolla även varje dag på Blocket och liknande. Det tar tid och energi att hitta rätt, men det är värt det :)

Sude.K
0

#3, ja det borde vara värt för ett sånt underbar djur:) vart köpte du din iller?

Alwyn
0

Min kommer från Skåne, själv bor jag i Uppsala. Blev en bit att åka :P