Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 778 ggr
tozen07
0

När ska min Tözz börja löpa?????????????

Våran lilla flicka e tre månader och vi har redan märkt att hon lämnar röda droppar efter sig. är detta som hon har börjat löpa, om det e det är det inte lite för tidigt? vad ska vi göra?? är detta farligt för vår lilla älskling? de säger ju att man antingen ska para dem eller sterillisera dem annars kan det förblöda. Någon som vet???????????

Sara
0

Är vulvan svullen och stor?

Sara

babsan
0

hmm.. jag tycker det verkar lite väl tidigt för en iller att börja löpa, jag menar hon är ju fortfarande valp, å att det kommer blod, vad jag har vart med om så brukar det inte droppa blod, men som sagt så vet jag inte säkert utan bara vad jag har vart med om. kolla om vulvan är stor å svullen isf är det nog garanterat att hon löper å då måste du gå å kastrera henne, om du nu inte ska para henne =P

Robinsnel
0

om hon blöder ska ni nog undersöka hos veterinär så fort som möjligt vad det kan vara…

Sara
0

Blöder en illertik i löp på samma sätt som en hund? Alltså blöder hon?

Sara

babsan
0

#4 nej det tror jag inte dom gör, har aldrg vart med om det iaf ^^

NoraDede
0

sofias iller evelina droppade det blod från under löp precis som på en hund så det kan hända i vissa fall

skrollan
0

oj, det visste inte ajg om, det gjorde inte skrollan. Men är evelina kastrerad nu då? :o

NoraDede
0

nej inte sist jag pratade med sofia då evelina hade rymt. jag tror inte sofia hade råd då hon tappat sitt jobb men jag vet inte nu kanske hon har gjort de men hon har ju snart gått ett år, vet inte om hon kanske skulle bara henne, ingen aning detta är bara lite av allt hon sagt till mig

skrollan
0

okej :) hoppas att hon kastreras snart då:)

NoraDede
0

ja det har jag sagt länge då det kanske inte är bra att avla på henne eftersom hon kommer från den personen som vägrar skicka papperena på sina sålda illrar som det har disskuteras om tidigare här på iFokus.

skrollan
0

ja gud nej, avla på henne vore fruktansvärt hemskt =/

NoraDede
0

ja men det är upp till henne ingen kan ju bestämma vad hon ska göra

skrollan
0

nej, tyvärr. men har hon funderingar på dey?

NoraDede
0

hon har haft men som sagt jag har inte pratat med henne sen tråden om att evelina var på rymmer var aktuell så jag vet inte om hon ändrat sig eller inte. du får maila och fråga henne. någon som vet på ett ungerfär vilken skala 1-100 det är på att honan blir sjuk av att inte kastreras eller paras?

skrollan
0

jag har försökt att f kontakt med henne eftersom att vi ha iller från samma gamla ägare, men hon är inte inne sp ofta eller så vill hon inte svara =/

NoraDede
0

ja den 8 september va hon in sist tror jag

Robinsnel
0

#14 det är 50/50 risk att honan får dödlig anemi/benmärgsdepression, enligt vad jag läst.

NoraDede
0

ok bra då vet jag det oxå=) har ju sj ingen hona som är okastrerad så=)