Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 301 ggr
Qviq
0

Varför?

Har börjat fundera på om lilla göran möjligen är en förklädd hamster eller något liknade djur. Han har börjat bära iväg på mat och lägga den ex under soffan eller i hans favoritrör… Måste ju vara en stor anstränging att bära maten till dessa ställen med tanke att den är ju lång väg dit….

Någon som har någon förklaring? Han har aldrig varit utan mat under den tiden jag har haft han iaf….

"Chaos is a friend of mine."

sarae
0

han e iller ;) de brukar faktikst hamstra. värre e det när de bär iväg med en kycklingvinge som de gömmer för att spara till ett senare tillfälle ;)

Qviq
0

Haha, plötsligt blev jag ganska glad att han är så kräsen och bara gillar sin vanliga matSkrattande

"Chaos is a friend of mine."

Smurfina73
0

Grynet hamstrar oxå…men oftast inte av sin egen mat..utan bär iväg och gör högar med katt och hundmaten. Hon brukar vara där rätt fort ibland, speciellt då hunden får sin mat…men vet inte om hon äter det eller om hon bara försöker busa. Eller kanske spar för krissituationer då det "duger". Det är till ställen dit hon sen kan gå och gömma sej för att sova så vi inte hittar henne.

AlbaStiffler
0

När jag bara hade en iller, så hamstrade denna som tusan. All mat bars iväg, kunde handla om 1 dl mat/dag som flyttades. Inte all åts upp utan åkte ner i dammsugaren istället… lite irriterande.

Men när jag skaffade en till iller så slutade den 1a illern hamstra på direkten. Hon isåg väl bara att den andra illern åt upp hennes lager, och det var väl inget kul. Sen gömde de bara godbitar, som kunde vara bra att spara, utifall tiderna skulle bli svåra… :)

Däremot var illrarnas favvohobby, när jag släppte dem lös hos mina föräldrar; att sno hundarnas hundmat och gömma den i hela huset. Favvoplatserna var i för långa gardiner, bakom dessa. Så när min mamma senare dammsög så ramlade flera dl med hundmat fram ur gardinerna…hahaha, inte så uppskattat. Men illrarna kund roa sig i timmar med att gömma mat. Upp oc ner sprang de i trappen, emn munnen full. :-D

DG
0

Jag har två iller som den ena hamstrar och den andra äter upp maten som den andra har hamstrat Glad
Hapsis har inte slutat hamstra fast Moon äter upp hennes lager.

bnoffan
0

Våra två tjejer älskar att hamstra! Bägge två gömmer undan och det roligaste är att de verkar ha urkasst minne. För de tror alltid att de snor den andres mat även om det är en av deras egna gömmor.. Så hur var det nu med intelligensen hos iller? Flört