Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 787 ggr
Crazy_petartist
0

Möblerat rum/kostnad illervakt?

Halloj! Har lite illerfrågor:

1) Hur bor era illrar? Har ni ett rum för illern då? Tänkte kanske använda ett rum i källaren som inte har varken hål i väggar eller blomkrukor! :D men går detatt ha ett möblerat rum? Rummet har vid tillfället en soffa (inga fjädrar/utfällbar), en tv, lite sladdar, massor av filmer (troligtvis kan vi flytta på dem) och en bokhylla eller två. Skulle det fungera att ha illern i eller måste man möblera om?

Och vilken temperatur ska illern bo i?

2) Hur mycket ungefär kostar en iller att lämna in till en illervakt? Till sin uppfödare t ex? Hur mycket man skulle ta för att vakta en iller alltså :)

Tack för svar!/Linn

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

JossanH
0

Eftersom det är många som har illrarna löst på heltid så går det förstås att ha ett vanligt möblerat rum att ha illern i. Ju fler grejer som illern kan klättra i/gömma sig bakom desto bättre. Nu har jag ett illerrum med en stor skänk som är omgjord så att illrarna kan gå in i den och gå mellan hyllplanen, en byrå med hål i till illrarna, en tv, soffbord, barskåp och så inväntas en soffa så att jag kan sitta där inne på kvällarna när barnen sover :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Ang temperatur så ska de gärna ha så svalt som möjligt. Är illern van vid låta temperaturer så är det det absolut bästa. Jag har tex aldrig på något element där mina illrar bor. Ang illervakt så är det väldigt olika. Många som vaktar varandras illrar tar inte något i betalning utan man ställer upp för varandra. Den som lämnar sin iller tar med foder och eventuella saker som behövs.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fredrik85
1

Jag använder köket som iller rum. Är ju redan möblerat o finns lite smarta lösningar som min iller gillar bland annat en köks soffa som jag har borrat ett hål i som han kan krypa in i o sova.

Eftersom det är en plast matta i köket så fall han missar lådan så är det lätt att göra rent.