Illerbilder 2

Får jag ta den till min viltfärgade artikel?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 Klart du får. Du hade tur, när jag hade otur…hade två bilder där tjejen satt på mitt huvud, men tyvärr var dom alldeles för oskarpa för att jag skulle kunna ordna till dom.

DG, får jag stjäla Hapsis också?? *ber snällt*
Audiatur et altera pars

Hapsis gillar uppmärksamhet så visst ;)

Här är en jättesöt bild av Hapsis (tycker jag iaf).

haha, och så glömde jag bifoga bilden. hihi Den var bra. Hon är söt Hapsis. Men då tar jag och lägger med henne bland de bruna skönheterna då.
Audiatur et altera pars
#8 vilken underbar bild! Jättesöt!

Ohh, den vill jag ha som första bild på albinosarna får jag det?
Audiatur et altera pars

Ja såklart :) Moon gillar också uppmärksamhet :D (eller det är kanske matte som gör det mest ;) )

haha, vilken tur för min artikel då. hihi
Audiatur et altera pars
De bidde en faslig fart på den här tråden 

haha, japp, det kan kanske bero på att det bara är du, jag och DG som är online av alla medlemmar. hihi
Audiatur et altera pars
det är så härligt när illrarna får gröna ögon… 

elin_n: Elvis är ju för charmig där han ligger och sover med tungan stickande ut. 

Ja han är ett riktigt litet charmtroll min Elvis.
Han lipar nästan alltid när han sover.

Mina älskar badrummet men att bada hör inte till favoriterna.

Ohh, en slagen hjälte.
Audiatur et altera pars
Vilka härliga bilder alla lägger upp! Så kul att se era små sötnosar.
Här kommer några bilder jag tog igår när vi va ute med illrarna.
Görisen

Åh vad fint (särskillt svansen på Örjan
)
Jag är alldelles för lat för att ta kameran med mig ut.
Tara
Hihihi ja Örjans svans 
Samma här, sen har vi inte så bra kamera heller. Så nu har jag bestämt att jag ska börja spara till en ny.
#34: Vilken smart lösning ni hade mellan sele och koppel. Det skulle jag behövt när Soda levde! Hon var expert på att öppna selarna, då hade jag Marshall-selar, som hade snäppet på översidan. Numer använder vi bara Hagenselar, eftersom dom har dubbla snäppen på sidorna.
Soda letade upp en lagom sten, som hon rullade sig på. Alltid den rem som var närmast mig först, vilket gjorde det svårare att upptäcka, eftersom hon inte sträckte kopplet när hon höll på med detta. :-)
Hihihi ja dom är ju väldigt påhittiga 
Göris är expert på att åla sig ur selet. Så henne får man ha ett extra öga på. hihi

Jag har också damer som är expert på att åla ur selen så visst måste man vara alert när man är ute med dem. Fast det är väl kanske bra, så att man inte bara går och myser i sommarvärmen med sina pälsar och njuter bara. hihi
Som illerägare ska man ju vara alert och inte dåsig. hihi
Audiatur et altera pars

Såå otroligt många fina kort som dyker upp i denna tråd. jag brukar gå in här med jämna mellanrum och bara titta på illrar. Undrar hur knäpp man är egentligen. hihi
Audiatur et altera pars

Sött med bilder, tänk att man inte ledsnar på att titta på andras pälsar trots att man har egna livs levande. hihi
Audiatur et altera pars

Oh, vad fin bilden var Shelby. Syns inte alls att hon inte vill vara med dig ute.
Audiatur et altera pars
Åå alla fina bilder!! Vill ju oxå ha en päls!!!
Men men dom säger ju att den som väntar på nått gott.. 
Men det är svårt att vänta!!
Men ja tycker iaf att alla ni med era fina viterbilder borde vara med i Tävling nr 2!! Den får ni ta och kolla in!! 
//Maria
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
här är ett foto på min gismo ! visst är han söt ! han är en långhårig brun iller.

Vad hade/tänkte Örjan hitta på, han ser sååå oskyldig ut! 
Vilken härlig sovplats, förstår att göris (och Örjan antagligen) tycker det är mysigt. 

Ammi: Ne Örjan hittar aldrig på nått bus. Han är en så snäll pojke ;)
Ja det är en populär sovplats, man brukar kunna hitta tre olika stora bollar inne i täcket sussande. hihi

¨Här är mina små vänners nya favoritställe sedan matte var såå elak och kickade ut dom ur badrummet *hehe*
Nu sover dom alltid i byrålådan så fort sovrummsdörren står öppen…
Hade ju egentligen behövt ha lådan till mina egna saker men dom la beslag på den så fort byrån var ihopskruvad så vad gör man inte för sina små bruna 
Vad söta bilder =)

Jaa, tänk man blir alldeles sjuka av att titta på alla iller bilder.
Måste nog gå och fota mina lite till. Hmm, efter att jag varit och tagit hand om kusarna så klart.
Synes senare allihopa.
Audiatur et altera pars
#80 Vilken sötnos, med julekrans runt halsen!
Har du sett att det är en fototävling, med vinter som tema?
AmmiG, nej det har jag missat? Vad för tävling :)? jag har få bra julbilder, jag fick inte pälsbollarna att sitta still ;)
Titta I tråden "TÄVLING NR 2"
när blir nästa tävlig ???
#84 vet ej, den här slutar inte förrän 20 april och din iller med julkrans passar ju in i denna tävling. Julkransen är ju vintermotiv.

#84: haha, ja när blir nästa tävling. Någon gång efter denna har slutat. fniss.
Försöker se till att ha dem med jämna mellan rum i alla fall.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Vilka fina kort ni knäppt. Kan tänka mig att det är lite extra roligt med en ny kamera också;-)
Audiatur et altera pars
hej ammig ! men jag har inte satt in nån bild med iller med julkrans !!!???? men en massa gilder på gismo.
Hej illris Nej det har du ju inte. Det var emoflickan som satt in det. Förlåt mig.
Har du inget annat foto du skulle kunna använda, med snö, julgran eller annat som hör till vinterns teman?

Fina bilder alla 4. Hapsis var verkligen i bustagen, stackars Moon. 

Vilka härliga kort DG.
Audiatur et altera pars

Fotomodellerna Hapsis och Moon tackar :D

Söta tjejer :) Och roliga namn hade dom också.

Vad fina illrar du har Ronja. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

tack detsamma!! 

Vilka snyggingar ronja.
Audiatur et altera pars

Tänkte visa lite bilder på mina töser som jag knäppte samtidigt som Veronica knäppte på dem här hemma. ;-)
Lite av Veronicas ben får ni också se. Ska fixa till kortet och klippa bort det så snart nya datorn dyker upp och jag får bra foto program.
Audiatur et altera pars

här har ambra å troja jättekul med en påse..

nu då..

Ambra och Troja verkar ha jätteroligt med påsen!

haha, det såg ut som om dom hade ruggigt roligt med påsen.
En liten varning till de som inte har iller ännu. Plastpåsar får de endast leka med när matte eller husse är med. Annars kan det gå illa.
Audiatur et altera pars

ja absolut.. det är tur du säger det åsa! de älskar att leka med dem, men endast under uppsikt!

haha, ja det är sådant som vi som har haft iller ett tag vet. Men som jag tänkte kan misstolkas av nya illerintresserade.
Audiatur et altera pars