Kala fläckar
Musimon har kala fläckar på ryggen, typ 3 st..ungefär på på skuldrorna… han har ju ett kalt streck på hela halsen efter olyckan med åskan, men jag har inte sett dessa på ryggen förut, vcad kan det vara??? 
putt
Kliar han sig mkt?
Det är pälsfällningstider och då kan det klia ordentligt. En annan sak är om han har fått öronskabb. Finns illrar som kliat sönder sig runt halsen när de haft skabb.
Sara

Han kan ju ha fått nån sorts hårsäcksdöd av åsknedslaget åxå… och därmed tappat pälsen… omöjligt att veta, kan nog säkert knappt en veterinär svara på. Jag tycker det låter rätt sannorlikt att det har med åsknedslaget att göra… men kanske är det en idé att hålla koll på det, ifall det är något cancerrelaterat, men då brukar de ju inte tappa pälsen på skuldrorna utan främt på baken/svansen…
Om det skulle vara öronskabb skulle det väl sitta högre upp, mer på halsen…
Illrar kan ju även, om än ovanligt (har jag för mig att jag läst), få rävskabb. Det skulle väl se ut ungefär så… men då ska han ju som Sara säger även klia sig. Gör han det?

HAr du varit inne med honom efter olyckan?
#2 och #3 ja han kliar sig en del, men jag vet inte riktigt var han kliar sig, för han brukar sitta bakom soffan o klia sig, så jag hör bara att han gör det. Men om detta kommit utav att han kliar sig så borde det sett helt annorlunda ut tycker jag, rött och irriterat liksom. Här syns iiiingenting, det är bara helt kala fläckar utan någon som helst päls alls. Jag har väldigt svårt tat tro att han har skabb. Visst han är lite mörrk inne i öronen men deras vax är ju färgat så? Skabb brukar ju se mycket värre ut och vara klumpigt?
#4 Nej det har jag inte men jag har varit i kontakt med veterinär, som inte tyckte jag behövde komma in när han repade sig så snabb och inte har några synliga skador.

Kan nog va värt att kolla om det är öronskabb iaf. Det syns ju inte alltid. har vart med om att de flera ggr fått öronskabb utana tt jag direkt märkt det.
Okej men kan det verkligen ha med de kala fläckarna att göra? Menar jag ser ingen logik..
Ibland kan de klia sig runt öronen typ ner på skuldrorna osv om det kliar mkt.
Sara