Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 211 ggr
Theres
0

OT Ledsen...

Jag är ledsen… kan någon pigga upp mig?

Jag försökte förklarar varför jag var ledsen inne på en annan sajt, men alla började med påhopp så jag blev ännu mer ledsen… så nu är jag mer ledsen p.g.a den sajten är för det ursprungliga problemet Gråter

golf.ifokus.se

Xannadu
0

Då tycker jag du ska ta problemet här så ska du se att vi löser de här i stället.

Theres
0

Jo, det är så att min pojkvän är väldigt dålig på att höra av sig.
jag har sagt till honom att jag tar tystnanden som tecken på att han inte gillar mig, nyss var han tyst i 22 timmar, igår var han tyst i 18 timmar, och jag klarar inte sånt… menar, men behöver ju inte prata hela tiden… men ett litet sms skade ju inte…
Jag tycker inte man är för påflugen när man begär svar på sms av den man är tillsammans med…
Tolka tystnaden som att han är för feg för att göra slut sa de på den andra sajten… jag frågade honom om det var så igår… men sa han, han gillar mig, och ville han göra slut skulle han säga det, inte bara vara tyst…
jag sa det på sajten, men de fortsatte klaga på att jag var en stalker och att jag ska gå vidare för han inte gillar mig…

så jag är bara så trött på den sajten nu…
killen orkar jag inte ens vara trött på längre… för jag vet att han är sämst i världen på att prata på msn och på att höra av sig och på att prata i telefon (dels för att han inte har någon täckning i sitt rum så man ändå inte hör vad man säger), men nu pratar vi ialalfall på msn… och jag tror jag äntligen kommer få svar på frågan som jag väntat på att få svar på i över 24 timmar… för han är verkligen sämst att svara på de mest enkla frågor…

låt mig vara kär i honom iallafall, låt honom gilla mig (kille som inte vet hur det känns att vara kär) för jag är ingen stalker, vi bor 45 mil ifrån varandra och snckar inte ells mycket per dag…
men när vi ses irl är allt perfekt…

så var nu inte som den andra sajten och säg att jag ska gå vidare… allt jag vill är att skriva av mig coh få stöd, inte att folk ska säga åt mig vad jag ska göra eller inte göra…

golf.ifokus.se

Xannadu
0

Jag förstår hur du tänker o hur du mår. Det är dumt att dom hoppar på dig för dina kännslor försvinner inte för de.

Att älska någon är inte lätt man får känna på den ena smärtan efter den anndra o då få en massa skit när man söker tröst gör det bara värre.

Jag tycker med att man ska svara på sms o inte bara försvinna så där. Jag o min kille har varit ihopp i 9 år o när han är på jobbet hinner han skicka ett 10 tal sms o hör hur det är hemma då jag är långtidsjukskriven och inte född på orten och det är för att visa omtanke.

Men ska man tyda allt så ser de ut som antingen så vill han inte ha ett fast förhållande utan mer ett förhållande på sina vilkor att han hör av sig när han känner för de att han mer är lite åt de egoistiska hållet. Eller så är det att han är feg o inte vågar göra slut eller säga vad han känner.

Att bo långt efrån varandra kräfs väldigt mycket då är kontakten ännu viktigare genom smsm telefon osv. Då är det appsolut inte att du är påflugen Jag vet själv hur jobbigt det är att ha förhållande på avstånd o då hade inte vi mer än 13 mil. Det krävs så mycket av en.

Jag tycker nog ändå att du ska prata med honom igen. Säg vad du känner. Fråga honom varför han inte hör av sig o svarar på sms. Fråga också om han tycker du är påflugen.

Jag hoppas värkligen de ordnar sig för dig. Kärlek är inte lätt. Alla säger att kärlek är underbart men jag säger nog att kärlek är under bar men ändå väldigt kämsk o grym.

tröst kram till dig

MimmieM
0

Låt killen andas också. Man kan inte kräva att den andra parten ska vara anträffbar hela tiden, man lever faktiskt ett eget liv även i en relation!
Och får man hela tiden höra att man inte hör av sig tillräckligt så orkar man inte höra på det heller och så vill man inte höra av sig av den anledningen.

