blocket

Öhh, kan någon med en kalender räkna ut hur gammal denna valp är. född 4 mars. Känns som en väldigt ung valp. Men som sagt var jag har ingen kalender så det är svårt att se det. Men hmm, yngsta laget.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
det blir 8 veckor på lördag för den lilla valpen

hualigen, ja jag kände på mig något sådant. Tycker det är för tidigt.
Audiatur et altera pars

Håller med om att det låter väldigt tidigt för en liten valp och dessutom så har hans syskon redan lämnat mamman. Undra hur länge sen det var?!

exakt, ingen bra start för en liten päls det inte.
Audiatur et altera pars
Vad är den vanliga åldern illrar lämnar sin mamma 10 veckor? eller minns jag fel

10 veckor stämmer bra. Innan dess är de dessutom för liten att chipsmärkas, vilket jag anser att alla valpar ska göras innan de flyttar hemifrån.
Audiatur et altera pars
hmm va skumt att de säljer av dem så tidigt, 2 veckor måste ju göra enorm skillnad och vara betydelsefulla för valparna

Det gör jättestor skillnad, eftersom mamman hinner lära dem en massa under denna tid och de får chansen att bli mer rustade för den stora världen utan mamma och syskon.
Synd att inte köpare ställer högre krav på de valpar de köper och på uppfödarna för då först kan vi komma till rätta med sådant här.
Audiatur et altera pars
mm kan jag förstå. Kanske har de som köpt härifrån inte sån stor iller koll i alla lägen. Man kanske borde ringa o säga att man gärna vill köpa den där valpen men endast om minst 2 veckor hmm tror inte det skulle gå hem så väl =)
Usch va tidigt det var för valpen och lämna sitt hem. Vi hämtade både xander och benjamin när dem var 11 veckor gamla. =) Då fick dem lite mer tid med sin mamma än dem andra valparna.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hellre senare än för tidigt alltså.
Audiatur et altera pars

är det någon som vet om han är kvar?
fast hur liten är han egentligen? det verka vara smått..kanske för smått

Självklart klarar han sig, han är ju avvand så för den sakens skull. Värre ändå är att det finns de som säljer valpar vid 6 veckors ålder. Jag tycker man som köpare ska efterfråga chipsmärkning och veterinärintyg på den valp man vill köpa, det inbjuder till en seriösare uppfödare nämligen. ;-)
Köpeavtal ska man också kräva på sin valp, det är ju en trygghet för köparen också om något skulle hända. Om någon i familjen blir allergiska eller något sådant.
Audiatur et altera pars

jo det är en självklarhet, valpen ska ju vara frisk och det kan bara en vet avgöra inte uppfödaren hur bra den än är..om inte uppfödaren är vetrinär då förståss..eller..hmm jag ska kolla upp lite med valpen.

har pratat med ägaren..det verka lovande 
#16: Det låter ju positivt. Håller tummarna.

Den annonsen har legat på illercafés annons-sida ett tag nu.
Blir det nån kompis till Nisse?

jo det blir det..på lördag hämtar vi honom..har sett kort på han å han är underbart söt..nu hoppas jag bara att nisse kan bo med en till eftersom vi vill ha valp till sommaren så detta blir en utmärkt bra träning..3illra blir lagom anser jag då vi inte tänker ha kull sen eller så..2 hanar å hoppas på en hona sen..men då ska vi givetvis inte ta valpar på henne utan det blir att kastrera om det heter så med honor..
Men sen räcker det..3 blir bra..tycker jag iaf.
han är liten nu Ådi som han heter just nu så man får vänta ett tag innan det blir chip mm..
Hoppas allt går bra.
Jag är jätte glad men sammtidigt nervös, tänk om nisse inte tycker om att det kommer en kompis??? han har ju lekt med andra illra innan å det gick bra men det va inte här i hemmet..ojoj nu gör jag det igen oroa mej så magen gör ont..vaför kan jag inte sluta.

