Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 690 ggr
Norrskenets
0

Blir så irreterad!

Läs annonsen så förstår ni.

http://www.blocket.se/vi/13432191.htm?ca=4_s

StrumpanIller
0

Det finns många okunniga som tror att illrar är burdjur. När jag berättar för folk att jag har en iller hemma frågar nästan alla om jag har den i bur. De ser alltid lika förvånade ut när jag säger att Strumpan är lös i hela lägenheten.

ViktorMarina
0

Skickade ett mail och berättade för honom att illrar absolut inte ska sitta i bur, och bad honom ta bort det eller lägga till att buren isf ska stå öppen så illern själv får välja om den vill använda buren som krypin eller inte.

Blir så less på folks okunskap.

Norrskenets
0

#2 tack, vi får se om dom ändrar den 

också att personen verkade antyda att illern också skulle vara en gnagare*suck*

ViktorMarina
0

åh, nej, missade det.. "också bra till andra gnagare"…gaahh!

Norrskenets
0

Du kan vell skriva det till personen när hon/han svarar på det första mailet.

ViktorMarina
0

ja, absolut, OM han svarar.. man kan ju hoppas att det är en djurvän, som tar till sig det jag skrev.

NoraDede
0

jäklar vad liten den va. den där skulle ju inte ens en iller vilja ha öppen och leka i direkt

skrollan
0

vilken liten bur =/

Norrskenets
0

#6 ja jag hoppas hon/han svarar=/

NeoTech
0

Jag gick in o la in en anmälan direkt till blocket på annonsen istället och lämnade information till jordbruksverkets riktlinjer. Det är mer effektivt än o försöka få en annonsör med endast pengar i sikte att ändra sig.

Blocket kan tvinga annonsören att ändra annonsen eller så tar dom bort den om korrekta påtryckningar görs.

Mao skriver man en anmälan var saklig.

Xannadu
0

Det är inte säkert att Blocket tar bort anonsen då det inte kommer fram i annonsen att illern ska hållas i bur hela tiden.

Det kommer inte fram i vilket syfte burken ska användast till iller i. Utan det står att den kan avändas till iller o det är en tolkningsfråga.

En illerkunnig person vet att man kan ha den som lekbur, sovplats osv inget som den är i permanent.

Norrskenets
0

#10 va bra=)

#11 tycker nästan den är för liten för en sovbur till och med, den ser väldigt liten ut.

[kjamtessa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ojoj… Förvånad Jag har ju en stor bur som jag köpte ihop med Nisse men dörren står öppen jämt, tycker att burar är perfekt för att hänga upp saker och ha mys saker i till illrarna. Glad

Xannadu
0

Tror inte den är för liten om du har dörren öppen :) Jag har till o med en transportbur som sov bur men som alltid står öppen så klart :)

NoraDede
0

#24 ja men ingången till buren va ju super liten.

TottsiGirl
0

#15 Jag har en råttbur Jenny till lekbur och där är oxå "bara" en "liten" ingång men den fungerar kanon både til hanar och honor..

www.gbgzoologiska.se/9793/45393.jpg

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Xannadu
0

Tror inte att dom själva bry sig om de. Dom är små o smidiga när de vill. Det är ju inga elefanter soms ka in i buren :)

Nog för man kan tro att Pluto är en mini elefant när han ska ta sig upp i bäddsoffan på övervåningen :D

Norrskenets
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sån här bur har jag, jag har köpt två 2-vånings kaninburar och sen satt ihop dom

ViktorMarina
0

ojdå, har glömt att uppdatera här ser jag.. Jag fick svar nästa kväll från killen som gjort annonsen, och han tog till sig det jag skrev och verkade förstående. Men det verkade inte som att han visste hur man ändrade i annonsen, men skulle någon med iller kontakta honom skulle han förklara för dem. Men det hjälper ju inte mot alla som läser annonsen utan att kontakta, och som får intrycket att illrar är gnagare och burdjur. Så vi får väl se om han ändrar, eller inte.. Han verkade oförarglig iaf, och trevlig.

Norrskenets
0

okej, bra att han svarade iaf och verkade förstående men det är precis som du säger.

skrollan
0

bra att han verkade förståelig! :)