Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 316 ggr
Xannadu
0

Selen!

Jag höll på att städa o göra rent Plutos sele. När jag plötsligt kom på en fråga.

Hur ofta gör du rent selena du har till din/dina illrar?

Jag gör en stor rengörning 2ggr om året. Sen kan jag skölja av dem om de blir smuttsiga

Theres
0

Jag brukar tvätta dem i tvättmaskinen när de stinker xD

Men lägger dem i en såndär liten påse då… som man stoppar bh-ar i så man inte ska ta sönder bygeln och sådär ni vet…

golf.ifokus.se

JossanH
0

hehe, jag är slarvig!! tvättar aldrig selarna mer än när de badar med dom på eller är ute i regnet… eller, jo, har väl hänt ett par gånger när de varit riktigt skitiga.. När du säger det så är det nog dags för en seltvätt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

AlbaStiffler
0

Har nog ärligt talat aldrig behövt tvätta mina illrars selar heller. Har aldrig blivit så skitiga… Eller visst, kanske om de sprungit i lera att man sköljt av dem… Tror Alba och Bedas selar byttes 2-3 ggr under deras liv på 5-7 år. :-)

Stifflers gamla sele var däremot för sliten och skitig, så den fick han ny på direkten när han flyttade till oss.

Sara
0

Tvättar dem oxå i tvätt maskin när de ser smutsiga ut.

Sara

League
0

tvätt med tvättmedel, handtvätt en gång om året typ. har märkt att de håller sig bättre i form om man bara sköljer dem ibland då och då, färgen tvättas ur :/

holtz
0

Oj, har aldrig ens tänkt tanken faktiskt. Dels så har jag renliga, fina damer och dels så har selarna aldrig sett smutsiga ut. Men kanske borde göras nu någon gång i höst. Kör ni dem i typ bhpåsar i maskinen då?

Robinsnel
0

jag har aldrig tvättat mina eller tyckt att det behövts…

Xannadu
0

Jag skölde mina i hettvatten och senda diskmedel :D

Jag är så där hyper på löss o sånna där småkryp skulle dö om mina djur fick de. Så mina hundar får inte träffa anndra hundar höst o vår o aldrig lukta på annan hundbajs. aaa äkligt..

skrollan
0

Har aldirg gjort det, inte behövts ;)