Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1178 ggr
Juttehiin
0

Iller o katt

Hej! Jag har en katt unge hemma, jag har funderar på om man kan ha katt o iller ihop så dom kan leka ? :) har haft iller innan. Bor i radhus med egen liten uteplats, men ska snart flytta till hus :) där finns trädgård med över 3000kvadratm. Någon som vet om man kan ha katt o iller ihop får gärna skriva lite om det till mig, och om det nu skulle fungera o någon som bor i närheten av Borås o vet ngn som ska omplaceras skriv gärna då med! :)

Sarah
0

Finns massa trådar :) Själv har jag 7 illrar och 3 katter. Funkar bra, men när de har egna artvänner så är min erfarenhet att de håller sig till dem. De har lekt ihop när katterna varit unga, sen har de dragit sig ifrån varandra lite.

illernettan
1

Vet att Bamse från Borås behöver nytt hem. Kolla in på omplaceringstråden.

Jag har haft katt och iller tillsammans men dom delade upp huset mellan sig, så det var inte ofta katten fanns på illersidan.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Juttehiin
0

Tack för svaren :) Asså okej ska jag se om jag hittar de hon skrivit om bamse :)!

Clementinbarn
0

#3 Bamse är en jättefin iller som förtjänar ett riktigt bra hem där han kan få stanna kvar! 😊 Och Bamses ägare har nämnt att han går ihop med katter så det borde väl fungera bra i såna fall. 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

VeronicaKahlbäck
0

Tycker att det verkar som att det fungerar bra för ganska många men visst finns det en del som det inte fungerar alls för. Är nog väldigt svårt att veta med just dom individerna man har själv utan att testa!
Sen måste man nog oftast hjälpa till själv en del med att se till att alla får sin möjlighet att vara ifred osv.
Finns en hel del gamla trådar om det 🙂

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Zandrama
0

Så länge det finns något/några utrymmen dit katten kommer men inte illern och tvärtom så går det oftast bra ^^
Mina två busar är väldigt olika. Majsan som är världens snällaste illern annars och är uppväxt med amstaff som rumskompis älskar att jaga katterna mer än något annat. Att hoppa på dem och bitas när de ligger och sover är ju ännu roligare.

Mimer däremot går super bra ihop med katterna, dom kan busa ihop ibland tom ^^

//Belinda aka Zandrama

MinMicke
0

Jag har min iller ( Micke ) tillsammans med både katt och hund och det går hur bra som helst! Men han har ju varit tillsammans med de redan när han va väldigt liten. 

Katterna hade svårt för honom i början men det hade inte vår hund. Hunden och min lilla Micke busar och har det roligt tillsammans. Men katterna är skeptiska men den ena katten har börjat att busa med Micke och till och med kela med honom lite. Men annars är det inga problem!