Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1507 ggr
Faxlin
0

Illerbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag fick vi vårkänslor. Mötte motorcycklar när vi var iväg med bilen och solen gassade när vi kome hem. Så självklart skulle töserna och grabben ut.
Ungarna började gå med Beldin sedan tog jag och följde med ut med töserna.
Så då ville jag dela med mig av lite kort på mina tjejer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och så ett på Bella när hon kollar efter vad husse och snöslungan håller på med.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Hmm, undrar vad som gömmer sig under det här lövet då.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Sååå skönt i vårsolen

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Mysigt att vara ute.

Audiatur et altera pars

gameover
0

vilka sötisar ;*

DG
0

Söta :)

DG
0

Söta :)

Faxlin
0

gameover och DG, töserna tackar för berömmet. Ja, matte också. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jättefina bilder måste jag säga. Visst är det skönt att det börjar bli vår. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

elinn
0

Åh vad fint Åsa! Jag och Johan körde till Uppsala idag och då kunde man för första gången i år använda solglasögon utan att det kändes konstigt. VÅR!!!

Madde
0

Igår satt vi ute hela eftermiddagen och solade. Det har man inte kunnat göra på väldigt länge. Plus att vi fick färg. Det händer inte hur som helst i sverige. Skrattande

sofie
0

Nu har vi vart ute i skogen och traskat runt i helgen. Och fick så fina bilder på Tara idag så jag tänkte visa dom =)

sofie
0

tara igen

Faxlin
0

Vilka mysiga bilder. Visst är det skoj när man lyckas få riktigt fina kort. Längtar tills vi också kan ta oss ut i skogen, här är det för mycket snö fortfarande, så vi får hålla oss till vägarna.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja det är verkligen skoj. Har suttit och raderat massa kort av dom jag tog idag. Det är bara ett suddigt lurv som syns. Dom är ju aldrig stilla =)

Faxlin
0

*Asg* Det där med att radera kort känner jag igen. Fast vissa lite suddiga kort spar jag bara för att de gör något skojigt på dem. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

SofieManne: Fina foton! Har du tjejen okopplad när ni är ute, funkar det för er? =) hihi, eller var det bara när du fotade kanske..

Faxlin
0

#17: Jag tyckte mig se att de har ett flexikoppel på henne. Om du tittar riktigt noga ser du det tunna snöret. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

ahaaaa.. Flört

Faxlin
0

Ser du det också, eller är det en synvilla av mig. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

jodå, nu när du säger det så… =) kollade på sista bilden, nummer två och där var det faktiskt svårt att se men jag får väl skylla på att jag ännu inte hade vaknat då jag loggade in och såg fotona Räcka ut tungan

sofie
0

Tessa: Tackar. Ja nu har nu ju upptäckt kopplet. Jag va tvungen att kolla nu. Jag ser faktiskt inget på bild2. hihi

Faxlin
0

#21 & #22: Ni tror inte ni missade kopplet för att det går bakom trädet då? Hon harju gått runt trädet så kopplet direkt vid henne är döljt av trädet, dyker sedan upp till vänster i bilden. hihi
Säger Åsa med blicken för de små, små detaljerna vilket jag skyller helt och hållet på foto.ifokus. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

Asg. Ja det gör det ju. Jag som har tagit kortet ser inte ens det. Tur att vi har dig Åsa som håller koll =)

AmmiG
0

Åsa och SofieManne: Vilka fina bilder ni hade lagt upp!

Här reser man bort en vecka och sedan tar det ännu längre tid att hitta alla trevliga trådar man missat.

Mvh/ Ammi

Faxlin
0

Men det är väl skojigt att ha en massa att läsa och titta på när man kommer hem igen. Tänk vad lång tid det tar innan du hunnit igenom alla trådar vi skrivit i när du var på resande fot. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Det trista är att jag antagligen hinner åka iväg en sväng till, innan jag hittat alla trådar. Då är jag tillbaka där jag började, nästa gång jag kommer hem. Hinner ju aldrig ikapp på det viset!