Om jag vet med mig att min partner kommer gnälla om att jag inte svarat på hans SMS varje gång vi pratar så skulle jag också dra mig för att svara.

Eller så kanske han bara inte tänker på "problemet" på samma sätt som du gör. Han kanske inte har det behovet av att höra av sig, man måste försöka respektera varandra och kompromissa.

Carpe Diem

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och vad nu lixom? =/ han tycker det är påfrestande att ses för jag bor där då… orka…

han sa att han inte vet om han vill ses nu…

så jag bestämde åt honom… att jag kommer på onsdag, för ska ändå till sthlm på onsdag med en kompis + att pöjkens bästa kompis har födelsedagspary på lördag, så orkar inte åka fram och tillbaka 45 mil 4 ggr…

när jag väl fattade ett beslut var det okej för honom… han som bara ska tveka på allt hela tiden…

slängde dit ett "jag tycker om dig" efter "puss", ny grej lixom…
fick ett "u2" tillbaka *happy*

sen skriver han fortfarande pusssss med många S… vet att det är då han menar det lite extra, sätter lite mer tyngd i S:en… 

och vad nu? trodde jag gjorde klart nyss att jag inte hör av mig för mycket enligt honom… skip that talk plz… har fått nog av allt sånt för ett halvår frammåt…

golf.ifokus.se

Theres
0

alltså… kanske lät som att jag tvingade honom att jag skulle komma nu på det jag skrev… :S så är alltså inte fallet… han vill ses… men tycker det är jobbigt för han alltid är så trött när han kommer hem från skolan och massa… men jag kommer ju umgås med hans kompis så =)

golf.ifokus.se

Xannadu
0

Nej det tyckte jag inte att det lät.
Jag förstår dig även om det finns de som inte gör de

Theres
0

*viskar* läs på relationer.ifokus… they didn't get it at all…

golf.ifokus.se

MimmieM
0

läser du igenom vad det är du skriver någon gång egentligen? Du gör mig mörkrädd!!

Carpe Diem

Theres
0

men ja det är väl klart jag gör…
gör jag dig mörkrädd så fattar du inte ells vad jag menar…
säg isf vad det är du inte fattar så ska jag förklarar
fattar du fortfarande inte är jag rädd för att du bara skriver i tråden för att tjabba endast för att jag bad om att det inte skulle hända i denna tråden…

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Kan du inte slappna av och njuta av er relation istället. Just nu så beter du dig som en stalker som sitter hemma på sofflocket och analysera hur många "S" han har i puss..
Skaffa en hobby som du kan spendera den tiden och energin på istället.
Klart han säger att du inte hör av dig för ofta. Vad ska han säga då? Tror du han skulle våga säga nått annat?

Vänta tills han är mogen att tala om sina känslor för dig. Det blir äkta då, dra det inte ur honom..

Carpe Diem

Theres
0

du känner inte honom… man måste analysera och tolka varenda sak han skriver för att få något vettigt ur det…
t.o.m hans bästa kompis får tolka…
exempel:
xD = ja
>.< = lite mindra ja

klart han skulle våga säga till mig om jag hörde av mig för ofta, om han inte skulle våga säga det, skulle han då våga säga andra saker? 

menar… du kanske borde sncka med honom ett tag innan du dömer mig för att bli lycklig över att han skriver puss med många s, för det är typ det mest romaniska han kan åstadkomma… och det betyder mycket… är kan inte med sina känslor, så att han skriver puss öht är en väldigt stor sak i sig bara det… så sluta döma någon du inte vet något om, jag bad att denna tråden skulle vara tröttande och förstående, kanske säga något som piggar upp. jag bad er att här inse att jag inte är en stalker, för det är jag inte, en stalket ska veta allt hela tiden osv sov… jag har inte sagt ett pip till honom på 22 timmar, en väldigt stor bedrigt om man väntar på svar på en rätt avgörande fråga…

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Du skriver ju ut det på en publik sajt, klart du vill ha respons. Nu är du bara sne för att du inte får den du vill ha.
Och tro mig, jag har också förhållande på distans. Och vi kan höra av varandra lite då och då, inte alltid varje dag.. men vi har andra saker i livet som tar upp vår tid. Det betyder inte att vi inte bryr oss om den andra.

