OT...Piercat...
nu har jag äntligen piercat mig :D
när jag fyllde 13 så hade jag tjatat ett bra tag om att få pierca naveln, men när vi kom dit så sa Carola (hon som piercar) att det är åldersgräns på 14 år, å att jag skulle tänka på saken i 1 år :P.. å nu lite senare än när jag fyllde 14 så gick vi dit å piercade i naveln å tungan :) tungan fick jag i 14 års present å naveln i 13 årsprensent :P
När dom stack i nålen gjorde det ont som f*n annars gör dte inte särskilt ont, förutom lite i tungan precis efter, men värken i tungan kommer tydligen imorgon :P

Åh :) Vill också ta hål. Men är det 14-årsgräns bara? Här är det 16-årsgräns… :/
I tungan kan man vara svulen en tid efteråt men för att ta ner den så sug på isbitar.
Jag hade svårt att få ner svulnaden så jag sög på isbitar i 5 dar men helt klart värt de :)

Usch, skulle aldrig våga ta hål i magen…hua. Fast mina piercingar skulle nog folk hua åt också så,haha. Egentligen är det sjuk att man betalar för att få utsmycka sin kropp med hål :))
Jag måste säga att en piercingstudio som har lagt åldergränsen på 14 år för piercing låter ytterst oseriös. Vad heter stället?

jag piersade mig, tror jag va vid 16 års åldern, och då piersade jag mig på en mässa men han som piersade mig i naveln hade jag haft kontakt med och kollat upp hur det va så jag kände mig lugn förutom att det va en hel publik som stog och glodde och bara hoppades att man skulle skrika hehe, det gjorde inte så ont, gjorde mycket ondare att ta hål i öronen.

Jag trodde alla piercare och tatuerare var tvungen att ha 18-årsgräns..

trodde också det, här är det om man är yngre än 18 så måste man ha sina föräldrars godkännande, annars får man gott vänta till man blir äldre.
märkligt med åldergränserna måste jag säga. här är det 16års gräns på navel (med målsman) och 18års gräns på tunga. (får inte ta under 18 även om målsman är med).

fusk:P. jag vill också pierca mig i tungan och i navlen:) men jag får inte:( jag har har hål i öronen men det känndes knappt när hon pierca dom.

Jag tog hål i öronen med en sån där "pistol", och har fortfarande problem med att hålen kvar vara ibland å så efter tunga örhängen. Men mina piercingar har aldrig varit några problem. Tänk om man vetat det när man var tp 10.

det är fjortonårsgräns minst, med målsman såklart =P….stället heter downtown, tror jag =)
Jag tycker ändå att det låter oseriöst. En seriös piercingstudio har minst 16årsgräns med målsman, och 18 utan målsman.
Det är definitivt inte vettigt med en åldersgräns på 14 år, det låter helt löjligt.
Nu menar jag inget emot dej, utan mot piercingstudion.
i Linköping på Federal/viking tattoo har dom 16 som gräns tror jag med målsmans tillåtelse för tattoos måste du vara 18 fyllda.
Tyckte varken naveln eller tungan gjorde alls ont att ta.. tungan var dock svullen en vecka o jag kunde inte äta någon fast föda. Men det var ju iaf7 o 5 år sedan nu… Usch börjar ju bli gammal.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
tycker alla borde ha 18-års gräns då man är ung och dum å kan ångra sig ;) inget illa menat mot er som är yngre. har själv ett flertal piercingar och har som tur är inte ångrat mig. men ville sååå gärna pierca mig i tungan när jag var 14 men fick inte för min mamma, är så glad att jag inte fick det för nu vill jag inte ha det!
#13 åldersgränserna jag skrev var på Federal piercing i linköping.
#15 aha där ser man!… hängde ju där lite mer förr än nu… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
jag skulle adlrig våga ta i tungen, men vill det mer än annat ;)

Hehehe, stackare. :)
Har själv piercat min tunga 3 gånger, varav 2 piercings där har jag kvar.
Även en i tungbandet under tungan har jag, och då¨skall du veta, jag kunde knappt svälja min saliv pga smärtan som gick ända ner i halsen. Hehe. ;)
Vill man vara fin får man lida pin. :D Lycka till. Du får gärna lägga upp bilder i piercingtråden sen, så man får se. :)
Hmm, på tal om åldersgränsen så brukar det vara 16 år med målsmans godkännande för alla piercings, utan undantag. (Genitalpiercings alltid 18 års åldersgräns.)
Dock finns inga lagar för vid vilken ålder man får pierca sig, men en seriös piercingstudio har i alla fall åldersgränsen på 16 år med målsmans tillstånd.
ja som sagt problem med att äta kan du nog få. har sj i tungan och den svullnade upp så in i tusan för mig. men men nu har jag 6 piercingar,2 tatueringar och två vanliga hål i öronen och jag ångrar det inte en sekund=)
var har du alla piercingar noda_dede? :)
jag har i näsan,naveln,läppen,tungan,bröstvårtan och klitoris kappan. där är alla mina=)

Okej, det är en massa. jag är så feg, men än så länge kan jag skylla på att mamma och pappa skulle döda mig om jag piercade mig innan 18 ;)