Skabb
Jag tror att Korven har fått skabb :(. Ska till vetrinären den 1 oktober. Kan han vänta så länge? :S. Finns det något som kanske kan lindra så länge?
vänta kan han nog, det enda som händer e att skabben har party ;) nej skämt åtsido, det e inte bra för dem att gå med det länge, men det dör inte av det och så lång tid e det inte tills den 1 okt. men skulle inte ni till flygande illern? eller va det bara du utan päls?
tillsvidare kan du prova att rensa med lite parrafin olja på topsen. de kan dränka en del av skabben, och lindre lite. se sen till att veterinären skriver ut Stronghold till honom om det skulle visa sig att han har skabb.
Nej Korven ska inte med till flygande illern så ni behöver inte oroa er :) haha. Okej jag ska testa det :).
32 nej jag e inte oroad ;) illrar med skabb kommer inte i kontakt med skabb fria illrar på utställningen ;) tänkte mest att det var tråkigt för er ;)
Haha okej. :)

Ett litet tips är faktiskt att inte rensa öronen för väl innan ni åker till veterinären, eftersom det då blir svårare för veterinären att ta ett prov från örat, och därmed är det såklart svårare att bevisa att han verklgein har skabb.
Jag har vart med om att veterinären knappt fått tag på något vax, när jag tvättat öronen en vecka innan besöket. Det resulterade i att veterinären knappt ville skriva ut stronghold, även fast jag starkt misstänkte att de hade skabb. Efter att jag tagit topsen från den "tafatte" veterinären och själv petat fram lite vax så hittade veterinären lite ägg. inga skabbdjur, men väl deras ägg, och det räckte som bevis. *grrr*
Det är ingen fara för illern om den har skabb nån enstaka vecka till, inget tokakut. Men som sagt, om illern kliar sig extremt mycket kan du kanske tvätta ur öronen. :)
Ja det är ju inte så att han ligger och kliar sig hela dagen, men då och då, och han kliar sig mest i nacken… Men jag är nästan 100 på att det är skabb :P

Jo, även om han kliar sig i nacken så kan det vara öronskabben som orsakar det. Har vart med om precis det… Så du har säkert rätt om att det är skabb. Har sagt det förr, men mina illrar har åkt på skabb efter varje gång (med några få undantag) de träffat andra illrar, så det är mer regel än undantag att det är skabb om han träffat andra illrar… :-O
Han har inte träffat andra illar… :S och hunden hade inte skabb innan heller (men har fått nu), Men korven har vart ute… Kan han ha fått det utomhus? :S

Jepp. Om de tex gnuggar sig mot ett ställe där tex en katt med öronskabb varit så kan de få det.
Var han inte en valp? Då kan han ha haft det med sig från sin mamma? Kan va en idé att be uppfödaren kolla sina illrars öron med då…?!
De kan ha haft skabb länge utan att man märkt det åxå…
Okej… Jag kan ringa till uppfödaren och be han kolla för säkerhets skull!

Mja, du kan ju vänta med att ringa uppfödaren tills du vart hos veterinären och vet om den har skabb… inte ropa Varg i onödan! :-)
Haha jo, men jag är ganska så säker på att det är skabb. För hunden har också börjat klia sig :s