Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2340 ggr
Gorkan
2015-01-19 22:03
0

Iller

Hejsan Jag skaffa en iller i lördags har någon några bra tips på aktivitets leksaker till en iller hona på 2 år vill inte hon blir rast lös

amandis1
2015-01-20 11:15
1

Bollar med bjällror eller skrammel i brukar uppskattas, men se till att det inte är av gummi eller något annat illern kan tugga sönder. Pinnar med snören med tofsar i änden är också kul att vifta med. Att gå ut på promenad och gräva brukar dom gills också, eller att man gör en grävlåda dom kan ha inne (finns säkert trådar här med tips på lådor). Sen kan man köpa aktiveringsleksaker, t ex någonting man lägger godis i så måste illern lära sig att få ut godiset. Jag klickertränar mina illrar också och lär dom små tricks som att stå upp, snurra runt. Hoppas du fick några idéer :)

[Silverräv69]
2015-01-22 21:42
0

Vissa illrar, speciellt vår är otroligt lättroad, vi brukar leka matador med en T-shirt som hon anfaller och rusar efter. Ibland kittlar jag henne och leker tafatt. Kanske du ska låta henne vara lite att komma tillrätta hemma hos er, man lär sig snabbt hur illern vill leka, de bjuder ofta in en i leken.

Animustassar
2015-01-25 12:25
0

köp dränerings rör som hon kan springa i… kostar nån hundring om du inte känner nån som håller på att dränerar hemma då kanske dom har nått rör över annars. annars är pappåse asroligt enligt mina två. ihopskynklat papper kan oxå vara världens bästa leksak :P annars som tidigare nämnt :)

// Jenny and the tassiliciousCool