Dyster Påsk.
Tyckte Bogey började bli tjock om magen så jag ringde vetten idag (igår, efter midnatt nu) torsdag och fick en akuttid.
Vi fick det tråkiga beskedet att buken svullnat upp av vätska på grund av en 3 cm stor tumör på levern.
Han verkar i.a.f. inte ha ont och vi fick lite Predisonol att ge så han inte skulle bli så påverkad över helgen. Insomning har bokats till på tisdag.
Lite dystert just nu och dottern är förtvivlad, hennes lilla bebis är svårt sjuk. 😭
Kände jag behövde skriva av mig lite.
Beklagar verkligen. 😢🌺
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Beklagar 🌺
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
<3

Nej vad hemskt! Stackars lilla Bogey 😭
Många styrkekramar till er
//Denise
Fy vad tråkigt :'( beklagar!
Usch vilket fruktansvärt sorgligt besked :( Det värsta är när det inte finns något att göra. Starkt av er att inte dra ut på det. Ni får skämma bort Bogey en massa nu över påsk
Sajtvärd på Iller.ifokus
Njut av varje dag och kom i håg alla glada stunder ni har haft med Bogey. Skickar en mängd med kramar från oss alla.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
beklagar
Leo värd på Motorcykel i fokus
Ush vad hämskt! Många kramar till familjen
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Nej… Beklagar i massor =(
Usch va jobbigt! Alltid lika hemskt att förlora en nära vän och familjemedlem! Beklagar verkligen:( ♡
beklagar 😢
// Jenny and the tassilicious
Vilket tråkigt besked =( Men ni får ju i alla fall några dagar till.
Hemskt tråkigt :( Det är så tungt när man till slut måste ta farväl…
Det var väldigt tråkigt besked men stark av er att inte förlänga lidandet. Beklagar verkligen
Välkommen till ferretplanet.se :)
Tack för stödet.
Just nu ligger han i sin mattes famn och sover medan hon tittar på Let's Dance.
Ska bli fint väder imorgon så då ska han få komma ut på gräsmattan en stund. Nu är han visserligen lite tung på grund av all vätska han har i buken men han brukar älska att vara lös på gräset och busa runt med dottern och mig. Få se hur mycket han orkar.
Usch så hemskt, beklara sorgen Bogey.
Man kan inte tro att han är sjuk när man tittar på de här fina bilderna. Medans Bogey vandrar vidare så är det ju ni och Imie som får den svåraste biten. Kanske Imie vill ha en ny liten vän nån gång framöver?
Vilka underbara bilder! Ni verkar haft det skönt i vårsolen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#26 Jo han är pigg nu men jag tror att det till en del beror på Prednisonolen.
När vi var hos vetten i torsdags var han inte alls så villig att undersöka omgivningarna som han brukar. Han är ju alltid varit en explorer och varit nyfiken på nya omgivningar men nu låg han mest i sin hängmatta i transporten och tittade ut fast luckan var öppen och inga hundar i väntrummet.
Han var bara ut en liten sväng och nosade runt innnan han gick tillbaka och kröp upp i sin hängmatta, så inte var han sig riktigt lik då.
#28 prednisolon kan göra underverk. Tur att det ger effekt så pass snabbt så att de illrar som behandlas, även en kort tid, får chansen att känna sig lite piggare sin sista tid.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#29 Jo, och nu är han så pass pigg och verkar ha ganska rolig emellan åt så att man tvekar om den bokade tiden på tisdag, fast vi vill inte heller vänta så länge att han börjar må riktigt dåligt. 🤔
#30 det är en svår balansgång. Jättesvår. Min största skräck har alltid varit att ha sjuka illrar som kräver att akut få somna in. Jag har alltid tagit beslutet innan de kommit till det stadiet. Ibland har det känts för "tidigt" samtidigt som man vet att det bara kan bli sämre. Jag har dock aldrig haft någon vätskefylld Iller. Det har varit andra krämpor. Jag vet inte hur det funkar med vätskedrivande när de har vätska i buken? Annars kanske man kan prova det och prednisolon? Och ta en dag i taget. Märker man minsta lilla förändring i beteende (Dexter som jag hade slutade tex att gå på lådan vilket sa mig att något ändrats i hans sjuka kropp) så beställer man en ny tid då. Det kanske tar en vecka, en månad eller ännu längre. Man kan ju aldrig veta.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#30 Veterinären som undersökte Bogey sa att "dehydrera" djuret kan i det här läget göra det sämre och att det inte var nått hon rekommenderade, så Prednisolon var det hon skrev ut för att Bogey skulle må så bra som möjligt.
F.ö. en väldigt trevlig tjej från Belgien. Hon beklagade beskedet hon gav och bad i princip om ursäkt för att hon inte kunde göra mer.
VIF Bogey.
Han blev ganska fort sämre. Var bara upp för att äta och göra sina behov, annars sov han mest och och glimtar av hans forna jag blev allt kortare och mer sällan så han fick somna in igår eftermiddag. Imie låg vid hans sida tills han slutade andas.
Igår kväll var hon hispigare än vanligt och sprang runt och nosade över allt och idag på morgonen struntade hon i köttet jag lade fram och hon åt bara lite torrfoder för att sen gå och lägga sig igen. Enligt dottern har hon bara sovit hela förmiddagen vilket är ovanligt för henne så jag tror hon sörjer.
Det blir väl en riktig minnes tråd så småningom när vi orkar samla oss så pass att vi kan gå igenom alla bilder och filmklipp utan att få en tjock klump i halsen.
Och där kom tårarna……så tråkigt att läsa 😭. Jättebra att Imie fick vara och ta adjö på sitt sätt. För mig är det viktigt att resten av flocken får ta adjö. Jag är övertygad om att även djur känner sorg och saknad. Pyssla om er alla och kom ihåg alla roliga minnen ni har tillsammans. Beklagar sorgen efter Bogey.

