Oops kull 2015
12:e april 5st (3st honor och 2st hanar) 3st avlidna inom dom 3 risktidsdagarna. Tjuvparnings mellan Rocky och Pandora, Rocky är Pandora's pappa. Valparna är friska och pigga men aningen små vid födseln (kontroll vägdes inte då pga. Hela familjen låg sjuk). Honan, Viltfärgad Norrskenets Little Misfortune To Happiness Hanen, Viltfärgad Norrskenets Little Chaos Of Happiness

Honan igen

Norrskenets Little Chaos Of Happiness Hane: 15g

Hanen

Hanen

Så söta!
Vid vilken ålder går dem att tinga?
Hej! Vi tingar gärna en hane. Min mejl; lineaj@hotmail.com Hör jätte gärna av dig så berättar jag vilka vi är:-)

Intresserade maila för att få mer information om kullen: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com Berätta om dig/er och vad du/ni kan erbjuda en illervalp från min uppfödning. Vi finns för övrigt i Timrå och valparna tvingas inte förns tidigast 5 veckor om rätt hem dykt upp vill säga.
Hej! Har du några kvar ? När kan man tinga en ?:) jag har haft iller förut och saknar det fruktansvärt mycket! Maila mig gärna! :) busigajohanna@hotmail.com

Haft fullt upp nu dom här dagarna och det fortsätter… Pandora har gått i fullbrunst och jag fick ingen tid förns nu på måndag för att ta henne ur brunst då det kan och har stört hennes diande. Har fått extra mata hennes två men igår när jag kom hem från jobbet så fann jag honan död.. Hanen och jag kämpar på än och tur i oturen att jag försökte mig på en avbruten parning på Pandora's sister Kerstin ihop med Kapten Morrgan. Kerstin fick 7st valpar igår morse men på eftermiddagen när jag kom hem och kika till dem så var en död, kanske dödfödd. Klarar sig Pandora's sista valp tills jag kommer hem så ska jag försöka få Kerstin att adoptera grabben så han har störst chans att klara sig. Kan säga att jag och Kerstin inte har samma speciella kontakt som jag och Pandora delar.. Mitt finger fick sig en snabb omgång men det såg värre ut igår då det var uppsvällt.

Fingret
Oj här är det fullt upp hör jag! Får hoppasallt går väl nu, va synd att sista honan också dog… Får hoppas att Kerstins kull också klarar sig då och hon adopterar hanen, skulle vara så synd om hela kullen dog.
Du gör ett otroligt jobb tycker jag och de ska du ha beröm för!

Lycka till och hoppas allt löser sig för er!
Vilket kanonjobb du verkar göra! :)
Åh! Har Morrgan blivit pappa?! Grattis!!! Pussa killen från mig!!

#22 Fuffinen Tack så mycket <3
Tyvärr klarade sig inte den sista valpen från Pandora, hittade han avliden på lördag morgon när jag skulle stödmata honom.. Det är otroligt svårt att lyckas få så unga illervalpar att klara sig på stödmatning så trots att jag misstänkte att det skulle ske då Pandora slutat dia dom två sista pga. brunst så tog det ändå så hårt att hitta lill grabben som man kämpat och hoppats ska klara sig, fast att det var en tjuvparning mellan far och dotter.
Kerstin och Morrgan´s valpar lever och mår bra så nu kan jag börja pusta ut då valpkullen blir 1 vecka imorgon :)

#27 Yuuuhanna Tack <3 :)
#28 sotlynx Ja det har han. Tack <3 Det ska jag göra :)

Kerstin och Kapten Morrgan´s valpar kommer få en egen tråd imorgon kväll då dom blir en vecka :)
Valparna förväntas bli bra första gångs illrar.
Färger och kön avslöjas i nya tråden ;)

Uppdatering.
Skickade in avförings prov på Pandora när hennes valpar föddes. Öppnade filen med ångest och oro att se beskedet "Positiv" MEN det var hör och häpna NEGATIV :'D Nu känner jag mig taggad för fler prover!!