Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 496 ggr
[jenkass]
0

ang bur

tänkte om man kan ha en sådan här liknande bur som dom små kan sova i när man är nere i stugan? bara under natten alltså?

http://www.blocket.se/vi/12936836.htm?ca=16_s

Kommer dom igenom ett sånt galler eller behöver det vara smalare?

[jenkass]
0

OBS!!! Detta gäller ENDAST UNDER NATTEN. Hemma springer dom fritt i hela lägenheten, men vill kunna ta med dom ner till stugan men där finns ingen plats för dom att sova, så behöver en bur som ska funka bara över nätterna.

skrollan
0

ja det tycker jag väl.. Fast jag vet inte om tjejen kanske kan ta sig igenom, jag vet att skrollan är Väldigt duktig på att göra sig smal så att man blir snopen ;)

Faxlin
0

Den där tar de flesta illrar sig ur. Det är för brett emellan gallrena.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sofie
0

Dom tar sig nog ut, om du tänkte på hur den buren jag hade med på träffen såg ut, den med rosa inredning. Så tog sig en av mina flickor sig ut ur den. Och den har mindre galler bredd än dom till hund.

Xannadu
0

jag tror att det är lite hur din iller vill vara i den med. Jag har denna bur o haft den till mina illrar som transbort bur samt utställningsbur. Jag har då sytt ett överdrag som täcker sidor o tak för att de ska bli lite mörkare o mysigare för dem. Det är bara en hona som jag hade som inte gilla den o tog sig ur den men annars har ingen äns testat inte äns valpar som jag haft i den. Jag kanske bara har haft tur :D Jag tycker de är en bra bur att transportera i då kattlåda o matskål o vatten lätt får plats samt lätt att hänga upp hängmatta i den.

ferretgirl
0

En sådan har jag precis köpt på tradera men denna är 1 m lång ca 90 cm hög och 65-70cm bred. Fick betala 300:- inkl frakten från Vintrosa. Ska ha denna på utställningar bara då jag tycker att dom stora burarna jag är för otympliga att med, den nya buren kan jag även ha som en transportbur när jag ska ha med mer än 2-3 illrar. Får gladligen plats med 5-6 illrar i denna buren för kortare tider. Mina springer fritt i lägenheten under dagarna, och är bara i bur under natten för att jag ska veta vart alla är om det t.ex skulle börja brinna. Har då ingen tid att springa runt och leta på olika ställen, och jag vill ha ut mina djur samtidigt som jag själv kommer ut.

[jenkass]
0

hmm ja… tror nog att dom skulle kunna komma ut om dom bara vill.. så jag ska hålla ögonen öppna efter en med smalare springor mellan gallren o gärna lite större bur.

[jenkass]
0

hmm ja… tror nog att dom skulle kunna komma ut om dom bara vill.. så jag ska hålla ögonen öppna efter en med smalare springor mellan gallren o gärna lite större bur.

Trissan
0

Annars kan du ju köpa en kanin bur? om dom lirkar upp öppningen e det ju bara att sätta ett litet hänglås ? och så kan man ha massa filtar och en kisslåda :D