Faxlin
0

*Asg* Du får sätta dig och systematiskt gå igenom varje kategori, och kolla om det är några trådar du missat där. hehe

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Å hur ska jag då hinna med nutiden. Är inte lika snabb som dig, tyvärr.

Faxlin
0

Söt bild på en söt tjej.

Inte lika snabb som mig? Jag har ju en dator som tar en halvtimme på sig att ladda upp en komentar. Eller ja nästan i alla fall. Hualigen vad jag längtar efter den nya datorn. Känns som en hel evighet innan det är juni ju.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Måste ju lägga in en bild oxå. Det är ju en bildtråd. Har du inga bilder du kan visa upp?

Nja, det var väl inte datorn jag tänkte på, det var det som sitter bakom tangenterna!

Faxlin
0

*Asg* hehe, okej. Ja, jag kanske skriver snabbare än dig, men det hjälper föga när datorn sedan inte samarbetar för fem öre liksom.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Vilken gullig tunga den sötnosen hade!

Apropå #14, här kommer två bilder från Gotland. Hoppas du ursäktar att det inte är illrar med på dom.

AmmiG
0

Knäppte några foton i Visby när jag lämnade tillbaka hyrbilen. Bl.a. detta.

Faxlin
0

Vilka mysiga bilder Ammi. Klart det är okej med annat än illerbilder. Jag har ju satt ut på både hästar och trädgården så varför skulle inte du få det. hihi

Här är en bild på båda mina avels töser. Man ser faktiskt rätt bra på bilden vad stor Kiara är jämfört med Bella. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Kiara…hon kan välan sätta lite fart, tycker jag. Det är en riktigt snygg mörk tjej.

Faxlin
0

Ja, jag tycker också Kiara är riktigt snygg. Fast jag är ju lite jävig kanske. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Jag gillar mörkt bruna illrar, tyvärr är det svårt att hitta riktigt mörka viltfärgade illrar. Dom flesta ljusnar alldeles för mycket för min smak, rdean när dom fäller valppälsen.

Madde
0

Här kommer en bild som jag hittade i mitt fotoalbum idag. Skrattande

Det är en bild på en iller som heter Scar. Han var väldigt liten när några åkte och tog hem honom. Ingen trodde att han skulle överleva. Han hade vi även hemma hos oss när vi hade Baghera. De var bröder. (1 månad bodde han hos oss.) Han ser otroligt söt ut, nästan som en säl.

Faxlin
0

Vilken söting han är lilla scar.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Han var jättesöt när han var liten. Är säkert söt nu med men nu vet jag inte var han bor längre. Tyvärr. Han var en riktigt mysig iller. Brukade busa med benjamin som var dubbelt så stor men ändå vann han för benjamin brydde sig inte. Skrattande

Faxlin
0

haha, ja det är häftigt det där, att de små kan vinna över de större. Bara för att de är riktigt envetna liksom.

Audiatur et altera pars

[Luna]
0

Luna

[Luna]
0

Smulan

Faxlin
0

Wow Luna du har dem lösa. Vad häftigt.
Fina kort.

Audiatur et altera pars

[Luna]
0

dom 2 kan jag ha lösa om jag håller STENKOLL *ler*

Lillen är för äventyrslysten för att ha lös.
Men när jag ska ta utomhus foto blir de så mycket finare om man slipper selen.

:)

Madde
0

#46: Jag håller med dig Luna om att korten blir finare utan Sele.

Faxlin
0

Ja, visst blir det snyggare kort utan sele. Men hualigen, tänk om de smiter. Jag skulle vara aldeles för rädd för att våga. Men jag är nog lite fjantig kanske.

Audiatur et altera pars

DG
0

Jag skulle inte heller våga har dom utan sele. Dom är otroligt snabba ibland.