Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 552 ggr
League
0

Astrids nya hem!

Så äntligen har jag kunnat ladda upp mina bilder…

Tåget hem: det började med att det var försenat med ca 15 min… Sen gick allt bra hela vägen, Astrid verkade lite sorgsen, och skunkade flera gånger, det luktade verkligen INTE gott :S Hon ville heller inte äta förrän vi kom till Göteborg och jag köpte hamburgare. Men hon mår fint och ville nog bara sova när vi kom hem.

Astrid fick sova i en innekaninbur i illerrummet första natten, då jag var hemma vid 23 på kvällen och hade jobbat sen 7  samma morgon. Hon fick sova där med mina gamla tant Ronja, allt gick gättebra! Det första hon gjorde när hon kom ut var att ge sig på min stora illerhane, på knappa 2 kg och bara 5 månader. (han uppskattade att det kom en ny illerkompis med lika mycket energi som honom)

Allt har gått gättebra, hon äter sover och leker som hon ska :) Satmaran har verkligen lagt ner tid på sina valpar, Astrid är lugn, snäll och lekfull, samma verkar det vara med syster och mamma som jag träffade när jag hämtade Astrid.

Igår fick de sönderskuret kycklig hjärta och lever, det visade sig att bara Astrid viste att det gick att äta :D Samson luktade på det, sen var det ingen som ville ha… inte ens med vetegroddsolja eller laxolja på.

Lenore
0

Vad skönt att Astrid äntligen har fått ett bra hem! Nintendo hälsar till sin syster. :)
Hoppas att allt går bra!

Norrskenets
0

va kul=) men vart är bilderna då?=P hehe Flört

AlbaStiffler
0

Superkul med ny valp… lite avis! :-)

League
0

kan ladda upp bilder, men min fosterbror har kabeln med sig till skolan :@ så ni får vänta ngr timmar til :P

Norrskenets
0

Okej gör inget, vi väntar hehe….(kollar på klockan) tralalalala …….. nu då?heheFlörtRäcka ut tunganSkrattande

League
0

haha, nej nu ska jag gå och ge monstren mat, och kolla om jag hittar ronjas gamla sele, det e nog den enda som passar det nya lilla monstret :) Ses i em!

League
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyfiken i en strut

League
0

bild 2

League
0

Skönheten i närbild :)

League
0

Astrid e pömsig :)

AlbaStiffler
0

Söt tjej

League
0

bild 5

League
0

astrid bild nr 6

League
0

bild 7…

League
0

så en bild på min gamla tant ronja den elaka :P

League
0

så samson när han kom på att det var jättebra att sova i jackärmen

Norrskenets
0

synd på kvallen, bild 9 hade blivit jätte snygg som förstoring=)

League
0

jag vet, kvalittén suger! men det är för att det är taget med min mobil, vi kan inte hitta digitalkameran.

Norrskenets
0

#18 jaha okej, aja bättre det än inget;)

skrollan
0

vad kul och vilka fina bilder :)

Satmaran
0

Tack vännen!!!

För att du har en tanke på det jobb man lägger ner på att få valparna att uppföra sig på ett någerlunda vettigt vis,  bara precis så att man inte ska kunna skämmas, men inte mer än att en ny ägare ska forma sin valp som den vill…

babsan
0

vad söta =)