Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 3353 ggr
UlrikaD
0

Gamla illrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en gammal iller hemma. Snuffe som snart är 8 år gammal. Och han krymper framför mina ögon. Han är ju fortfarande min Snuffe men han är sig inte alls lik.

Friskförklarad hos veterinären så sent som för två veckor sen men sover mer och mer. Veterinären tyckte ändå att han var i god form för sin ålder men jag vill ju att han ska se ut som han alltid har gjort.

Så här såg han ut för 3 år sen.

UlrikaD
1

Och så här ser lillkillen ut idag. Tog en bild bredvid Tango för att ni ska se hur han verkligen har krympt. (Och ja, mina killar tog tydligen med sig maten i sängen idag)

Han var i och för sig ingen stor kille från början men nu väger han 1030g och är en ganska liten skrutt.

Tycker bara det är så jobbigt för även om han är frisk nu så sover han ju mer och mer. Är uppe mindre och mindre. Och det är ju bara en tidsfråga tills han inte vill längre.

Man vill ju att de ska leva för evigt.

Men tills dess tutar han på härhemma iallafall och är aldrig långt ifrån någon av sina kompisar. Och det är ju skönt.

FerretCrow
0

Fina killen. Bjuder på en bild på grabben från 25 augusti 2007. hoppas det är okej Ulrika =)

FerretCrow
0

Hittade en till

UlrikaD
0

#2 Det är mer än ok. Tack så mycket:)

FerretCrow
0

#4 ja du får mer än gärna spara dom om du vill det =)

Mixxy
0

Jag kan tänka mig att det är som för oss människor. Vi krymper ju också i kroppen när vi blir äldre.

UlrikaD
0

#5 Sparar gärna:)

#6 Ja, det är väl så. Snuffe har liksom blivit gammal farbror.

JossanH
0

Så är det ju tyvärr :( Men tycker han ser ganska biffig ut om man jämför med Dexter som jag hade. En fin gamling Snuff :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
1

Han har lite trivselmage:)

Var lite därför jag var och kollade honom så det inte var någonting galet där. Men det var bara lite grädde och äggula som låg där och skvalpade.

Blueshift
0

De tappar ju i muskler en del när de blir äldre. Så har det iaf varit med mina. Fina bilder!

UlrikaD
2

Känns nästan som om man måste lägga in den allra första "officiella" bilden på Snuffe. Den som Madde tog på hans allra första illerträff i Viskafors. Där han bara somnade mitt på en bänkdyna i solen:)

Är fortfarande en av mina favoritbilder.
Hoppas verkligen han hänger med ett tag till min lilla skrutt.

Ceciliaolucifer
0

Han är jätte fin Ulrika. 

Jag tycker att du har haft din beskärda del av sorg det här året. Jag hoppas att det inte är något med Snuffe, även om veterinären säger sitt så känner man sitt djur bättre. Vi får hoppas att det är som veterinären säger, att han mår bra. 

Det här året kommer att bli så förbannat tufft. Det blir ett till veterinärbesök imorgon och jag bokstavligen går i tusenbitar om det inte finns något mer att göra. 

Tiden går så himla fort när man har illrar som husdjur. Vips - så är allt över. 

Jag hoppas för er skull att ni får en fin tid kvar tillsammans. 

Stor kram

UlrikaD
0

Åh, nej inte ett vet.besök till. Håller alla tassar härhemma.

Det här med sorg. Jag blev så otroligt ledsen och chockad när det inte gick att göra någonting alls mer för Nalle och Oliver.

Men ingenting kan ju vara värre än 2010 när jag förlorade 5 stycken. Jag hoppas verkligen inte att Nalle och Oliver bara är början på året utan att det ska vara bra med det.

Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allting går bra för er!!

Madde
0

#11: Vad kul att du gillar den bilden. =) Han var så söt när han somnade och sov sådär. 

Tänk att han har hunnit bli så pass gammal. =)

Hoppas han får vara frisk länge.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Loulos-luna
0

UlrikaD vilken färg/ teckning har snuffe? Så fin!

JossanH
0

#15 från början, en riktigt mörk pastell med pandateckning. Tecknade illrar brukar ofta blekas och har de teckning på huvud/nacke är det inte ovant med dövhet.

Sajtvärd på Iller.ifokus