Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 835 ggr
Theres
0

Namn

Vad fick ni era iller-namn ifrån?

golf.ifokus.se

Theres
0

Melwin har jag ingen aning om, det bara "kom till mig"…

Sen har vi Epona

Och Denver =)

golf.ifokus.se

Fruttisen
0

Jag ville ha något sött namn till min söta lilla tjej…och vad kan vara sötare än Socker ? =P

sarae
0

Stitch hette det när han kom

Buffy hette Eowyn, men det passade inte…Buffy the vampire slayer e klart bättre ;)

Rickie hette rickie å jag gillade det namnet (rikki tikki tavi)

Molle hette Tyson….Blev molle dels för  micke & molle (filmen) sen hette min hund mollie, hon gick bort förra året.

Bebis kallas än så länge för ludde ( en barn sång som heter Ludde & Sara, samt barna visan "här kommer lilla ludde håhå jaja, bärandes på en kudde….)

emoflickan
0

sara, jag tycker du ska fortsätta på buffyspåret o kalla bebis för spike! han e sååå klart en spike :)

sarae
0

#4 hehehe har oxå tänkt på det….men jag tror han e lite för go för det ;)

emoflickan
0

spike är ju helgo!!!! :)

sarae
0

i love spike! men det e nog lite för "hårt" för bebis….men vi får se…väntar på trotsåldern ;I)

Theres
0

*putt*

golf.ifokus.se

ferretgirl
0

Dino hade redan sitt namn när jag fick honom i augusti 00.
Snuff hete så från början, men då jag inte tyckte det passade honom så fick namnet Aslan istället. Dels för att han är född i juli som är lejonets tecken, men han är döpt efter lejonet Aslan i från sagan om Landet Narnija.
Laban fick sitt namn av min pappa, då det första han gjorde (Laban alltså) var att bita min pappa o fingrarna. Då sa han " höre du din djäkla laban", det fastnade i hjärna på mig, så Laban fick det bli.
BellaLuna eller Lina som hon kallas fick sitt BellaLuna pga att hon var en albino och vacker som en måne, som ju BellaLuna betyder på italienska. Men sen tyckte min då ca 16 årige son att det var för krångligt att säga, så han sa hela tiden Lina till henne, och även fastnade så småningom i hjärnan på mig.
Ronja fick sitt namn för hon var lika busig och hittepåig som sin namne, dvs Ronja rövardotter. Ronja fick även hon ett "efternamn" nämligen bus. Så oftast när jag kallade på henne så blev det RonjaBus.
Tilly fick sitt namn för jag ville ha 2 tjejer som började med ett T.
Tiffanie fick sitt namn av samma anl. som ovan. Dessutom så fick hon en lite annorlunda stavning för att jag ville inte att den skulle vara den vanliga då hon är lite speciell den här lilla damen. Hon är inte som andra illrar, det är förvisso inte hellre hennes syster Tilly. Båda följer mig som två hundvalpar, och är några riktiga tiggisar båda två.
SheereKahn fick sitt namn för att en kompis hade en liten tjej som hon skulle para med SheereKahns pappa Baloo. Men den parningen slutade med att hon fick en livmoder inflammation, så hon blev kastrerad istället. Och då jag parade Lina med Baloo, så övertog jag hennes valpnamn och satte dessa på Linas kull som bestod av 6 valpar som alla fick namn efter Djungelbokens figurer.
Nanooq fick sitt namn pga att han är en stor albino kille, hans 2 bröder fick även dom grönlänska namn att ståta med.
Xena fick sitt namn pga att jag inte hittade något tjejnamn som började på Z, hennes bröder fick namn som började på denna bokstav. Förvisso så kallas hon inte för Xena utan för Agnez, detta namnet fick hon för att som min sambos faster Agnes var, så är Agnez också väldigt småbusig och påhittig och har alltid något på G.
Atlas fick sitt namn för att jag valde att sätta upp den grekiska gudasagan och stjärnor och planeter som tema förra året. Men han kallas inte för Atlas, istället heter han nu till Jazzir eller Jazz för kort. Tyckte att Atlas i olika stavningar har blivit för vanligt, så jag ville ha ett lite ovanligare namn på honom. Hittade då Jazzir, så det fick det bli.

[jenkass]
0

toxi hette min pojkväns bortsprunga katt.
och tuuva bara kom

elinn
0

Elvis - Har alltid velat ha ett husdjur som heter Elvis och eftersom han var kille fick han heta det.

Chiquita - Jag skrev ner alla namn jag kunde tänka mig att döpa en illertjej till och så drog jag en lapp och så blev det Chiquita.

Triss - Triss för att hon blev min tredje iller och jag fick triss i illrar.

Noel - Han var döpt av sin uppfödare och jag gillade namnet och behöll det.

Velsan
0

Humla: Satt på en bänk å en humla flög för "min iller ska heta Humla" sen satt det liksom.

Lava: hette det från uppfödaren, tyckte det var fint

Kentucky: Ville ha nått coolt och annorlunda, och så poppa det upp i huvet bara å fastna.

Boston, Montana, Memphis och Alaska blev följden efter Kentucky eftersom jag inte ville bryta temat :P

skrollan
0

skrollan hette det när hon kom till oss för ett år sedan som omplacering .

groggie vet jag inte, stod mellan namnen, nelson, groggie och turbo. groggie vad det bästa namnet då tyckte sambon ;)

men nästa djur ska heta nelsnon tror jag , om det är en nelson såklart :)

[HannahoHenrik]
0

Havanna hette innan Ronja men jag tyckte verkligen inte om det så vi byte, och jag ville ha en stad tänkte först på Rio men blev Havanna, fin som en cubansk cigarr

Manilla hette Nilla innan o vi ville ha kvar lite men inte bara Nilla hon var döpt efter andra ägarens son som älskade programmet Nicke och Nilla o vi ville fortsätta på vårat huvudstads tema så vi la till Ma på Nilla alltså Manilla.

Dollar hette Dollar när han föddes så vi ville inte byta namn på honom. Men jag vet absolut vad nästa iller kille ska heta

Smeagol
0

Smeagol: Heter som han gör efter mycket om och men. Ett tag skulle han heta mc gyver men eftersom vi tyckte att det var ett så krånligt namn så bytte vi. så han hette nog lite blandat i 2 veckor eller så. Sedan tittade vi mycket på sagan om ringen filmerna. så hux flux blev de smeagol. villket både ja och pojkvänen tycker är ett passande namn. För smeagol har verkligen personlighetsklyving.

Frallan: Frallan heter frallan eftersom han förra ägare döpt honom till det. Och ja tycker inte man ska ändra namnet på ett djur ialf inte när den är över 1år. Och han lyssnar ju till frallan. Man han blir kallad frallus oxså :) Och de som ej kommer ihåg vad han heter så kallas han limpan.. hahaha