Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 423 ggr
sarae
0

valp och mat problem

fick som sagt hem en liten valpis igår…och det har visat sig att valpen inte äter torrfoder. Däremot så älskar han kött i alla dess former.

men det blir lite ohållbart att ge honom köt ttyp var 3dje timme, det står sig ju inte så länge, så jag hoppas att på sikt få över honom på torrfoder så att man kan kompletera med kött.

men än så länge, vad bör jag ge honom mer än kött? han får ju inte i sig all näring från enbart kött. nu har han fått kyckling file, kyckling hjärta, katt korv (kycklinghals + hjärta), laxolja + B-vitamin. Vad mer bör jag komplettera med? Benmjöl borde jag väl ha i?

Några tips här?

NoraDede
0

åh grattis till valpen=)

sarae
0
NoraDede
0

är det din valp eller en akuthems valp eller?

sarae
0

#3 min valpis ;) bilder etc finns i tråden illervalpar säljes

NoraDede
0

åh vad kul

Norrskenets
0

Grattis=)

lolla87
0

kan du inte hacka köttet och blanda det med torrfoder? kanske han äter då.

sarae
0

#7 harr gjort det men torrfodret e lite svårt att äta å smakar tydligen äckligt ;)

Theres
0

Vad heter han? Skrattande

golf.ifokus.se

sarae
0

#9 han e ännu namnlös ;) ide torka

Theres
0

Naw :P Men du kommer säkert på något bra :D

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

bilder?=)

Sara
0

Har du testat att blöta upp torrisarna och blanda med äggula, kött osv?

Sara

sarae
0

yup! äggula å kött e mums, men torrfodret (uppblött ) petar han bort… men vi testar vidare

Sara
0

Pröva att mosa de uppblötta torrisarna och mixa ihop med äggula och kött så det blir som en smet.

Sara

sarae
0

ska testa att mosa ihop det bättre….men han gillar bäst stora bitar…slaffset låter han va…men det kommer väl

League
0

mosa uppblött torrfoder och blanda med köttfärs och i med nåt gott. kan ju funka…

Sara
0

Hur går det? Har du fått honom att äta några torrisar än?

Sara

sarae
0

några knaprar han i sig, men det e bara om de göms väl i fodret. Men nu har jag inhandlat benmjöl, så nu känns det ok att ge honom kött….får väl inse att jag fått ett rovdjur ;)