Illerträff i sommar
Hej alla. Jag och Manfred har funderat på om vi ska ha en illerträff här i Nyköping i sommar. Tänkte höra om det finns nått intresse för det? Vi har ju ingen med iller som bor här =(

Låter jätteskoj. Nu räknar jag stenhårt med att jag inte kan åka på några träffar längre bort på grund av valpisar men hoppas ni blir många som kan träffas och ha skoj.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Illerträff är alltid välkommet. Kan vi så kommer vi gärna. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag säger som Madde, kan vi så kommer vi *hihi*
Bara det är en helg för annars jobbar jag hela sommaren *suck*

Ohh, jag vill också jobba ju. Kan du fixa in mig också Elin. hihi
Audiatur et altera pars
#2 och #3 Vad trevligt =) Får väl se hur många som är intresserade av att komma och sen välja ett datum då så många som möjligt kan komma. Det är ju ett bra tag kvar.

Skulle vara roligt men tror det blir för långt att åka :( Speciellt när jag inte har någon bil eller körkort.

Hur bor ni SofieManne? Hus med gräsmatta, eller lägenhet med möjlighet att gå ut? Skulle vara gott om vi kunde grilla iaf

DG det är ju inte långt hit från sthlm. Tåget går ju direkt ner hit också =)
Elin vi bor i lägenhet men det finns många finna och bra ställen man kan åka till och grilla. Eller så kanske vi kan låna Manfreds mammas hus på landet. Så grilla det är klart vi ska =)

Kollade i sj.se och det skulle kosta 260kr dit och lika mycket tillbaks. Sen tycke rjag det är krångligt åka tåg med illrarna men vi får se, mycket beror på hur min jobbintervju går imorron.
Okej. Hoppas det går bra på jobbinterjuven imrorgon =)
Samma här. Hoppas det går så bra att du får jobb. Då är du en av dem lyckliga som har ett. 

Hoppas det går bra med jobbet.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Tack :) Ja det skulle verkligen behövas, så ska satsa allt imorron :)
Vad är det för jobb du söker DG?

Det här jobbet är finsktalande Medarbetare i returavdelning av en firma som håller på med olika slags mediaförsäljning till olika företag i Norden.
Annars har jag sökt allting från Burger King till kassör till kundtjänst.
Det lät ju som ett jobb som passar dig. Då får du ju tala ditt modersmål oxå. =)

Ja precis :) Hade en jobb med det redan en gång men tyvärr hade dom för mycket folk :(
det va riktigt synd för jag trivdes jättebra. Hoppas det går bättre denna gång!
Lycka till!!!! =)

SofieManne: Hur lång tid tar det att åka från Gävle till er? Härligt om vi kunde vara ute på något trevligt ställe, om vädret tillåter vill säga =)
Elin: det tar tre timmar ungefär.

Nyköping är ju inte så lång från Örebro så jag kommer gärna förbi med illrarna och grillar *ler*
Ne det är ju inte det =) Det vore jätte skoj, så ni jätte välkomna =)

Malena vad mysigt. tar du också med dig alla pälsarna då?
Audiatur et altera pars
För våran del skulle vi ha 20 mil. =) Så det är ju inga problem. =)

#23 Vet inte än har inte planerat färdigt hehe
Om vi kommer ska Alla pälsarna med. =) Om inget oförutsätt händer. 
Den här tråden hade jag missat.
Vi har ju funderat på att dyka upp hos er, när vi fått iväg valparna. Skulle vara jättekul med illerträff.
Visst är det tur att man letar sig tillbaka i gamla trådar ibland. 
Ja det är tur, hittade flera…Jag åkte ju iväg den 19e för att hämta hem tjejerna.

Visst kan gamla trådar vara skojiga. Tror många glömmer att gå in under de olika kategorierna och läsa i de äldre tyvärr. Kan vara lite synd då man missar många skratt då. hehe
Audiatur et altera pars
Det blir lätt fler trådar om samma sak, eftersom man glömmer att kolla om det finns någon gammal tråd. Tyvärr kan man gå miste om bra info. på det viset.

Jag kommer helt klart på träff, bara det passar in med hur jag jobbar!
Vad roligt Ammi, ni är jätte välkommna.
Och -eM- du är också jätte välkommen =)
SofieManne: Arrangera träffen när det passar de flesta som vill komma. Skulle det passa ihop med när vi har möjlighet, så är det jätteroligt.
Passar det inte tidsmässigt ihop med när vi har möjlighet, ja då får vi ha en egen illerträff, när vi dyker upp hos er. Eftersom vårt besök blir i samband med att vi är hemifrån en längre tid, så kommer vi antagligen att ha HELA illerskocken med oss. 
Ammi: Ja precis. Och en egen illerträff är inte så tokigt det heller. Om ni tar med er hela illerskocken så blir det en massa illrar då med =)
sofieManne: Vi får se om det blir alla eller bara en del av dom. När vi åker hemifrån kommer vi ju antagligen att ha en del valpar med, som ska till sina nya ägare.
Klart är iaf att Zack och Rusty kommer med, eftersom vi ska hälsa på deras ägare. Sen är det alltid svårt att åka ifrån pälsarna, så när det väl är dags packar man kanske in alla iaf.