Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 681 ggr
sarae
0

pinkis premiär

idag avgick matte från alla sina principer och köpte några små små muspinkisar till bebis…och jisses va populärt det va! bebis slukade 4 stycken på raken och ville ha mer ;) Så i nästa djuraffär skulle det inhandlas mer , men där fanns inga mus pinkisar utan jag fick fuzzies (usch! så söta ju) så nu har molle, bebis å rickie lekt med musen i hallen….ett himla spring å alla var intresserade. sen försvann jag ut i köket i 5 min. när jag kom ut igen var musen borta….har letat överallt…så jag misstänker att den e uppäten ;)

holtz
0

och vad är pinkis å fuzzies? Förvånad

Faxlin
0

pinkis är små, små musbebisar. Och fuzzies är musbebisar som är lite större och har fått päls. Alltså sötare :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

det vill du inte veta… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

holtz
0

Vad pratar vi om? Leksaksmöss, riktiga möss, godismöss? Fundersam

JossanH
0

vi pratar döda möss som är nedfrysta till djurmat..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Är fuzzies oxå döda?

Sara

sarae
0
skrollan
0

om du har otur så kanske det liggerunder soffan ;) fast det är ju uppskattat förstås, så kanske inte :)

men sara, ska han heta bäbis eller ;)

HannaM
0
Faxlin
0

Jag har hittat på ett såååå passande namn till honom. Då han har mycket ljusare färg än sin syster så ansåg jag att det ser ut som om han fått färgen som vart kvar, slatten liksom.
Så ja Slatten kändes som ett super namn.

Sedan att Slatten äter pinkisar tycker jag nog är lite äckligt, men det är väl för att jag har svårt med den biten liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

#8 var förutseende å stängde in dem i hallen ;) annars ahde jag väl vaknat med den på huvudkudden

nope…planen e att han inte ska heta vare sig bebis eller slatten….men jag kan inte komma på nått som verkligen passar…e inne på Ludde..

UlrikaD
0

Kan ju säga att min bebis var den som åt den femte pinkisen då, urk. Sara gav henne den medans jag stod 10m bort med huvudet gömt i en buske. Och om min bebis vill äta pinkisar så varsågod, men då får hon göra det när inte jag är med. Det är verkligen inte min grej.

holtz
0

Aaaahhhaaaa. Döda möss alltså…:S

sarae
0

#12 din bebis vart ju mer blodtörstig än min…brorsan var ju tvungen att  bita av huvudet innan damen vart intresserad :P

yup…döda möss…..men det var inte så hemskt ändå…visserligen har jag haft orm, och tinat pinkisar förr…men

JossanH
0

jag tycker också det är riktigt äckligt.. men tog mod till mig för ett par år sedan o köpte 2 frysta möss till mina pojkar! oj vad förtjusta dom blev! Gcik med dom där i munnen o väste åt varandra.. Men när nu inte matte klippt musarna till lagomna bitar så var det ju så svårt att äta (vet ju hur dom är med kycklingen liksom..).. Slutade med att de hade tuggat på huvudena lite och till sist åt dexter upp ena musfilén.. beståenda av ett stycke svans och inget mer.

För det första var det inte riktigt lika förfärligt äckligt som det låter (näst intill) då de var lite  deformerade efter nedfrysningen.. Men det blev ingen kvällsmat för mig den kvällen och hade svårt att äta dagen efter också. Första och enda gången jag köpt möss till dom.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

# 11 Möss på huvudkudden är ingen nog ingen hit.
Vet jag av egen erfarenhet…eller nästan.
Vi har haft dvärghamsteruppfödning o en hel del har passerat vårt hus.

När minsta sonen var 4 så vaknade jag av en annorlunda present på huvudkudden. Sträckte ut handen o fann rätt sömnigt något lurvigt.
En död hamster!!!
Trodde först i mitt nyvakna tillstrånd att någon hade rymt o jag legat ihjäl den. Den var rätt…äcklig…fuktig på något vis.
Visade sig att sonen hämtat en död ur frysen som låg o väntade på att tjälen skulle gå ur jorden o den skulle jordfästas.
Han tyckte nog den var söt o fin…mjuk o lurvig.
Hans mor något helt annat!

AlbaStiffler
0

*garvar roat åt #16*

animal-lover
0

Mina lyckades kidnappa en levande mus som skulle bli ormmat  och det enda som fanns kvar utav den var lite tarmar. såå INTE trevligt, men vad gör man dom är ju så söta att man inte kan skälla på dom :)

minja
0

Vilken zoo affär köpte du dom?! Funderar på att ge mina katter något att syselsätta sig med (hunden lär väl få i sig några också om jag känner han rätt). Sådana lär ju dom kunna fånga utan problem hoppas jag Räcka ut tungan.

Vi har en extra frys till hundmaten och där ligger redan äckliga saker så som klövar av alla dess slag, blod, grishjärta och märgben. Så lite möss känns nästan helt naturligt där Fot i munnnen.

Norrskenets
0

Möss kan du få tag i en vanlig djuraffär=)

sarae
0

#19 jag köpte i kungälv och i kungsbacka, men djuraffären på backaplan skall oxå ha

däremot skulle jag vilja hitta nånstans man kan köpa dem liiite billigare