OT - Stockholmare blir Göteborgare
Måste bara få skriva av mig! Efter tre års långdistansförhållande är både jag och killen trötta på det och vill minska avståndet. Jag har haft skola i Sthlm innan men är nu färdig, så det blev dags att leta lägenhet i Göteborg. Det va inte lätt, och jag hade allt emot mig. Jag hade ingen fastanställning. Jag kan inte skaffa heltidsjobb i Göteborg utan lägenhet, och det var nästan att jag inte kunde skaffa lägenhet i Göteborg utan heltidsjobb. Ond cirkel, men äntligen har jag tagit mig ur den!
Jag har nu hittat en två på Hisingen som jag får tillgång till den 1 november! Jag hyr i andrahand, men hellre det än inget alls, och lägenheten är omöblerad. Badrummet är också nyrenoverat med kakel och klinkers och är super fräsht! Det finns också badkar och en stor härlig balkong.
Är så glad just nu att jag fått lägenhet att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har suttit timmar på Ikeas hemsida och på blocket och spanat in allt från teskedar till soffor! Imorgon blir det ett besök på Ikea för att kolla på lite olika saker.
Äntligen kan jag flytta ner till Göteborg!

Åh va kul att höra! grattis å "välkommen" hit ;) Härligt att få inreda en egen lya!

Välkommen ner till oss då!!
Välkommen till "rätt" sida landet
Hoppas du kommer trivas bra här nere :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Beklagar sorgen…
vad kul!
själv letar man lägenhet i alingsås för fullt men det verkar vara näst intill omöjligt :(
grattis och det var ju jätte fint i lägenheten=) väldigt fräscht badrum må jag säga
nämen gud vad kul, vad fint också!

Tack så mycket allihop!
#6 Jag förstår vad du menar, jag va likadan förut, men det är inte så hemsk som man tror på sveriges baksida. ;)

Suck, fick ett medelande av tjejen jag skulle hyra lägenheten ifrån. Det var något krångel med hennes lån så hon kanske inte kommer få lägenheten. (Hon skulle köpa den, men hyra ut den till mig direkt). Så nu verkar det inte bli denna lägenhet. Får börja om från början och leta igen..
nej vad synd hoppas det löser sig
hoppas det löser sig iaf!
Vill du bo på hisingen? Jag är absolut inte säker men jag kankse kan fixa en 2:a på Backa plan bakom teatern! Är inte alls säker på om det erbjudandet eller lägenheten finns kvar, men jag kan höra efter. Men då är inte lägenheterna så gätte frächa, men du har iallafall tak över huvudet så länge.
Bor killen i gbg eller? Varför inte flytta ihop? Gjorde jag och killen efter två månader ihop och det håller ännu
(5 år blir det i november).

Hade ju vart helt underbart! Jag vill helst på på hisingen, men överallt annars funkar också. Om du vill kolla om erbjudandet står kvar hade jag blivit överlycklig!
Jo, killen bor i gbg, men eftersom vi är vana att ha 50 mil emellan varandra tänkte vi ta ett steg i taget. Börja med att bo i samma stad och sen flytta ihop. Att helt plötsligt bo två personer och en iller på 24 kvadrat hade blivit för stor omställning för alla. Babysteps är mycket bättre.