Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 884 ggr
anetka
0

Sover mycket?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ända sedan jag fick hem Corinne har jag funderat över en sak. Nämligen att Tiffany sover väldigt mycket i jämförelse med Corinne. Tänkte inte på det när jag bara hade en iller, jag hade ju inget att jämföra med.

Jag blir lite orolig ibland, tänk om det är något fel med henne? Ofta när hon går upp springer hon ett varv och lägger sig sedan igen. Hon är inte i närheten lika aktiv och lekfull som Corinne.. Vad tror ni? Kan något vara fel eller är hon bara en väldigt trött iller?

Gustav-o-Linda
0

Mina e vakna ungerfär lika mkt på samma gång. Men om du fått henne precis så kan det ju vara att hon kanske inte haft det så lugnt innan och vilar ut nu. Vänta ett par dagar , då blir det nog andra bullar av :)

[tiiia]
0

Har Corinne bott hos dig länge? För när illrar är nyinflyttade och ganska så unga så tycks de sova mer. Förmodligen eftersom att det tar lite på krafterna att få ett nytt hem. Och sen så är det väl som med människor, somliga sover mer än andra. Dessutom så vet du ju inte hur aktiv hon är när du själv ligger och sover :)

Robinsnel
0

Mina fyra är väääldigt olika mkt vakna, och väldigt olika mkt aktiva. Det varierar…

anetka
0

#1 och #2  Nej asså.. Jag menar att Tiffany sover mycket. Jag har haft henne i över ett år, men först när jag fick hem Corinne för två månader sen insåg jag att Tiff sover mycket. Som ni säger kan det vara så att hon helt enkelt är sån..

Jag är väl lite nojjig.. Men kan trötthet hos illrar vara symptom på något annat?

ViktorMarina
0

låter precis som våra, Jorm vaknar titt som tätt och vill vara med oss, men aiia sover så mycket hon bara kan och får! :P har också nojat över att det skulle vara nåt, men har kommit fram till att det bara är så hon är..! det går även i perioder, ibland sover hon dygnet runt känns det som, och gör bara små rundor innan hon lägger sig igen.. men sen kommer en period då hon är uppe rätt mycket, och busar järnet!

hur gammal är tiffany?

skrollan
0

men hur gamla är dom ? För att här hemma är "valpen" vaken mer än "tantren" :)

AlbaStiffler
0

Mina illrar brukar variera sig, vissa perioder sover den ena mer och andra perioder är samma iller mer aktiv.

Men jag fick höra en sak för nåt år sen angående illrar. Om illern är understimmulerad/uttråkad så kan de sova mer… De blir lixom apatiska eller deppiga… Nu är det säkert inte så med din iller, men kan va värt att tänka på.

Sen kan det diffa från årstid till årstid eller väder till väder, precis som med oss människor.

En annan sak som kan göra dem hängigare är kanske om illern har nån brist: går illern på bra foder? Får den vitaminer som den ska? är illern frisk? Tror säkert inte det är något sådant som gör din ena iller tröttare, men det kan va bra att vara vaken åp symtom… Troligast är nog att din ena iller helt enkelt bara är tröttare av sig som "default". :-)