Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 420 ggr
NoraDede
0

YIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hej på er alla nu måste jag bara skriva av mig till er.

Jag var hos läkaren på en undersökning av magen igår och på ultraljudet såg dom något väldigt konstigt så dom fick ta en massa tester.

och det visade sig att jag ska ha barn=) jag har en liten filur i magen som är 7mm lång.

och dom som känner mig privat utan för denna sida vill jag inte ska gå runt och säga detta till tex sina pojkvänner med mera.

kram på er alla

Saaba
0

Oj! Vilken överraskning! GRATTIS!

TottsiGirl
0

ÅÅ grattis va roligt :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[tiiia]
0

gu va kul :) grattis till er :)

NoraDede
0

tack. och jag som hade tänkt köpa häst nu och sen en liten iller kompis till miilo till våren men det får nog vänta ett tag nu. men som sagt så e ju miilo med oss hela dagarna på promenader med mera och han verkar inte så ledsen över att bara ha oss=)

ThereseBergqvist
0

Stort grattis gumman!! =)

NoraDede
0

Tack. ja detta var ju inte planerat så jag har inte riktigt fatta än att det är sant=)

Norrskenets
0

Grattis gumman! tror detta var en pik till mig.

[jenkass]
0

ååå grattis!! gud va roligt! nu får du va rädd om magen =)

League
0

grattis!

[kjamtessa]
0

Grattis!!!

NoraDede
0

#7 vad var en pik till dig?

#8 ja det blir ju de, nu blir det en massa vitaminer och börja tänka på vad man äter med mera.

#9 & #10 tack

Norrskenets
0

#11 Detta: "och dom som känner mig privat utan för denna sida vill jag inte ska gå runt och säga detta till tex sina pojkvänner med mera".

Kändes som det iaf… Stort grattis igen!=)

ThereseBergqvist
0

När kommer filuren behaga att titta ut? ;) *Nyfikenstrut*

NoraDede
0

#11 ja men nu är det ju så att det finns ju flera personer på denna sida som känner mig privat och jag vill inte att dom berättar för dina pojkvänner,familjer, kompisar med mera.

#13 ja eftersom dom såg igår att den bara var 7mm lång så ska jag vänta ett tag till och sedan gå och göra en koll och se om dom kan beräkna datum då=) men någon gång i maj blir det=)

ThereseBergqvist
0

En liten sommar bäääs alltså =)

Norrskenets
0

#14 okej, kändes bara som det.. Va kul och se hur långt gången du är hehe=) Hur känns det nurå?=D

KerstinL
0

Grattis!! Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

AlbaStiffler
0

Anade du inte innan att du var gravid? Intressant annars, berätta mer om du vill… Eller så gör du det på gravid.ifokus hehehe… *nyfiken*

NoraDede
0

#15 nja en vår bebis blir det=)

#16 ja jag lovar att skriva datum så fort jag vet sj=)

#17 tack

#18 nej det visste jag inte då jag har haft fel på mina hormoner så jag har haft men 4 gånger på 1,5-2 år så läkaren skulle bara undersöka mig och se sen skulle jag få medicine så att allt skulle bli normalt. har ju väntat super länge på att få en tid. men då visade det sig att mina hormoner har gått till sig i augusti och då blev denna lilla filur till=)

AlbaStiffler
0

Härligt, då förstår jag att du är extra glad och överraskad. Vad spännande.

DG
0

Grattis! Fick du veta hurt långt gången du vart och när barnet ska komma?
Är själv i vecka 12+1 idag och barnet ska komma i början på April :)

DG
0

Oj, såg inte alla meddelanden när jag skrev för nån anledning. Du har ju redan svarat på samma frågor :)

Smex
0

OJ OJ OJ! Kan förstå hela din glädje. Det är nästan såman vill bli gravid. Bara får veta det och inte att man kämpar på det. GRATTIS!!

Miss-Me
0

Grattis!

NoraDede
0

#20 ja det är ju det=)

#21 ja men det är ingen fara jag kan oxå bara skumm läsa vissa trådar ibland=)

#23 ja det är en underbar känsla om man vill ha barn då vill säga =P

#24 tack

skrollan
0

grattis, vilken lkycka :)

Norrskenets
0

#19 Va spännande=D får man fråga när du ska kolla upp datumet?GeneradGlad

NoraDede
0

#26 tack

#27 ja dom kan inte riktigt mäta riktigt säkert nu iaf så läkaren tyckte att jag kunde åka hem och smälta allt och skriva in mig på mödrarvårds centralen om ca 2 veckor.

Norrskenets
0

#28 jaha va kul!=D så otroligt spännande för dig, kan inte föreställa mig hur mycket du har i tankarna nu hehe=)

NoraDede
0

#29 haha ja jag kan säga att tankarna snurrar extremt mycket i både mitt och killens huve kan jag lova. men som tur är det bara positiva tankar=)

men som sagt dom två vänner du känner till mig emma vill jag sj berättade det för så försök att inte prata brevid munnen är du gullig=)

Norrskenets
0

#30 hehe det kan jag förstå, skönt att det bara är posetivt=) själv är jag inte redo för sånt så jag hade fått panik hehe men det är jag de;)

Ja självklart, det förstår ja att du vill. Det skulle jag också velat och se deras reaktion hehe=D

NoraDede
0

ja och du vet ju att en av dessa personer säkert lär komma med en rolig kommenatr och ett ansikts uttryck i chocken haha

Norrskenets
0

ja det lär dom säkert hehe

NoraDede
0

hehe jo jag e rädd för de=P

plingan35
0

men Grattis gu va kul för er Glad

Trissan
0

Ååh, grattis :D

NoraDede
0

#35 0ch #36 tack

Madde
0

Grattis och hoppas att allt flyter på som det ska under graviditeten.

