Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1392 ggr
[tiiia]
0

Söker Albino Valp/Ungomplacering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har nu här hemma beslutat att vi ska utöka våran familj med en albinohane, och söker nu efter en ungomplacering eller valp som är albino och kan tänka sig att leva tillsammans med våran iller Dior och våra katter emma och zelda.

Kan du hjälpa oss att hitta vår blivande iller?
Vet du ngn som skall omplacera sin albinovalp eller har en albinovalp kvar i sin kull? (endast hane dock)

/ Tia 

AlbaStiffler
0

Annars fanns det en albinohona på blocket… samma finns nog i nån tråd härinne åxå. Hon såg fin ut! tror hon bara var 16 veckor eller liknande. Tilda tror jag hon hette. :)

HannaM
0

ja hon var riktigt fin! gillar normalt sett inte albinos så värst men hon var en riktigt fin tjej

[tiiia]
0

tyvärr går hon inte ihop med katter enligt annonsen. + att min kille verkligen inte vill ha en hona pg av riskerna vid operation och anemi.. Så vi har kommit överrens om att en hane lämpar sig bättre för just oss.

bnoffan
0

Hur ung ska omplaceringen vara? För är det en hona på strax över ½ år så är hon ju kanske redan kastrerad så att man inte behöver oroa sig för detta..

AlbaStiffler
0

Din killes argument är tyvärr rätt dåliga… riskena är mer eller mindre lika stora med en kille, som man vanligtvis åxå kastrerar. En sterilisering på en hona är ett litet större ingrepp, men i de flesta fall 999 av 1000 kanske, helt utan problem och följder. Men både honan och hanen ska sövas för ingreppet, och i många fall är detta den största risken.

Att hon inte kommer sams med katterna är kanske en helt annan grej… :)

[tiiia]
0

#5 vem är du att säga att någons argument är dåliga då? Vi vill ha en hane och därför så skrev jag att vi söker en hane. Och då är det ju faktiskt upp till oss varför vi vill ha en hane egentligen? eller hur?

Theres
0

hade inte cannaydia en albinohane kvar? eller är jag ute och cyklar? Fundersam

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
0

#5> Jag försöker inte mucka gräl. :) Men jag menade bara att argumenten att inte skaffa hona för att hon KAN få anemi och för att steriliseringen är svårare, är dåliga arguement eftersom riskena är sååååå små. Knappt befintliga. Det handlar mer om hur man som ägare ordnat situationen, dvs om man är vaksam på sjukdom (som anemi) samt om man har en bra veterinär som kan illrar. Självklart kan alla ha otur med illerns hälsa, men risken är lika stor med båda könen, i princip! :-)

Själv har jag haft både honor och hane, och känner mycket väl till argumenten för dem båda! :-) Båda könen har sina fördelar!

[tiiia]
0

#8 såg nu att det jag skrev till dig tillbaka inte såg särskillt trevligt ut. Förlåt Generad

Men iaf så söker vi en hane Glad

#7 Hon hade det förut, men han har fått ett blivande hem nu :) Skulle flytta om 2v tror ja.

AlbaStiffler
0

:)

Som du ser på min bild har jag haft en albinohona själv. hon dog förra veckan. Man bör vara medveten på att en albino med stor sannorliket har några defekter, de kanske inte alltid märks. De akn vara döva, eller höra sämre, men framförallt har många sämre syn. Min hade det. hon såg, men inte särskillt långt, hon mer anade, kändes det som. Dessutom hade hon så pass utvecklat luktsinne att hon ändå verkade se bra, men ju äldre hon blev destå mer förstod jag att hon var så skicklig med nosen att hon lurade oss…

Så, en liten grej jag brukar fråga mig själv är om man skulle våga sig på en albino till när man vet att de har dessa problem. En döv iller tex kan ha väldigt svårt för sig. Finns nån tråd om en döv iller här på forumet… hmmm… men sen kan man ju såklart ha tur och få en felfri albino, och då är de verklgien underbart vackra!

Robinsnel
0

Kan man inte lägga ut en enda annons här utan att det ska diskuteras hej vilt i den? Tiia har varit medlem här rätt länge och har säkert haft möjlighet att läsa både det ena och det andra. Om de vill ha en albinohane är det säkert precis DET de vill ha också… *suck*

AlbaStiffler
0

*petar Robin i magen*

;-) Vi menar ju inget ont. men diskutera på ett diskussionsforum får man väl? *ser oskyldig ut* Är väl inge bra om man förutsätter att alla kan allt om illrar. Det kan man ju inte ens själv. Det är väl därför vi är här, för att dela med oss av våra erfarenheter?! :)

Robinsnel
0

#12 nej jag vet att vi inte menar nåt ont, men jag förstår verkligen reaktionen i inlägg #6… Det känns dessutom som vi pratar riskteckningar i varenda tråd just nu på forumet.

bnoffan
0

hoppas du hittar en fin kille.

[tiiia]
0

hoppas på det också :)

[tiiia]
0

*puttar upp*

HannaM
0

Också en tjej såklart men guteillern har så vitt jag vet en liten tjej kvar… född19/6 och syster till min belsebub

[tiiia]
0

#4 med ung menar jag runt ca 4månader.

bnoffan
0

#18 ah men det är bara hålla ögonen öppna nu under resten av hösten/vintern. Brukar ju vara en hel del omplaceringar av årets valpar! Har du kontaktat Malin på illervänner?

