Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 2086 ggr
cupiid
0

iller lukt

Hejhej har nyss fått min iller och känner att den luktar ganska mycket, typ som tomat i växthus, och vad jag vet så kommer den lukten av kroppsfettet, och efter jag tagit i han så klias det på dom ställen jag tar på, lite granna, är det normalt? eller är jag allergisk eller något, och ingenting är väll farligt av de?

sarae
0

det kan vara så att du e allergisk…fast regarerar du så genom att bara ta i illern är du extremt allergisk å borde ligga på akuten för länge sen ;) jag är allergisk mot iller, men på mig kilar det bara på huden där jag blivit riven eller bitig, eller om jag gosat extremt mycket med en iller under lång tid.

Är det en hane eller hona? Ålder?

Valpar luktar ofta rätt mycket. Och brunstiga hanar luktar hemskt. en kastrerad vuxen iller luktar inte alls mycket. men en stark lukt kan även bero på vad illern ätit i sitt tidigare hem.

cupiid
0

Det är en hona, ska vaccinera henne snart.. 10 veckor ^^

ahh är jag allergisk =(?, jag har sovit bredvid henne .. kan jag få något negativ effekt påde tro?

ingen annan som upplevt att det kliar?

sarae
0

#2 om du e allergisk eller ej e svårt att säga. oftast tar det ett tag att utveckla allergi mot något man inte haft mycket kontakt med innan. Om det e farlligt eller ej beror på hur allergisk du e. de finns ju de som inte akn komma närmare än häst än 400 meter utan att dö..så allt e relativt ;)

kliar gör de ofta om de rispar huden på något vis eller slickar mycket på en

cupiid
0

har fått utslag oxo, är det för jag rör hons hud?

Marina
0

Gå o allergitesta dig!

Om du är allergisk så tycker jag du borde få fler besvär, om du ligger bredvid iller så borde du få svårt att andas och det borde börja klia i ögonen samt tat du borde bli snuvig.

Kan det vara så att illern har loppor? I så fall kan det ju va lopprona som biter idg och gör att det kliar.

Xannadu
0

Allergi utspelar sig på olika vis. Bara för att man får klåda och kan liga brevid sin iller utan att få ögonen att rinna sammt bli snuvig det är vanligt att man bara får klåda.

Jag får olika symtomer beroende på vad det är.

Men om illern har loppor borde ju illern lida av det och det borde man väll märka?

sarae
0

#6 har man inte nhaft illern så länge är det svårt att veta vad som e normalt å inte. en iller med loppor kliar sig mycket, men illrar kliar sig mycket i vanliga fall oxå så det kan vara svårt att upptäcka

Xannadu
0

Jo det vet jag är svårt. Men har man tedens att vara alerkiker o vet sina symtomer så kan man avgöra väldigt fort om det är de.

Sen kanske jag var otydligt men just om allergi svarade jag inlägg#5 att man inte behöver få flera reaktioner det beror på hur man reagerar för man gör det väldigt olika.