=)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

NoraDede
0

#38 tack tack

Faxlin
0

Grattis vad skojigt :-)

Låter som om det är dags att traska in på www.gravid.ifokus.se Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NoraDede
0

340 haha ja där har jag vare medlem sedan länge. detta var ju inte planerat men man kan ju läsa på lite till framtiden tänkte jag då och det var ju bra.

SofiaBlomberg
0

Grattis =) Gud va roligt för er =) Nu när allt erkar gå så bra. Hälsa gubben också =P

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

NoraDede
0

#42 tack go gumman. så nu får du en anledning att komma och hälsa på oss sen=)

Satmaran
0

Grattis gumman!!!!!

Allt kommer att gå precis som det ska, Dvs. perfekt…

Vad annars??!

Önskar dig all lycka.

Kram.

Lillan

NoraDede
0

#44 ja tack så mycket. håller för fullt på att övertala killen att vi iaf ska köpa eb valp till våren=)

babsan
0

Grattis =)

Tesan
0

STORT Grattis till er!!!

Trissan
0

Hur tror du det kommer gå med illrarna och bejbyn sen då?
Det gäller väll att hålla dem under uppsikt? :)

Norrskenets
0

#48 det är som hund och katt man måste ändå hålla uppsikt så varken djuret leker för hårt eller tvärtom.

NoraDede
0

tack tack på er alla.

#48 ja nu är det ju så att miilo har aldrig bitigt varken hål eller hårt på någon och så klart kommer jag ju aldrig att lämna bebisen sj med honom. han kommer sakta och säkert få lära känna bebisen så att han ser vad det är=)

ThereseBergqvist
0

Ha det börja synats nått på lillmagen än? ;)

NoraDede
0

#51 nej men herregud jag är bara i slutet av vecka fem=)

[tiiia]
0

#44 menar inget illa nu, men det kanske är bra att vänta lite med illervalpen tills ditt barn är lite större? Jag kan tänka mig att det skulle vara svårt att få en iller rumsren och bitfri samtidigt som man ska ta hand om en liten bebis som kräver typ 100% av ens uppmärksamhet. Även om bebisen inte kommer än på ett antal månader så kan det vara svårt att få tiden att räcka till för en bebis, två illrar och en pojkvän :) Menar som sagt inte något illa med det jag just skrev, utan värnar om dig, dina djur och din kommande bebis. :)

Trissan
0

Men bebisen kommer om ca 9 månader. och när man e mamma ledig har man ju ganska mkt tid oxå ? Lycka till!

DG
0

#54 även om det tar bebisen ca 9 månader att komma så kan det vara så att man inte orkar med lika mycket. Själv har jag mått illa senaste 2 månader och då orkar man inte pyssla med illrarna lika mycket utan det är mitt sambos ansvar.
Sen kan det bli komplikationer i senare månader också som försvårar vanliga livet.

Men det är upp til var och en om man känner att man orkar, eller om sambo är beredd att ställa upp :)

[tiiia]
0

#54 både iller och bebis tar oerhört mkt tid. Och som mamma har man oftast inte mkt tid eller ork över till annat än sin lilla bebis i början (iaf enligt de flesta mammor jag känner). Men så länge man känner att det fungerar själv så är det ju som det skall.

ThereseBergqvist
0

#52 Okej.. Ja vet som sagt inget om graviditeter och sånt :P

NoraDede
0

jag blir inte arg så det är ingen fara. men som sagt vi är fler personer än jag i detta hushåll som kan uppfostra illern så jag är inte helt sj i det hela. och hellre att miilo då har en kompis sen nä'r jag kanske inte orkar lika mycket än att han är sj. hoppas ni förstår mig

DG
0

#58 Så länge det finns någon som orkar uppfostra valpen och umgås med illrarna så ser jag ingen problem. Men förberedd dig själv att du kanske inte kommer orka :)

NoraDede
0

#59 ja det har jag ju såklart tänkt på det är ingen fara

Trissan
0

#55 & #56

Haha, Själv har jag bara levt i 15 år och är inte så aktiv i ämnet om graviditet. Och jag har inte hafft en illervalp förr men jag vet att det kräver ganska mkt från matte och husse. Men bara att hon orkar så ser inte jag heller ngt "problem" i det hela ;)

Issan & co önskar er all lycka!

NoraDede
0

ja och jag ser det inte som något problem =)

Nettan
0

Grattis så mycket.

Fastna inte för mycket i illertankar nu så att du glömmer bort att njuta av graviditeten. För sen när bebisen är ute så saknar man faktiskt sparkarna i magen, känslan när man lägger handen på magen och känner puffarna mot handen..*suckar och drömmer tillbaka*

KerstinL
0

Nettan…. aja baja.. inte tänka så mycket, du vet ju hur dom blir efter några år!! Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

NoraDede
0

#63 nej då det är ingen fara=) illrarna och beben är mitt allt nu=) ja killen oxå så klart, hihi