Sladdar!
Jaha, nu har Frenja fått dille på att bita på sladdar. Hon har bitit av flera högtalarsladdar samt bitit sönder strömkabeln till vår skrivare. Vad gör man åt det här?
Björn är superduktig och är ute och går med henne 2 ggr om dagen och leker och tränar henne när han är hemma. Men ändå kan hon inte låta bli att bita. Jag tror inte hon gör det av tristess… Men kanske av protest. Jag är har nämligen varit bortrest nu ett tag och Björn har varit ensam med henne och då får hon vara ensam hemma när han är i skolan (Sam och Arwen har också flyttat hem till sin matte igen).
Finns det något man kan smörja på sladdarna så hon låter bli att bita på dem?
ps. Är ni helt säkra på att illrar inte är gnagare? :P
Inte så kul kanske men silvertejp på sladdarna?
Sara

Finns kabelskydd som man kan köpa. Kommer inte ihåg vart men jag tror det finns på clas ohlson.

Sedan kan man testa med fyspray som finns att köpa för katter. Visa funkar det på. Men sladdskydd låter bäst.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vågar man så vet jag att det finns de som smörjt in sladdarna med citron.

Testa smörja med senap eller tabasco…ngn tipsade om det förut. Haft tur kanske..aldrig haft ngn som biter på kablar..*tackochlov*
inget tips från mig tyvärr, ovanstående lät bra :)
haft kabeltuggare men inte så de bitit av :-) Tog citronkonc. och tog på sladarna o de funkade men kabelskydd låter ganska bra annars :-)