OT. Ledsen
Har haft krångel med mina ögon nu ett tag, och för någon dag sen började de svullna upp. har haft klåda, torrhud, och massa..
Så idag bar det av mot vårdcentralen. Det blev konstaterat att det antagligen(typ 90% säkerhet) är allergi mot katt
Så nu sitter jag här hemma och tycker synd om mig själv (har två stycken katter: Leeloo och Stitch) och nu har jag inte den blekaste aning om hur det kommer att gå i framtiden eller vad jag ska göra
är bara så ledsen

va hemskt =´( *tröstkramar*

:(
ledsen för din skull!

Usha vad hemskt. stackare :( lider med dig.. hoppas de löser sig på nått vis.
Jo…sitter och hoppas att de ska visa sig att vara något helt annat=(
ja, eller att det kanske går att äta medicin emot. men det verkar allvarligt med ögonen =(
det konstiga är att de bara är i ögonen…inte andning eller så:/
hade hellre haft tyngre andning…för jag ser inte speciellt kul ut som jag ser ut nu:(..
har fått ögondroppar och det ska lindra så får hålla tummarna för att de funkar…är mest rädd för att jag kanske utvecklar mer och mer och att de efter ca 7-8år är omöjligt att behålla katterna, då är de ju jättesynd om dem:'( (och mig)
Pandae, om det bara är ögonen som är påverkade så tror jag itne att det rör sig om enkom katterna….
Dt finns andra saker som kan ligga bakom! och jag hoppas inenrligt för din skull att de titne är kattallergi. är själv allergisk mot färgade katter, tål svartvita men inte randiga/tigrerade eller spräckliga…. ska ev få hem en trefärgad hona, får se hur det går.
honan är hos min mamma o när jag var där o hälsa på så blev jag allergisk men det hör också til lhistorian att jag alltid blir allergisk hemma hos mamma för dom har en röd hankatt och en schäfer/rottiskorsning… så jag är kanske även allergisk mot hunden…. menmen, hoppas som sagt att det löser sig för dig!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
jag vet inte..jag har ju aldrig haft allergi alls (mer än mot paprika)..men de mesta har faktiskt börjat nu när min långhåriga katthona börjat sova i sängen:/ (och just nu fäller hon väldigt mycke päls)… får nog stänga dörren till sovrummet nu med om nätterna och se hur de går:/
tänk, det kanske skulle lösa det mera . jag håller tummarna för dig!
Allergi är väldigt kneipigt bara för man reagerar så olika.
Jag har mycket allergi o reagerar olika på olika saker.
Katter och vissa hundraser känns det som jag får hår i munnen rinnande ögon.
Pollen av olika slag hösnuva
Starka parfymer får jag liknande migränatacker
Nötter, tomater, schoklad, bananer, kiwiw, blåsor i munnen för stor mängd får jag ont i magen o sen som magsjuka.
Nickel blåsor som gör ont o blir vätskefylda
I olika kombinationer kan 3 dagars feber förekomma.
Så allergi ser extremt olika ut. Så man ska ta allergi på allvar de är inget att leka med.
be att få aerius allergi tabletter, lomudal ögondroppar. det kan hjälpa- jag är illerallergiker å har 4 !! Ge inte upp! mycket går att fixa med medicin å nogrann städning.

Ett bra tips!! För guds skul låt inte katten sova i sängen!!!! Jag är inte allergisk eller de finns inge bevis på det. Men när jag hade katt och även hund och de legat i sängen kunde jag bli alldeles röd i ögonen och tårarna rann:( Så försök att inte ha katten i sängen så kanske de går bättre. Ja känner ej av illrarna speciellt förrutom när de fäller, men som sagt det är milt för min del! Tack och lov!
#12 jag fick opatanol ögondroppar som ska vara emot djurallergi:) Och jag dammsugar varje dag(har en allergidammsugare som jag köpt innan just för att partiklarna ska fastna i filtret på den) :)
#13 nej jag ska sluta med det. får stänga dörren, och ska nu söka jobb istället för att plugga så vi har råd att flytta till en större lägenhet..för kan omöjligt bara ha katterna i vardagsrummet och köket, de blir alldeles för litet för dem då:(

stackars =( det finns ju allergi tabletter ( har ej läst vad folk har skrivit så vet ej om det är sagt :P) men iaf så finns det allergitabletter, typ clarityn å en till :P