Äta grillrester
Jag satt och tänkte lite på sommarn och hur roligt jag kommer att ha det med en iller att leka med och kom att tänka på det här med grillad mat. På sommarn blir de ju lätt väldigt mycket grillat och vi är en stor familj där jag kommer tillbringa sommaren så de blir ju Maaassor av kött och ben.
Det jag funderade på var om man kan ge en iller benen som blir över efter man ätit klart? Förutsatt att de inte finns massa kryddor på det då, eller är de något ni inte alls rekomenderar?
Vi brukar ge våran hund någon benbit ibland så tänkte varför en iller inte skulle kunna äta de också isf?
Vad säger ni lite mer erfarna illerägare, är de en dålig ide?
Vet inte hur det är med iller. Men andra djur ska man aldrig ge tillagade ben till, endast råa.
Oj okej ja de kan ju vara bra att veta. Då är det nog ingen bra ide ändå misstänker jag, aja hon kan ju få det roa benet innan de tillagas ^^

Exakt! Inga tillagade ben, kryddor, stekt eller grillat kött. Rått går bra men man får akta så det inte finns flisor ifall det är sågade ben 🙂
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
jo det vet jag ju, kan tänka mig de e stort problem med tillagade ben också. Men ja tack för svaren, då ska man se till att mamma inte får för sig att ge henne några benrester ^^'