Och vad tror du inte man får göra med en person som inte behärskar det svenska språket fullt ut? Tror du inte jag sitter och trasslar med orden lägger till och drar bort.. Han har bara bott i sverige i 5 år, men jag låter det inte stiga mig åt huvudet.

Jag säger bara vad jag tycker, och en åsikt som går emot ens egen kan svida rätt bra ibland.

Och nej, du har rätt.. Jag känner honom inte. Men om du frågar om råd här så får du räkna med andra svar än de du önskar

Carpe Diem

Theres
0

Jag sa att jag var ledsen och ville att någon skulle pigga upp mig, hade inte ens tänkt skriva anledningen här till att jag var ledsen när jag startade tråden, tänkte bara ha den som en upppiggartråd, men när jag fick frågan om vad som var på tok så berättade jag väl såklart…

se då detta som en sån tråd där diskussioner ej är önskvärda…

finns fullt av sånna trädar där alla håller sig från diskussioner för det är onönskat, och om jag inte minns fel så skrev jag saker i mitt inlägg som tydde på att jag inte ville ha några negativa kommentarer… endast stög… så hade kaske varit lite bättre för min mentala hälsa om du inte hade skrivit i denna tråden så, för tyckte det var alldeles utomordentligt trevligt att skriva av sig och få lite bra respons tills du började skriva…

golf.ifokus.se

Xannadu
0

Du är värkligen duktig på att muntra upp folk.

Sen är alltid en tolkningsfråga vad anndra skriver. Kanske har du ej varit med om samma sak innan o har svårt att sätta dig in i en sådan situation.

Att ha ett förhållande på distans kräver mer än ett förhållande där du bara kan slänga dig i bilen o där om 10 min det är en extremt stor skillnad. Kärleken o kännslorna spelar oss ofta ett sprat oatt då leva långt efrån varandra gör det inte lättare o då är sms o tele o internet den kontakten man har.

Att säga puss med många s är ett sätt att utrycka sina kännslor. Puss en kort puss. Puss med många s en lång o het kyss osv. inte alls svårt att fatta.

Även om man är upptagen med nått så finns det alltid 1 minut på 22 timmar där man kan svara det handlar inte om att man är stalker. Det handlar om respekt. Har man inte tid att svara gör man det så fort man kan o då kan man säga att du jag är upptagen just nu men hör av mig när jag kan. Sen om det går 22 timmar eller 3 dygn är de samma men man har ändå sagt att man inte har tid i stället för att skita i det o totalt ignorerar.

MimmieM
0

Hänvisar till mitt föregående inlägg om distansförhållanden!

Jag är inte här för att muntra upp folk. Jag är här för att säga vad jag tycker.

Carpe Diem

Theres
0

Då kanske du kunde fattat vid första meningen "jag är ledsen…kan någon pigga upp mig?" att denna tråden inte var för dig öht!

bara onödigt slöseri med tid och energi att skriva här då om du ändå inte var ute efter att pigga upp mig när det var det jag bad om.

som sagt… lite omoget att hoppa in i en tråd bara för att få tjabba. visst, tjabba är kul, men då kan du ju göra det på din egen bekostnad istället för att få mig att känna mig ännu mer värdelös som de inne på relation redan har lyckats med…

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Vältrar du upp ditt innersta på en publik sajt där vem som helst kan rota i ditt privatliv så for du väl skylla dig lite själv.
Det jag är rädd om, de behåller jag för mig själv eller ser till att det stannar hos mina nära och kära.
Jag skulle inte fläcka upp mitt privatliv för alla som ville läsa likt en billig parfym som man sprayar rätt ut i rummet!
Min åsikt..

