Katt och iller
Hej! Jag är ingen illerägare riktigt än så har några frågor till er som har katt och iller tillsammans. Var/ är katten aggressiv mot illern? Markerade katten revir? Var illern rädd för katten/ höll sig undan? Jag bor i Malmö och finns det någon där elle I närheten som skulle kunna tänka sig att jag och min mor hälsar på? Tacksam för svar // Bianca Flytta gärna inlägget om detv ligger fel.
Hej! Jag har katter tillsammans med min iller.
I början när han kom hem så va katterna inte så särskilt nöjda. Men de va absolut inte elaka mot honom. Men de markerade revir ( skvätte ) för att visa att de va de som va i huset och inte honom typ. Så det va jobbigt i början eftersom katterna blev svartsjuka på honom. Men efter ett tag började katterna att försiktigt leka med honom. Och nu går de bra ihop. Men, det beror nog på mycket hur man uppfostrar illern så illern inte är den som blir dum mot katterna. Nej, min iller var inte rädd han skulle ju leka med katterna hela tiden tyckte han det va mer katterna som va rädda i början. Men med tid så fixar det sig! 😉

Ofta är det tvärtom, att illern bestämmer :)
Okej, tack så mycket!