Tittade på blocket nu och blev så lessen=´(
När jag praktiserade på Arken(djuraffär) i Birsta/Sundsvall, så hade jag en favvo orm, en kungs snok som vi kallade Elvis. En dag när jag kom till djuraffären så var han borta, det va nån som hade köpt honom, jag vart glad att han äntligen fått ett bra hem men saknade honom så mycket.
Nu för bara nån minut sen tittade jag på blocket och ser honom på blocket=´(, har en skinn ömsning av huvudet och det är samma teckning. Önskar jag kunde köpa honom, för han är hur snäll och go som helst. 
Så tråkigt =( Det är synd att du inte kan köpa honom! Hoppas att han får ett riktigt bra hem iaf =)
Ormar är helt underbara djur. hade en orm för några år sen som nu bor hos mamma å hennes sambo =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

#1 ja alltid lika jobbigt om man ser ett "bekant ansikte" på blocket och inte kan köpa.=´( hoppas han tänker på köparen och inte pengarna
#2 Ja dom är verkligen underbara, vad hade du för orm?
Jag har kontakt med en orm uppfödare och har skrivit upp mig på listan för majsorm som har färgen Bloodred (se bild) så jag hoppas jag ska kunna köpa en nästa år av henne. dom är verkligen vackra=)
den ormen va stilig

vilken av dom Elvis eller majsormen? Är helt försälskad i majsormen så jag har kontaktat en uppfödare som ska få sånna majsormar nästa år, man man får se om man kan införskaffa en liten rödis då=)

#5 jag menade den röda majsormen. själv höll jag på att köpa en så kallad ghoost. men då blev det iller flickorna nora och dede istället=)

#7 ojj vilken snygg, vad kallas den färgen? Jo jag vet, ju bättre stam desto mindre fläckar, men lika snygg ändå med eller utan fläckar=)
#8 Jaha, jo det känner jag igen, längtar tills man kan flytta hemifrån så man får bestämma allt själv. vad är det för orm?
#9 jaha, okej=)

Färgen kallas piesided bloodred, finns inte i svergie vad jag vet. Det är det "senaste" upptäckten av mönster hos majsormar. Har ju funnits piebald hos kungspyton rätt så länge.
Det där med stam och fläckar stämmer inte helt… Det beror på vilka färger som ligger bakåt men det kan vara lika bra "stam" för det. man pratar inte så mycket stam inom reptil världen och det är svårt att kontrollera var avelsdjuren kommer ifrån om de inte är Cites skyddade för då måste man ju ha papper på djuren. Det finns ju så oändligt många färger på majsormar och fler kommer hela tiden.

#11 jaha okej, snygg var den iaf=) ja som sagt man lär sig något nytt varje dag*minst* hehe;)

#10 nån slags pytonormsliknande sak är det :P
golf.ifokus.se

#13 hehe jaha=) fin va den iaf och verkligen ett bra namn hehe=)