Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 529 ggr
sarae
0

Standart - Immun

var å inhandlade benmjöl idag, å fastnade såklart i en foder diskussion med personalen ;) Diskuterade särskilt Buffys extremt torra trampisar och vad man kan göra åt det. Eftersom det känns som att jag provat det mesta. Fick tipset om standart immun för katt. Tjejen visste visserligen inte hur det funkar på iller…

Innehåller:

Retinol, kolekalciferol, tokoferol, askorbinsyra, zink, järn, kondroitin, niacin, pantotensyra, pyridoxin, riboflavin, tiamin, koppar, mangan, biotin, folsyra, jod, kalcium, kobolamin, kobolt, natrium, selen, fosfor, animaliska aminosyror.

Enligt personalen funkar detta bra mot eksem, allergi, hudproblem, klåda, infektioner, håravfall, slöhet, trötthet osv.

Vad tror ni? Är det något här som vore farligt att ge dem?

ViktorMarina
0

Intressant, absolut! Hoppas nån har några funderingar/åsikter!

Aiia har ju också torra trampisar och vad jag tror så har hon en överproduktion av hudfett. Vore intressant att testa, om det är ofarligt, och se om det ger något resultat!

Denna kommentar har tagits bort.
ViktorMarina
0

Dubbelt också, gulligt :P

Xannadu
0

Till hund har jag använt spenol tror jag den heter en handkräm som man nu mer kan köpa på grangården om inte på fler ställen. Denna salva är väldigt populär i norge o användes/används på spenor på kossor. Min mamma tog hand om våran han hund som hade prboblem med torra trampdynor med självsprikor men hon smörjde tassarna med detta 2ggr/dag hon såg skilnad väldigt fort då spenolen gjorde trapdynorna mjuka o mer smidiga.

Strumpan
0

Kan jag oxå äta det? Jag har ju exem och allergi. Torra trampdyner jag ju inte Räcka ut tungan

Mvh Jenny

Xannadu
0

Du kan alltid testa :D