Pluto i sele
I dag har det inhandlats en himelsblått sele till Pluto. Det vi var tvugna att göra var att korta det regält.
När vi satte på honom det var han såå söt i det. Vi släpte ner honom på golvet med och vad gör han. Joo han fäller in frambenen o skåttar på med bakbenen och åker kana på hela halsen. Tjo flöjt vad det går.
Försöker säga åt honom att man kan faktiskt använda frambenen fast man har sele. Husses komenter. "Se Pluto man kan stå på alla 4 när man har sele" Direkt efter. Infällning av benen o så skåttar han på som sjutton med bakbenen och åker kanan på hals o bröst.
Han ser söt ut men frågan är hur det kommer att gå ute när han gör så här inne och hur bra är det de går så ute.
Hur som hälst så är han värdens goaste kille.

Du, det kanske blir lite bättre med frambenen, men mina illrar som ju är och har blivit jättegamla fällde in frambenen även efter 7 års koppelträning. Och de var mycket koppeltränade och hade inget emot att gå i koppel, men ändå så reagerar alla på samma sät när selen sätts på. Underligt…
Det här är först agången jag varit med om de. De anndra jag haft som inte alls ville ha sele dom låg o rulla runt bara eller så låg dom platt som en pankaka och inte ville göra nått.
så gör groggie, lägger bak frambenen och typ tar sig fram som en säl

hehe..lär se rätt skojjigt ut även om det säkert inte är nå vidare roligt för dej. Va olika dom är..min busa skuttar och hoppar åt alla håll helt okontrollerat..dom gångerna vi varit ute drar hon bort från mej och försöker komma in under buskar mm. Lugnar inte ner sej alls även om jag sätter mej ner. Så nog är dom olika små personligheter allt..=)