Trött iller?
Hej, min iller jag har som är på 4 år sover så extremt mycket jämfört med de tidigare illrarna jag har haft! Är ute o går med henne och då är hon pigg och glad men så fort hon kommer hem vill hon sova. Kan de va beroende på åldern att vissa illrar är extra trötta? Eller är hon deprimerad? Tog emot henne bara för något månad sen! Va säger ni?
2 av mina 3 illrar är likadana. Dom är visserligen släkt också, men dom sover nästan hela dagarna jämfört med den tredje . Det ligger väl i generna .
Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️
Om du promenerar med henne varje dag så kan det vara så att hon får tillräckligt med aktivering och är trött efteråt, mina illrar tex blir trötta efter långa promenader. Det kan också vara kostrelaterad - om hon inte får rätt kost kan hon inte ha energi till att busa och vara aktiv längre… eller så kan hon vara sjuk också så om du är orolig så kan du göra hälsokoll hos veterinären
Välkommen till ferretplanet.se :)
Hon hade varit hos veterinären innan hon flyttade in och allt såg bra ut, hon brukar sova hur mycket som helst innan jag går ut med henne (vill att hon ska röra på sig för hon sover så mycket) ! Kan va ja som är ovan med en trött iller då jag har bara haft pigga illrar innan som det har varit full rulle på hela tiden :)
Kan också vara omställningen att flytta från gamla till nya hemmet.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.