Exakt, sluta oroa dig, det känner Nisse av nämligen. Intala dig att det går bra, så brukar det fixa sig. Vilket sött namn ni valt ut. Ådi, passar bra med Nisse det. hihi
Hoppas du skriver mycket och berättar hur det går och självklart vill vi se massor av kort. hihi
Audiatur et altera pars
Nisse: Helt rätt man kastrerar även illerhonorna. Hela "paketet" ska bort. Hoppas det går bra med Nisse och valpen, tror inte det ska vara så besvärligt att få ihop dom.

jo sjävlklart.. men 3 illra blir väl inte förmycket va?
jag hade önskat att han hade allt det du efbjuder åsa men tyvärr så är inget av det med..fastnade bara för honom direkt..vi tänkte att han är så liten å behöver mycket tid å jag är ju hemma då jag pluggar på hel distans, däför ansåg vi att han kan få det bra här.
Men om det blir en hona från dej åsa, du tycker väl att det är okej att inte ta kull på den då jag inte vet om jag klara av det.
tycker att det är dummt att misslyckas å bättre att lyckas med lite.
vi får de hur det blir..jag kommer vara här inne jämt å berätta ändå, och ni underbara människor ge så mycket bra råd å stöd så man kan känna sej trygg

vid 6 veckors ålder åkte hans syskon..tidigt men sant.

Självklart tycker jag det r okej att kastrera honan, det är alldeles för många som tar för lätt på det här med att avla så jag är glad att du inte hör till dem.;-)
Om tre är okej för er kan bara du känna, här hemma står jag med fyra nu och hoppas på två till i sommar, så allt är ju individuellt liksom. hihi
Men om du undrar om det är okej för mig, så blir svaret att känner du det är okej så är det okej för mig;-)
6 veckor, stackars små trulsar.
Audiatur et altera pars

jo men stora för sin ålder..han är helt nougatfärgad och otroligt vacker..men det är inte storleken man går efter utan åldern..ja men så är det..hon tyckte det va på tok försent att lämna dom vid 11-12 veckor så jaja det får bli såhär.
får sätta mej å ta hand om försäkringar å sånt nästa vecka då han är här
Åh vad kul att ni får tillökning till Nisse.
Det där med hur många illrar man ska ha är svårt tycker jag. När vi skaffade första illern skulle vi bara ha honom. Sen så tyckte vi lite synd om honom så då blev det 1 till. Sen skulle vi ha en valp hade vi tänkt. Men så såg jag en annons på nätet att första illerns bror var till salu. Så då bar det av och vips hade vi 3. Nu vet jag att 1 iller till vill jag ha, sen är det bra.
Men oftast blir 1 iller 3 illrar och sen 5 illrar. =)))

haha jo det blir så..vi tänker vänta med att skaffa barn men iller sa vi inget om..haha
#27: För min egen del har jag 3 barn här hemma. Illerbarn. Dem tar upp mycket tid dem med.
Så än så länge räcker det som barn för min egen del.

ja så är det..jag har en son och sen nisse då..sen kommer ju bebbarna..lägger väldigt mycket tid på alla mina nära och kära..ett plus för iller är att man inte behöver lämna dom på dagis en kall vinte morgon..å hämta dom då benen knappt bär en längre..men det går det gör det..och det går utmärkt med både barn å iller fast många tror inte det
När jag väl skaffar barn så ska jag ha iller oxå. Vill inte göra mig av med det bästa som man har skaffat. =) Ja förutom min sambo förstås. Han är snäppet bättre.
Hehe.

haha jo utan honom kan det vara kämpigt med att skaffa barn då..det går jätte bra med iller å barn

Var det en uppfödare eller en privatperson som hade fött upp honom? Har du någon liten bild på honom möjligtvis? Jag är ju så svag för pasteller. Vill se ju!! Grattis också naturligtvis!

#30: Kan bli små tufft att fixa barn utan Crilles hjälp madde. hihi
En förutsättning faktiskt. *fniss*
Audiatur et altera pars
Jaså du tror att det blir svårt att skaffa barn utan en kille. =))) Jo det är så sant så. hehe
Provrörsbefruktning
…visserligen har en kille bidragit, men det kan vara en helt okänd person.

#32# det verka vara en privatperson, bilder kommer senare..

Ser fram emot bilder.
Audiatur et altera pars

Åh vad roligt att den lille har fått ett hem och att Nisse får en kompis =)
Ådi var urgulligt, ska ni ha kvar det namnet?
Väntar oxå på att få se massor av härliga bilder =)