Carpe Diem

MimmieM
0

Och även fast du blivit ratad inne på relationer, så väljer du att göra om samma misstag inne på iller..
ja du, vissa lär sig aldrig

Carpe Diem

Theres
0

för jag räknar de inne på iller som mina vänner som inte tjabbar, men du tillhör visst inte en av dem… men de finns de här inne som jag känner betydligt bättre, och då litar man väl på dem. känner just nu för att göra samma sak som jag gjorde i sommras… ta 2 månaders uppehåll från iFokus så alla glömmer mig, för alltid är det någon liten ettrig jävel som ska tycka det är kul att sperka på dem dem redan ligger ner…

golf.ifokus.se

Xannadu
0

Nu är inte alla människor olika o det måste man acceptera.

Om det står att hon söker efter uppmuntran finns det ingen anledning att skälpa en person mer.

Sen bara för man själv inte är en person som kan dela med sig av sina erfarenheter o ber ätta hur man mår ska inte anndra lida för som gör det och sen bli kritiserad för det.

Det är bra att kunna säga vad man känner o tycker o det ska man acceptera.  Sen tycker jag att man ska acceptera vad soms tår hade hon velat ha råd om hur hon skulle bete sig eller frågat vad hon gjort fel så visst då får man räkna med svar men nu skrev hon
"Jag är ledsen… kan någon pigga upp mig?"
Så accceptera det o skälp henne inte mer.

Jag ber om ursäkt Thessan_87 men trodde att folk kunde förstå när du skrev
"Jag är ledsen… kan någon pigga upp mig?" men jag hade visste totalt fel där. Det var inte min avsikt att skälpa dig mer utan jag vill hjälpa dig.

MimmieM
0

ta det med dina vänner i pm då om det är så känsligt.
Jag har ingen relation till dig, jag säger bara vad jag tycker.
Ja, vad nu 2 månaders uppehåll skulle göra för skillnad. Det om nått var väl ett omoget inlägg..

Snälla, sparka på dem som redan ligger?
Du lägger dig vid mina fötter och håller mig i foten.. jag behöver bara slappna av så för du den till magen på egen hand..

Jag säger bara vad jag tycker

Carpe Diem

MimmieM
0

Godnatt Raringar!

Carpe Diem

Xannadu
0

Synd inte detta forum har så man kan ignorera folk.

Rent ut sagt Thessan_87 personer som MimmieM ska du totalt strunta i. Låt bli att komentera hennes inlägg för det kommer ej bli bättre av det. Bara värre det ser man hela tiden ju mer du skriver ju värre blir det.

Sorgligt att det blir så

Theres
0

Tack Xannadu,
du förstår iallafall syftet med denhär tråden…
Hade inte klockan varit mitt i natten är jag säker på att minst 10 personer till hade haft ögonen på rätt plats, kunnat läsa syftet med tråden, och sedan skrivit något uppiggande.

Och som jag skrev nyss, blev sjukt uppiggad av hans "pussss", tyckte det var gulligt av honom, gulligt att han ansträngde sig att skriva "u2" när jag sa att jag tyckte om honom… som sagt, han är en pöjk av få ord när det gäller msn, sms och telefon.

Så imon blir det till att boka biljett, hoppas jag får tag på de billiga… helt sjukt… ibland kan sista minuten kosta 280, vilket de gjorde senast jag åkte till Sthlm… men innan har de kostat över 400, galet…
Och så ska jag mellanlanda i Linköping också, aye, gonna miss Melw and Epo =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Haha, jo, men du vet… svårt att låta bli att kommentera när man får elaka saker slängda i ansiktet ;)
Hon verkar vara av den typen så hon alltid ska ha sista ordet… tyvärr är jag det också…

Men hon gick ju och la sig så…

Iallafall, kan ju ta det för alla som läser då…

Anledningen till att jag inte tar det i PM till mina kompsar är 1, att tråden inte var tänkt att ens nämna varför jag var ledsen, och 2, det är lättare att skriva det en gång än behöva skriva det 10 ggr, vilket jag har sagt innan för typ ett halvår sedan, och då fattade folk det.

Och att jag tog det öppet inne på relationer är väl rätt tydligt…sajten handlar ju om relationer…

Och 2 månaders uppehåll hjälper… jag har inte varit med i en enda tjabb-diskussion sedan jag kom tillbaka från mitt uppehåll förrän nu…

golf.ifokus.se

Xannadu
0

Det är inte billigt att ha distansförhållande.