ThereseBergqvist
0

Nämen va kul.. =) Då får våra små syskonpälsar en var sin albinokompis Flört Hoppas ni hittar nångon passande snöboll! =)

babsan
0

hoppas du hittar en valp snart :)

men vrf måste det vara lbino ? :P
"kerran" har väl Fat boy kvar annars :) ??

[tiiia]
0

Har faktiskt redan hittat en söt liten kille som ska flytta hem till oss :) Han är lite äldre än vad vi tänkt oss från början men han verkar helt underbar :) Han är född maj 05 så han är lika gammal som Dior :)

http://www.iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b80e8f78-c1f8-455f-8555-5e4fd4ee2937&Filename=Snuffenpuffe.jpg

Norrskenets
0

vilken stilig kille=) när ska ni hämta honom? och vart?*såå nyfiken*

Norrskenets
0

vilken stilig kille=) när ska ni hämta honom? och vart?*såå nyfiken*

sarae
0

#22 åååh vilken sötnos! grattis! men e inte dior född 06?

UlrikaD
0

Bor han fortfarande kvar i Malmö? Den illern känner jag nämligen.

MissFerret
0

Hmmmm måste fråga ! heter han möjligen Albin ?

[jenkass]
0

#22 den illern har väl varit ute på annons förut? tycker jag känner igen honom

Stj3rnfallet
0

#28 Jag känner också igen honom =) Mest tack vare bilden :P

sarae
0

#28 yup, han omplacerades i januari tillsamans med oliver som nu bor hos rikki på forumet.

MissFerret
0

Det är ju inte klokt om det är Albin…. Kvinnan i bakgrunden är Christel Berglund och detta var på vår STIF lg Skånes träff utanför Oxie. Tjejen som ägde Albin var arbetskamrat med min kompis och det var så jag fick kontakt med henne och intruducerade henne för lokalgruppen. Hon verkade ju älska sin lille påg… undrar vad som hänt ……

sarae
0

#31 Illern hette Alfons i gamla hemmet, tror det var zorro stamtavlan. han flyttade i januari till nån i malmö, som finns på iFokus.

[tiiia]
0

#25 oj jo ett år äldre än Dior jag måste ha tänkt snurrigt. hehe. :) Hur som helst han ska flytta hem till oss. Vidare diskution behövs ej.

Okej :D

UlrikaD
0

Grattis! Han är en riktig sötnos.

[tiiia]
0

#34 Tack så mkt :) Längtar riktigt tills vi får hem honom :)

MissFerret
0

#ja sorry han hette Alfons…. om du tittar på bilderna under våra träffar ser du exakt samma bild på honom som ligger där. Hon var också på vår julträff i Svedala 2005

MissFerret
0

#33 Jag får gratulera dig till en riktigt bedårande och go illerpåg som förtjänar det bästa i livet…. Ge honom en stoor illerpuss från oss i Malmö

KerstinL
0

Vi har hans kullsyster Zahara här hos oss ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Smex
0

Jaså, inte visste jag att du har blivit så förtjust i albino =) Men vad kul. Du får säga till då du har den så man kan komma förbi och träffa honom =)

[tiiia]
0

Tack så jätte mkt :) Vi längtar jätte mycket efter att han ska flytta in hos oss. :) Han verkar vara en alldelles underbar liten illerkille :) Ser fram emot att skämma bort honom regält :) Tror att Dior längtar efter att få en kompis :) Minns ju hur mkt han saknade Lilitha efter att han träffat henne.

#33 han kommer att få massa pussar så fort han kommer hit :) Både från er och oss Kyss 

#39 Självklart får du komma och hälsa på oss när han har flyttat in, iofs så får du komma och hälsa även på innan han flyttar in också om du vill :) (e de lugnt om jag lägger upp en söt bild på din tös här inne?)

[tiiia]
0

#38 kul att se ett syskon till honom :) Hur många var de i kullen från början? :)

KerstinL
0

Det var 7 i kullen.. 5 tjejer och 2 killar har jag för mig..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[tiiia]
0

*naw* så små :)

skrollan
0

åhh vilka sötisar, så små ju :D

Smex
0

visst får du det. Kan inte se mig mätt på min lilla iller =)

[tiiia]
0

Lilitha

[tiiia]
0

Dior och Lilitha slocknade ihop

Smex
0

ja den ena bilden på bara lilitha har jag skrivit ut och ramat in. Den är så söt. Men Dio passar jätte bra bredvid en vit iller =P

[tiiia]
0

iofs nu när den här tråden eg inte har nån funktion längre kanske den borde tas bort eller nåt? tänkte eftersom att jag inte längre letar iller. SaraE är det ngt du ordnar med?

Xannadu
0

Skriv stort att du äntligen hittat din älskling så denna tråd ej fungerar det borde nog göra susen ;)

sarae
0

Eftersom trådskaparen redan har hittat sig en ny famlijemedlem så är denna annons ej längre aktuell. Därför låser jag den, så ingen förvirring uppstår ;)

Mvh/ Sarae, medarbetare

Inlägget är låst för nya kommentarer