Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 783 ggr
Theres
0

Piss...

Jag har varit och hälsat på denhär illern 2 kvällar i rad nu, och varje gång jag är där så försöker jag övertala henne om att hon ska behålla honom, för hon är ju så kär i den lille och jag tänker på Melwin som verkar bli lite ledsen och avis om jag gosar med honom.

Sen kommer jag hem, och känner att jag vill nog ta hand om honom trots allt… Sen kommer jag dit igen och de busar och bråkar. Epona är jättesnäll och gör ingenting, men Melwin ska bossa lite. Idag slutade det med att både Melwin och illern blev helt ledsna och stilla, så jag övertalade henne lite till om att hon skulle testa.

Illern har det alltså jättebra där, som ett paradis. Det är mest hennes dotter som är lite rädd för illern ibland när han är busig, och sen katterna som kanske är lite rädda med. Så idag när jag såg hur ledsen Melwin blev så lyckades jag övertala henne på riktigt att testa och se hur det funkar, gränsa av lägenheten och ha illern för sig och katterna för sig. Och nu när jag är hemma igen så vill jag ju så gärna ha honom :( Idag blev jag kär i honom på riktigt… gosade för mycket. Igår var det liksom no big deal, men idag hoppas jag att situationen blir ohållbar så han kommer hit tillslut iallafall.

Hoppas ju dock ändå att allt ska funka, för han har det verkligen bra där, och jag ska hjälpa henne att få lite mer pli på honom.

Jag har iallafall mina 2 älsklingar, och jag tycker nog det räcker =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Hade 2 sms idag på morgonen och vaknade av ett tredje… häääämta honom…

golf.ifokus.se

Pandae
0

ska du hämta honom el?

Theres
0

Jupp, typ…snart, när jag har vaknat lite mer xD

golf.ifokus.se

Pandae
0

hihi…:P

vi får hoppas att melwin inte blir för svartsjuk…han kanske kommer trivas med en till ny vän?:)

Du får visa bilder sen:D

AlbaStiffler
0

Lycka till tessan, ta dig inte vatten över huvet bara! :-D Spännande om hur det går, vad sa morsan tillslut?

Theres
0

Äh, mamma vet inget :P Senaste jag sa nåt till henne om saken var igårkväll då jag sa: jag lyckades övertala henne, även om jag gärna vill ha honom… hon bara: Mmm… typ xD
Men hon kommer ju tycka han är söt iallafall.

En sak jag tycker är lite konstig bara… Melwin och Epona luktar "gott" enligt mig… typ lite sött sådär… men alla andra illrar jag träffat (7 andra) luktar konstigt… allatså alla andra illrar luktar likadant… fattar inte varför Melw och Epo luktar nice, när alla andra luktar bajs… allstå… detdär sa jag bara för att rimma, men… alla andra har samma lukt, en konstig lukt, som inte alls luktar iller :S

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

#6> Håller helt med. Andras illrar luktar många ggr inte lika gott. Vet inte om det beror på skötseln, på hur ofta man tvättar filtar/illern. Eller om det beror på något annat…?

Alba däremot luktade annorlunda sista halvåret eftersom hon konstant badade i vattenskålen,. Hon luktade en blandning mellan grädde och blöt bäjbis. hahaha…

Theres
0

Iallafall, denna illern gillar vatten så mycket så han tydligen hoppar i allt vatten han ser, han ska bada hela tiden… så om jag badar alla 3 i samma schampo idag så de luktar likadant så kanske Melwin blir lite mindre bossig.

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

Om han nu älskar att bada, låt honon ha en plaskbalja/vattenskål framme jämt som han utan problem kan plaska i. Lägg några tidningar under…

Alba hade sin plaskbalja i badrummet som hon alltid hade tillgång till. Lika kul varje gång man kom in med nya strumpor på morgonen… hehehe.

Mmm, att bada dem alla kan säkert funka lite. Bada dem samtidigt och låt dem torka sig ihop. Funkade klockrent för mig igår (läs tråd Leo - tilläkning i familjen).

JossanH
0

men det finns ingen iller som luktar så gott som dexter när han varit på promenad! Ingen av mina andra luktar så- bara dext!

Håller med om att andras illrar luktar annorlunda mot sina egna. Har nog mycket med hur ofta och med vad man tvättar filtarna, hur hemmet lukter och hur matte o husse luktar! :)
JAG tycker mina luktar gott (för det mesta hehe)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Sådäääär, nu har jag Denver här hemma med…

Nu ska jag bara…få det att funka :O

golf.ifokus.se

Pandae
0

hur går de ??

AlbaStiffler
0

*håller tummarna*

Theres
0

Han badar :P

golf.ifokus.se

Ceciliaolucifer
0

Sin egna älsklingar och andras skitungar ;) så är det bara!
Man är nog väldigt partisk!

Theres
0

golf.ifokus.se

Pandae
0

åh gud vad söt han var:D

holtz
0

Vad är det för låda med sågspån? Förvånad

Theres
0

den han kom i i lördags :O

golf.ifokus.se

holtz
0

Han har väl inte suttit i den hela tiden? :S

Norrskenets
0

va söt, mera bilder?=9 va sa din mamma när du kom hem med Denver då?

Theres
0

vet inte hur länge han har bott i lådan, men hos hon som hade honom nu har han bott i hela lägenheten.

mamma vet inget än ;)

golf.ifokus.se

holtz
0

Ja men va skönt då ;)

Theres
0

sådääär ja, nu sover de alla 3 i soffan… men melwin är fortfarande aggro…och denver sket på sig i soffan =/ men epona gör inte en fluga förnär, hon är typ sjukt snäll. jäkla vad denv skriker också, man får ont i öronen Skrikandes

golf.ifokus.se

Pandae
0

åhh..isch…hoppas att de går bra och att de kommer att komma överrens:D

[jenkass]
0

#24 haha då är la din mamma överlycklig ;)

Theres
0

Hmmm, nu vet hon om det…hon sa: hur länge ska du ha honom då? Jag bara: vet inte… hon: du kommer aldrig hitta ett annat hem åt honom va? mohahahahaha

golf.ifokus.se

Pandae
0

Hur gammal e han..
hihi hon vet inte om att du tänker behålla honom?=P

Theres
0

han är 8 månader…
nope, jag har sagt att jag bara är akuthem ;)

golf.ifokus.se

Theres
0

Öronproppar :P Shit vad han gallskriker… tur att Melwin bara hoppar på honom när jag föröker få dem att lukta på varandra… annars typ backar han.

golf.ifokus.se

Theres
0

Eftersom jag inte vet när Denver är född, utan hon sa bara att han är ca 8 månader, så har jag fått tillverka ett datum då han ska få fylla år… 13 februari-07…samma dag som morfar dog… ska för övrigt begrava morfars aska imon.

golf.ifokus.se

Pandae
0

du testar på att vara "akuthem" tills din mamma fastnar och säger att du kan behålla honom;)?

oj..ja då är det ju inte ett datum man glömmer:/

Theres
0

haha, ja, typ… eller tills hon inte orkar bry sig längre :P

golf.ifokus.se

Pandae
0

haha de brukar funka:)