När jag träffa min kille så satt man på internet på modem o betala per menut. Sen var de dyrt att ringa med per minut då fanns inte de här att man kan ringa gratis. så jag lovar teleräkningen var dyr :D

Jag hoppas att du får underbara dagar när ni är tillsammans.

NU ska jag sova. Gonatt med dig

Du en sak till de som kritiserar är de som inte förstår vad du menar o det är inga du ska lägga ner tid på att äns komentera eller försöka få dem att förstå för de kommer i alla fall aldrig lära sig de förens dom sitter där själva o det är inte äns säkert de förstår då heller.

Theres
0

Tack för allt, godnatt, sov gott Glad

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Syftet med mina inlägg var:

Var rädd om dig och er relation innan du förlorar honom för att du kväver honom.
Att älska någon innebär också att man måste våga släppa taget en smula.

Som Xannadu säger, man måste acceptera att alla är olika. Killar fungerar sällan på samma sätt som den andra hälften av befolkningen,  pojkar/killar/män/gubbar reflekterar och fäster sig sällan vid samma saker/detaljer som vi andra kan slita håret från skalpen för.
Visst är det frustrerande, men vem är det som mår sämst i längden?
Han som är ute med kompisarna och kanske glömmer bort att det faktiskt har gått 22 timmar sedan ni hördes av och är glad när ni faktiskt ses, eller du som sitter hemma och biter naglarna blodiga för att han inte svarat?

Carpe Diem

Theres
0

Aha, och varför skrev du inte bara allt så enkelt på en gång då istället för att tjabba och rista med knivar i blodiga sår?

+ det faktum att jag frågat om jag är för på och han har sagt nej… så jag kväver honom inte genom att skriva till honom en gång per dag…

golf.ifokus.se

Theres
0

och det var var mest frustrerad över ang dedär 22 timmarna var följande:

jag undrade om det var okej att jag fick komma på onsdag för vår gemensamma kompis ska ha fest på lördag, så jag ska ändå till sthlm i helgen, vilket min kompis som pluggar i linköping vet om.
linköpingskompisen ska även till sthlm på onsdag för att hämta en dator och eftersom vi inte har setts på jäkligt länge så undrar han om vi ska åka upp till sthlm tillsammans och sitta å sncka lite på tåget osv…
vilket i sin tur betydde att jag var frustrerad över att han inte hört av sig på 22 timmar när han vet att jag väntade svar ang onsdag…

för imon är pöjken i skolan hela dagen, och under samma tid som han är i skolan måste jag även boka sista minuten biljett om det nu var så att jag fick komma.
därför jag krävde av honom att han skulle ge mig ett svar, så jag visste om jag skulle beställa en biljett eller om jag skulle dissa min linköpingskompis…

och jag fick nästan svar ang onsdagsfrågan igår…hade kämpat i 2 timmar med att få svar på den, men fick inget svar för han gick och la sig, och han är sämst på att svara på frågor… var nära att inte få något svar idag helelr, för han är verkligen jättesämst på msn, sms eller telefon… men fick hitta på ett svar som han godkände… allt med honom är en tolkningsfråga…

iaf… hade det inte varit sån panik med att få svar på den frågan hade jag väl inte brytt mig spec mycket att han inte hörde av sig…har haft fullt upp med annat idag…

golf.ifokus.se

JossanH
0

#15 Att säga puss med många s är ett sätt att utrycka sina kännslor. Puss en kort puss. Puss med många s en lång o het kyss osv. inte alls svårt att fatta.

O herre gud! Så många gånger jag slängt iväg långa och heta kyssar till emoflickan här inne…. Räcka ut tungan Hade jag ingen aning om!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

#32 Haha, ni kanske ska bygga vidare på er starka relation då ;)

Nämen seriöst, han är av få ord och att ens skriva puss i sig är något very big for him, vilket gör att man reagerar lite extra på det, för då vet man att han bryr sig. Varken han eller jag är någon sån som skriver puss till kill respektive tjej-kompisar, utan det är mer en grej man skriver till någon man kan tänka sig att pussa irl, imo.

golf.ifokus.se