Omplaceringshane sökes
Som många av er vet blev jag nyligen en iller färre och har nu bara Stiffler, en 4-årig hane.
Vi vill skaffa en (eller möjligtvis 2) kompisar till honom. Önskvärt är om de är mellan 2-4 år kanske, dvs ej för unga illrar men ej heller för gamla. Och dessutom vill vi ha en hane/hanar då de är lite större och kan funka bättre med framtida barn.
Krav är att de går ihop med Stiffler mer eller mindre från början. Har testat på ett halvårs ihopparning av illrar som inte gillade varann, och det var inte så kul. Men vi tror att Stiffler kommer vara fredlig mot nytillskott, så det beror antagligen mer på hur fredlig nykomlingen är… :-)
Vi erbjuder ett tryggt hem i Uppsalatrakten, där illern får ett permanent hem livet ut. Vi har goda ekonomier och satsar allt på illrarnas välmående. Illern bor med oss i villa på landet, med tillgång till hela huset och långa promenader. Ett superhem för en iller, helt enkelt! :-)
Får ni nys om en passande iller/illrar, tipsa mig gärna. Håller såklart ögonen öppna själv på lämpliga annonser…
Lycka till! Jag hoppas att du hittar ngn/nga snart =)
Mvh Jenny
får jag flytta hem till er?
illern Sarae?? ;)
Mvh Jenny
yup! tycker det låter som ett bra ställe för mig att bo ;)
Absolut, men är du mellan 2-4år
??
Mvh Jenny
#5 mentalt? jajemen!!
HAHAHA!!! Men då är det bara att börja be om en plats =)
Mvh Jenny

ja då har du en iller klar då asså hehe

Börjar undra om man inte ska önska Sarae lycka till ist för AlbaStiffler 
Mvh Jenny

hehe
Nä,jag ska vara snäll… förlåt Sarae
Mvh Jenny
haha ingen fara ;)

jag förstår dig att du inte vill skaffa dig lite äldre iller men om du ångrar dig så finns det två trevliga killar här som söker efter sitt sista hem =)
Men det vet du ju redan =)
hoppas du hittar :D

haha, här hade det hänt grejer… Sarae, kan du torka illerbajsar så får du sååååå gärna flytta! :-D
#13> Jo jag tänkte en del på dina finingar… mycket lockande. Men lite för gamla. Har precis gått igenom hur det är att ha 2 gamla illrar som dött och det är lite för jobbigt mentalt för att skaffa sig ett sånt projekt som gamla illrar ändå är. Visst de är lugna och lätta att ta över som gamlingar, men kräver även lite mer medicinsk vård. Min chef skulle nog bli galen på mig då… Tror jag vart hos veterinären 10-15 ggr senaste året. :-O Behöver hämta mig lite med lite "yngre" illrar först.

Putt

ja jag förstår. Men jag bara menar om du vill så finns vi här =)

Söker fortfarande efter omplaceringar. Har ev kanske även börjat mjukna för en hona också… men inte helt säkert. Av storleksskäl på illern vill vi helst ha hane/hanar. Men om rätt individ dyker upp kanske vi tänker om. :-)

Va 17, nu kollade jag här på forumet för hela 12 minuter sedan, och det har fortfarande inte kommut ut några nykomlingar för omplacering. I normala fall tycker jag det dräller av omplaceringsannonser, och i normala fall tycker jag det är jättetråkigt att så måna djur omplaceras. Men när man själv spanar, så dyker det knappt upp några alls… *hhhhmp*

hehe brukar va så, du får låtsas att du inte söker nån så kanske det dyker upp hehe;)

OK… *tittar bort och visslar oskyldigt*

putteliputt

putt
putt

Tack för alla puttar. Det verkar som om vi fått napp nu. Har hittat en 4-årig hane som behöver ett hem, snabbt. Så i helgen blir han förhoppningsvis vår! Weeehooo… Hoppas nu bara att Stiffler och han "bond:ar".

#25 hehe det funkade att "inte leta"
håller tummarna att det ska gå bra till helgen=)

Vad spännande!! Håller tummarna för att det ska funka!

*hållar tummarna!* När han kommit, BILDER! :D:D:D <3
http://www.blocket.se/vi/13566316.htm?ca=3_s
liten illerhane här =)
Paulina

#29> Har redan hittat en gammal illerhane på 4 år! :-) Tack ändå!