Usch vad den här tråden fick mej att gråta, så bra att han fick slippa ett utdraget lidande men så väldigt mycket för tidigt. Hade en väldigt lik situation med Zebben, samma ålder och det gick också sådär fort så man inte hann med riktigt.
Självklart ska ni sörja allt ni behöver men glöm inte att minnas allt det fina ni haft ihop!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Sitter på Ikea och försöker hålla tillbaka tårarna. Det är så himla sorgligt :'( beklagar verkligen er sorg. Fint av er att låta Imie vara med, det blir nog lättare för henne att bearbeta sin sorg då. Ha det fint i illerhimlen Bogey ♡
Usch så ledsen man blir, beklagar denna hemska sorg och ni gjorde rätt som lät den andra illern vara med in i det sista och klart hon sörjer precis som vi gör. På något sätt är det så synd om henne nu när hon är ensam, styrkekram till er alla i familjen!
Usch vad tråkigt att läsa :( Sov gott fina Bogey och stor kram till hela er familj.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar 🌺Sov gott lilla killen ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Beklagar.. 🌺😕
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
Vila i frid Bogey ❤️ Nu slipper han i alla fall ha ont. Ta vara på alla fina minnen ni har. Beklagar sorgen. 🌺
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Beklagar verkligen! Vilken söt pälsboll han var!
Jag fasar den dagen redan..
Beklagar sorgen Uffe :( Står inför två tunga beslut i helgen. Vet vad ni går igenom. Tänker på er.
Tack alla för stödet.
#43 Usch då! Ännu fler illrar som ska lämna oss?
#44 Daisy och Blight :(
#45 Kan bara beklaga, vet ju precis hur det är nu 😢
Hoppas ni i.a.f. får några fina sista dagar med era pälsar som vi fick med Bogey.
#45 Så tråkigt att både Blight och Daisy ska få somna. Att ta bort en är nog så jobbigt men att ta bort två……tog bort Norpan och Bus samtidigt i vintras och det var enormt jobbigt. Djurägandets tråkiga baksida :-((

Beklagar sorgen <3
Åh, tåras i ögonen då man läser detta. Beklagar och skickar styrkekramar till er! Vila i frid söta Bogey! ❤️
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
http://www.tezzstromberg.n.nu/

Beklagar sorgen, många styrkekramar till familjen 😢
//Denise
Så sorgligt, jag kunde inte låta bli att gråta. 😭
Men det var ju ändå fint att ni fick en fin utedag tillsammans och att Imie fick vara med för att säga hejdå! Vila i frid! 🌺😢
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Beklagar stackars lilla underbara Bogey :( och stackars er sorgen är fruktansvärd :(
Vi hade också en jobbig påsk Hobbe gick bort 20140430 http://iller.ifokus.se/discussions/4f4447e4d3b4fd5c3b0034a7-hobbe
#52 Tack, men jag får väl beklaga tillbaka då Hobbe gick bort bara några dagar efter Bogey.
#53 Tack ❤️ Jag saknar honom så (: Förstår inte varför dom måste lämna oss så tidigt jäkla cancer
Beklagar starkt! :(
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus