Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 423 ggr
Qviq
0

dumma iller

Idag tände jag ljus och satte dem på ett säkert avstånd där jag vet att göran aldrig kommit upp. Efter två timmar tittar jag åt ljusens håll och ser då göran uppe på bordet brevid ljusen. Han står still tills jag kommer fram och då är hans morrhår helt borta… Aldrig innan har han kommit upp dit och känner man inte att morrhåren försvinner? Dumma iller…

"Chaos is a friend of mine."

ferretgirl
0

Det är så typiskt iller, jag har själv ofta ljus tända på kvällen. Och som du så försöker jag ha dom på ett illersäkert ställe, haha trodde dumma jag. Tänkte inte på att jag har Jazz som kan ta sig upp på det mesta. Så jag hade tänt mina ljus här om veckan, och satt dom högst upp på TV:n och högst upp på bokhyllan. TV:n hade han inte lyckats med att ta sig upp på, men väl på bokhyllan. Vet inte hur han gör, men upp kommer han, och hyllan är nästan 2m hög. Och han kan inte klättra mellan några hyllor då det finns bakstycke på hela hyllan. Men det är nog som jag har trott hela tiden som jag har haft honom, att han har vingar den illern. Många är dom gånger jag har hittat honom uppe på hatthyllan (utan att det har hängt kläder som han har kunnat klättra på) eller uppe på vasken i köket, där är han var och varannan dag den drullen. Där har jag hellre inte än kommit på hur han tar sig upp, men jag vet att han kan hoppa rakt upp från golvet och upp på köksbordet. Och det skiljer bara någon cm på bordet och vasken.

AlbaStiffler
0

Albas morrhår har blivit bortbrända 2 ggr, blir alldeles gula, lockiga och "plastiga" när de bränts… hehehe. Stackarn, hur kan man komma på att man ska nosa på ett ljus? Tur att de växer ut. Efter detta lämnar ajg aldrig ljus osedda. Om jag så bara ska gå och hämta något i andra rummet så släcker jag dem om en iller är vaken.

Vattunalle
0

tur inte pälsen brann upp… :/ det gäller verkligen att bevaka som f-n när man har ljus tända…en iller ger sig ju aldrig, och är dom nyfikna på nått som tar dom små lilla liven sig alltid upp till slut *s*

elinn
0

Jag har själv råkat ut för samma sak. En tröst är ju i alla fall att morrhåren kommer växa ut igen =)

emoflickan
0

våra har lyckats bli av med lite morrhår i mammas kakelugn. Hon har trott att glöden är borta men dom har varit där i rivit runt i askan och fått tag i lite glöd heh, förvånande (not) nog så är det oftast tjabo ;) men som sagt, växer ut igen.

bnoffan
0

Molly springer också runt hemma med brända morrhår efter att snabbt som attan tagit sig upp på köksbordet som inte mamma bevakade för stunden…