Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 424 ggr
Miss-Me
0

HJÄLP!

jag tror det är något fel med miley! hon gapar 1gång i minuten och andas in och det låter konstigt när hon gör det. vad ska jag göra? det e min första iller och jag köpte henne i sommras så jag kan inte så mycket om hur illrar andas men hon har inte gjort så förut! hjälp mig någon!

cannaydia
0

öppna munnen och se om något fastnat i halsen på henne…låter det som om hon har svårt att andas?

babsan
0

ojj :| jag vet tyvärr inte vad det kan va =/ men hoppas det blir bra snart iaf…håller tummarna :)

strumpanskompis
0

Jag har inte en aning om vad det kan vara men ring en jourveterinär för säkerhets skull.

LeeLoo
0

hur gick det med henne? hade hon fått något i halsen?

Miss-Me
0

jag har kollat men det syns inget. jag ska se hur hon e imorgon om hon inte e bättre ringer jag vetrinären. det låter som hon har svårt att andas i mellan åt som du sa #1

skrollan
0

men om hon har svårt att andas ska du ju ringa direkt ?!

LeeLoo
0

Jag rekommenderar att du åker in med henne till veterinären om hon har svårt att andas.

UlrikaD
0

Vill ju egentligen inte upprepa vad andra sagt tidigare men..om din iller har svårt att andas så åk in direkt. Tänk om han kvävs under natten?

cannaydia
0

om hon har andnings svårigheter tycker jag det borde ses som ganska akut in till veterinär. kan ha satt sig något i hennes hals och det kan leda till syrebrist i värstafall med utgång -död…

ViktorMarina
0

Ja, verkligen! Har hon svårt att andas så måste hon ju få hjälp direkt! Tänk dig själv att ligga en hel natt och ha andningssvårigheter, och kanske riskera att kvävas! Se till att hon får hjälp direkt!

Hur går det?!

ang3lica
0

Det är inte så att hon bara väser??

ViktorMarina
0

#11, bra fråga, det skulle det ju kunna vara om man inte vet hur det låter..

Xannadu
0

Hon skriver ju att den gapar 1 gång i minuten tycker mer att det är nått som sitter fast.. Jag tycker att du ska åka till vet omedelbart o inte vänta nått.

Smurfina73
0

Det kan inte vara så hon gäspar? För det gör dom juh lite mer vissa dagar. Speciellt då man tar och ska skälla lite..hehe.

För verkar den ha svårt att andas så måste man väl se det på en gång..eller? Samma om den har ont. Även om man är ovan så känner man väl det inom sej i ett sånt läge.

Hoppas verkligen den inte fått i sej ngt..fick själv panik och avbröt den roliga leken i sonens rum då hon hittade en ballong. Måste gå igenom mer där innan hon får leka fritt där inne. Hon älskar att böka runt och dra runt på hans bilar och grejjer. Men får inte vara farligt. *håller tummarna*

Lsun
0

skulle kunna vara så att hon har ett hårstrå i halsen som är jobbigt att få bort. Lucifer kan stå o väsa o låta konstig ett bra tag när det händer. precis som katter så får illrar lätt hår i halsen när dom tvättar sig och liknande (iaf i Lucifers fall), dock spyr dom inte hårbollar, utan beter sig mer som en människa o väser o låter konstigt tills det är borta.

Lycka till!

Silvers
0

Milly lät lite så för ett tag sen, jag gav henne lite paraffinolja och sen blev det bra igen :) Då hade nog en matbit satt sig på sniskan…

Miss-Me
0

hon är bra nu igen.

LeeLoo
0

#17 skönt!

babsan
0

#17 va härligt =D !!