Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 981 ggr
[LillyJake]
0

Vilka leker bäst?

Vi har ju en liten iller tös här hemma, och funderar nu på att skaffa en lekkompis till henne. Frågan är bara om man ska kolla efter en hane eller en hona.
Vilka brukar komma bäst överens? 
Jag är ju medveten om att det såklart främst är personligheter och kanske inte kön som bestämmer det till störst del, men kanske det ändå kan vara enklare åt något utav hållen? (hona o hane eller två honor). Så man vet lite mer åt vilket håll vi ska kolla.
Hoppas ni förstår hur jag menar! :) Vad tycker ni?
Tacksam för all hjälp! // Lilly&Jake

JossanH
0

Mina 3 första illrar (alla hanar) lekte på helt olika vis. Är det en busig hona så välj först och främst en valp från en kull som kommer efter en hona som matchar din tjej. Om du söker omplacering så kör inte fast på könet utan personligheten. Då tror jag att man får de bästa lekparen. Mina 2 grabbar jag har nu leker också väldigt olika. En vill brottas, den andra vill jaga, hoppa och skutta, och kan bli riktigt sur när han blir nerbrottad då ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[LillyJake]
0

Okej! Tack så mkt för svaret! Vår hona är ju väldigt busig, älskar att hoppa och brottas och vara med överallt och inspektera o utforska :) Så vi får hålla utkik efter en vilding till då :)

[erika.tornlycke]
0

Om du väljer valp så kan du ju beskriva för uppfödare hur just er tjej leker så bör ju uppfödaren, som trots allt spenderar väldigt mycket tid med valparna, kunna hitta en lämplig lekkamrat :)

Lycka till! :)