Träning?
Hej,
Då jag har tagit upp djurträning och allmänt älskar djur så undrar jag, hur är illrar när det kommer till att lära in saker? Är det svårt eller någorlunda okejigt? Har förstått att det inte är sådär jätte lätt.
Jag tränar just nu råttor och hundar, men vill utöka med flera djur. Jag är medveten om vad illrar behöver, och har läst på väldigt mycket. (Ska vänta tills vi flyttar så att den kan få stort utrymme att springa på men undrar i förväg.)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Min inspirationskälla! Love her.
Förutom bestraffningarna som hon håller på med ex. in i transportburen när illern gör fel.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152702825880813&set=p.10152702825880813&type=1&theater
Tror du linkade fel, det var bara en tjej med barn xD
Jag lärde min tjej att stå upp, vilket ofta är lätt, sen ligga, snurra och rulla :) Även lite target training!
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Små korta pass och muta/visa illern vad du vill att den ska göra. Är du duktig på klicker är den jättebra att använda till iller. En iller bjuder inte lika lätt på ett beteende såsom en hund gör.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Jag har tränat katter, så jag är rätt van med att dom inte bjuder.
Använder alltid klicker när jag tränar mina hundar & råttor. Så klickern är jag bra med!
Illrar kräver korts pass med intressanta mutor, men visst går de att träna! :) Det enda jag tränat var en av mina gamla illrar som jag lärde rulla runt. Den här är ju bara så söt :) http://youtu.be/GbPgULsUqpI
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad kul!
#5 Men då har du ju vana 🙂. Bara att sätta igång 🙂.
En kompis till mig lärde sin iller att spela död bland mycket annat…..såg för roligt ut….
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan bidra med ett klipp där vår Bogey gör lite trick och där Imie hade precis börjat lära sig sitt första trick.
#9 Så roligt att se och vad duktiga båda var 😃
#11 Haha, inga problem. Joeeey! <3