Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 239 ggr
Tyson07
0

Frän lukt?

Jag har en fråga. Ibland när Tyson kommer fram till oss så riktigt stinker han. En riktigt skarp och äcklig lukt. Vet nån vad det kan va? Det luktar om hans mage ibland (samma lukt) Om det kan va att han inte tvättar sig ordentligt?

Tacksam för svar.

sarae
0

antingen så har han skunkat sig, eller så börjar killen komma i för brunst.

Tyson07
0

Men blir han redan könsmogen? Han e bara 3 ½ månad gammal?

Sara
0

Gissar på att han släppt analkörtlarna..

Sara

Tyson07
0

Det visste jag inte ens att dom gjorde. Hur länge håller det på? Kommer det alltid att lukta så här?

ViktorMarina
0

När de tömmer analkörtlarna så är det som att de fiser, fast ur analkörtlarna där deras skunkdoft sitter. Det är en vätska, oftast bara en liten droppe de klämmer ut om de t.ex. blir rädda, arga eller gör sig illa. Våra gör det även när de myser, när de har det riktigt gott i famnen :P Det är bara att skratta åt det när det händer, och vara glad att det fungerar som det ska där nere! Många illrar har problem att tömma analkörtlarna, och då måste man in till veterinären och tömma dem.. smärtsamt och obehagligt för illern!

Tyson07
0

ok, tack för alla svar. Ble lite orolig. Men skönt att få reda på vad det e.

Silvers
0

#5 Mysfisar ;)

ViktorMarina
0

#7, oh yes, de berömda mysfisarna :D

Silvers
0

#8 Jag älskar dem.. erhm.. Oskyldig

emoflickan
0

iofs om han e 3½ månad, jag hade två killar i superbrunst vid 4 månaers ålder!! hehe, så det  kan vara det ;) (ursäktar dålifa stavningen pga för mkt vin ;)

Faxlin
0

#10: Inte så dålig stavning tycker jag efter lite för mycket vin.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

mm, fisar ;)

Em_Malmo
0

När de tömmer analkörtlarna så är det som att de fiser, fast ur analkörtlarna där deras skunkdoft sitter. Det är en vätska, oftast bara en liten droppe de klämmer ut om de t.ex. blir rädda, arga eller gör sig illa.

Gäller detta både honor och hanar?

sarae
0

#13 yup. både honor och hanar. kastrerad som okastrerad ;) ett av mårdjurens fina charm hehehehe