Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1070 ggr
Askhimmel
0

Bortsprungen iller?

Hejsan!

Jag och min kompis var och hämtade en iller idag i Älvsjö från en tjej som hade tagit emot den efter att en dement tant hade åkt in på äldreboende, och hon kunde inte ha kvar den så den skulle avlivas i sådana fall.

Nu är grejen att hon hittades tydligen i tantens trädgård så dom antog att det var hennes, men vi började undra på hemresan om det kanske är en bortsprungen eller vild iller, för hon är rätt ung och vi tvivlar på att en uppfödare skulle sälja till en dement tant.

Så vi undrar dels om någon i Stockholms-området har tappat bort sin iller eller känner någon som har det eller något sånt, har  tänkt ringa polisen och kolla men om det inte dyker upp något så hade vi tänkt att det kanske finns någon bättre lämpad att ta hand om henne då vi inte vet om vi kan ha kvar henne.

Svar uppskattas sjukt mycket!

Mixxy
1

Har ni någon bild på illern?

illernettan
1

Kan det vara någon granne till tanten som har en bortsprungen iller? Jag skulle börja där, ta reda på vart tanten bodde och sedan faktiskt gå runt och fråga.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

AnnkieS
1

Jag har möjlighet att ta hand om den tills kanske någon saknar den. Ring mig om du vill. Mvh Annkie 0733599244 i Haninge bor jag

Annkie

Denna kommentar har tagits bort.
ales
0

Är det den illern som hittades i Tyresö?

Först kan man ju gå till veterinären & kolla om den är chippad eller polisen tror jag kan kolla sånt också.