lukten.
vad är för lukt en iller har?
är det något tillfälligt de har ibland eller luktar dom så hela tiden?🙂
och, kan man få bort lukten?
Dom har en speciell lukt bara. Tycker absolut inte den luktar illa men den är hela tiden och fastnar på allt möjligt väldigt enkelt :)
Jag och mina vänner tycker att de luktar gott! :)
Så de måste ju inte lukta illa inte!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Ja allmänt har dom ju en egen doft precis som att en häst luktar häst. Men sedan skunkar dom ju vid lite olika tillfällen och dom luktar ju apa men samma som att vi släpper en fis =P
haha okej!😂 jag såg på ett annat inlägg att folk hade skrivit att deras vänner inte ville komma på besök, så därför jag frågade! tack för svaren👍

Jag tycker deras lukt år fruktansvärd, eller rättare sagt kan vara. Olika illrar luktar olika och på begränsade utrymmen (som bilen) eller om man inte städar tillräckligt så tycker jag inte någonstans att det är en mysig lukt. Hemma är det storstädning minst en gång i veckan, helst två. Jag tycker helt enkelt att det lätt blir lite mycket. Nära och kära reagerar olika, vänner brukar tycka det är helt okej eller luktar lite gott medans familjen inte uppskattar det alls. Funderar på om vi inte har känsliga luksinnen i familjen…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Man skulle kunna tro att jag skaffade iller igår typ men första illern kom in i mitt liv 2006 och jag har fortfarande inte vant mej. Tur att det inte hänger på lukten!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Det är lite roligt… Mina "civil" vänner tycker det stinker hemma hos mig… speciellt när det börjar bli dags för städning… (iofs. så tyckerjag oxå att det stinker då och det är därför jag städar 😃) Mina få vänner som har iller (behöver skaffa fler). tycker inte det luktar nämnvärt hemma hos mig… så det är nog olika från person till person… lättaste sättet att hålla kontroll på lukten är att städa, städa, städa, dammsuga, torka golv, tvätta alla deras filtar och torka ur lådor och bon 🥵 1 gång i veckan varje vecka
// Jenny and the tassilicious
Det är så olika! Hade en iller som luktade jätteäckligt mestadels av tiden. Vissa illrar luktar bara sött och djur medan andra kan lukta lite mer surt. De luktar också olika beroende på vad de äter för mat!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag tycker inte att en iller luktar den doftar :) doftar underbart gott . Jag stod och snusade på en väl använd illerfilt här om dagen :) Hobbe doftade bäst precis som honung men även Lillstrumpa och Bamse doftar gott. Sen skiljer sig även skunkarna mycket från iller till iller . Vissa skunkar får jag astmanfall av, så dom är lite svårare att stå ut med 😃
Jag har träffat många illrar och jag tycker att dem flesta luktar honung fast starkare!
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
De skunkar ju ibland. Det är en lukt som kommer ifrån deras körtlar och det kan bero på mycket!🙂
Det kan bero på att de tycker att det är mysigt så att de slappnar av när man t.ex myser med dem.
De kan också skunka när de blir rädda eller arga av någon anledning.
Eller när de blir väldigt glada. Min iller kan skunka ibland när jag kommer hem ifrån skolan. Han hör jag kommer in genom ytterdörren och springer fram till mig sen när jag tar upp han och håller om honom så kan han skunka. Så det beror på så mycket!
Mina kompisar tycker att illrar luktar illa hela tiden. Men om jag ska vara ärlig så har jag aldrig tyckt att de luktar illa förutom när de skunkar. Och då säger många att det är säkert för jag har vant mig vid det men jag har aldrig känt att de har luktat illa. Så det är nog olika vad folk tycker! 😛
Illerns doft är olika från näsa till näsa. Jag älskar doften av iller, den faller mig i smaken på något vis medans min mor inte ens klarar av lukten av sina egna händer när hon burit illern medans hennes partner känner inte ens doften alls, inte ens när Jag kvävs av illerlukt märker han någonting.
Det som kan lukta risigt med en iller är om de hittar på någon fiffig toalåda, typ under sängen eller bakom någonting som man inte ens trott var fysiskt möjligt för dom att gå bakom/under och man går runt i evigheter och undrar varför illerstanken inte försvinner oavsett hur mycket man städar.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Katt luktar katt.
Hund luktar hund
Iller luktar iller. (okastrerad han iller luktar pyton)
Min hona luktar iller, en svag doft av söt mysk och gammal lada. Badar henne ytterst sällan, så hon tar själv hand om sin pälsvård. När hon fiser luktar det riktigt äckligt, svårt att beskriva, men det går ej att missa.
Man vånjer sig. Lättare om man har katt, då luktar kattlpdan hela tiden öven om man inte tänkernpå d alls:))
Igår var det en trevlig tjej här som blev total förälskad i min iller, trots att han är fertil och i brunst - med andra ord så stinker han rejält. Hon tyckte inte att han luktade illa, hennes egna ord var; _Visst luktar han, men men inte illa utan lite speciellt, då tycker jag att katt luktar värre.
_Det är så roligt hur olika människor reagerar olika av illerlukten!
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian