Kompensation
Kom bara att tänka på alla gånger man köper saker eller beställer saker som inte funkar.
Ibland får man kompensationer från olika företag. Brukar ni få det och hur/var/när har ni fått det och vad har ni fått i kompensation.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kan börja berätta om en av alla gånger jag fått kompensation. Det var när Veronica och jag var i Stockholm för att gå på utställningen i Hagaparken.
Vi kommer till hotellet där vi då bett om en extra bädd i rummet eftersom vi har min son med. När vi kommer upp till rummet finns där ingen extra säng och ärligt talat ingen stans att ställa någon heller.
Så jag traskar ner till receptionen där de förklarar för mig att de glömt sängen ,och ber mig bära upp den till rummet. Vilket jag vägrar göra, det är inte mitt jobb. Jag tar in på hotell för att få lite lyxigare då ska jag inte behöva bubba på en massa möbler. Jag förklarar att det inte finns plats för någon säng heller där inne och får svaret att joho, om jag lyfter ut fotöljen i hallen utanför. 
Då började Åsa bli lite upprörd kan jag säga, så Veronica gick till macken och köpte batterier och sonen satte sig och läste.
Det hela slutade med att vi fick ett till rum utan att behöva betala något extra. Så Veronica fick det rummet och jag och Mattias tog det första rummet.
Slutet gott, allting gott!
Audiatur et altera pars
Det var ju en riktigt bra kompensation ni fick där Åsa! :)
Hehe den enda Kompensation som jag kommer ihåg att jag fått är på Mc'donalds, när jag har fått vänta för länge på min mat, då har jag fått typ: "du får vilken meny du vill för 42.- kr" och en annan gång fick min familj typ en sån fast då fick alla ta vad dom ville 

Vi lyckades få kompensation av MAX i Örebro en gång. Vi passerade på väg neråt i landet då vi var på semester. Min ohängda dotter skulle springa ut och fråga pappa som satt kvar i bilen och vaktade illrar och illervalpar vad han ville ha att äta. Så trots att hon vet att man inte får springa inne på resteuranger så sprang hon, de hade en glasdörr som var helt utan handtag och det mest välputsade jag sett. Dottern missar att det är en dörr och springer rätt in i det. PANG sa det och hon flög tillbaka en meter minst och hamnade på golvet. Rusade fram för att hjälpa henne när jag märkte att hon inte kunde stå själv, hon bara säckade ihop igen. Fick upp en likblek dotter på en stol, som mådde illa och såg ut att svimma vilken sekund som helst. Skyndar mig till kassan och ber om ett glas vatten av samma kille jag nyss lämnat våran beställning till. Och han svarade:
Varför då?
Va? sa jag. Vadå varför då?
Varför ska du ha vatten?
Dööööhh! För att min dotter behöver det eftersom hon håller på och yuppar av efter att ha sprungit in i eran dörr?
Jaha, varför då?
Allvarligt det tog mig över fem minuter att få ett glas vatten. Ett enda ynkligt glas med vatten.
När dottern var omplåssrad och jag såg att hon mådde bra så tog det hus i h-vete. Då var mamma Åsa arg.
Krävde att få prata med chefen han fanns inte på plats men de ringde upp honom åt mig. Gav mig telefonen och jag fick prata med honom. Det slutade med att jag fick flytta mig från kassan och beskriva personen jag handlat av och han bad om ursäkt, sa åt mig att lämna namn och adress så skulle han hitta på kompensation.
340:- i MAX checkar kom det;-)
Fast dottern led lika mycket ändå. Men skönt att han brydde sig i alla fall.
Audiatur et altera pars
Kul och höra lite historier. Tråkigt när någon gör sig illa.
Hmm. Vad har jag fått kompensation för.
Jo en gång skulle jag gå och hämta en tågbiljett för jag skulle ut och resa dan därpå. Så gick jag för att hämta ut den på ATG. Då säger dem att den inte finns.
- ????, står man frågande. Gick ut till en telefonkiosk och ringde SJ. Där säger dem att jag la på i förtid och därför så får jag skylla mig själv för att jag inte hörde att jag skulle hämta ut den 2 dagar tidigare.
Då blev jag förbannad. Sa att jag inte lagt på tidigare och att hon inte sagt något om något datum. (Jag kan tala för mig) Så efter 10 minuter så fick jag mig en ny biljett helt GRATIS.
Fast det satt långt inne. Men Skam den som ger sig.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Är det ingen fler som har fått kompensationer??

Jag har massor att berätta, kanske beror det på att jag är en bråkig jäkel. Jag vet inte. Men kan berätta mer om någon är intresserad.
Audiatur et altera pars
Gör det Åsa!

Jag lämnade in en tröja en gång för att byta dragkedja då den gått sönder. Dragkedjan var svart. Hon frågar mig om det är bråttom med tröjan och jag svarar nej så det skulle ta fem dagar innan jag fick hämta den. När jag kommer för att hämta den och hon visar mig tröjan så har dom satt in en silverfärgad kedja, dom hade tydligen inte tillräckligt långa, svarta dragkedjor (??). Jag vägrade betala för jag ansåg att eftersom jag sagt att det inte var bråttom så hade dom kunnat vänta med att sätta i en ny dragkedja och frågat mig om det var o med en silverfärgad. Hon tyckte nog jag var lite oförskämd eftersom det, enligt henne, krävs mycket arbete med att byta en dragkedja.
Fick väl ingen riktig kompensation för tröjan men det hela slutade iaf med att jag slapp betala men jag gillade aldrig den tröjan efteråt 
En kanske inte så stor kompensation men ack så viktig (man vill ju ha vad man beställer är när man kör in till en viss hamburgekedja som har King i namnet och beställer. Då får man en påse när man kör därifrån. Skulle det vara fel när man kommer hem så ringer man ner och klagar så skickar dom ett presentkort på en ny (måltid)
En annan sak som handlar om lite mer pengar och kanske lite mer om garanti är när man handlar skräddarsytt i Thailand (kostym) billigt då är det bara att skicka ner den (fraktfritt) om den inte är som man vill när man kollar den hemma så ändrar dom den efter dina önskemål och skickar tillbaka den. En fd arbetskamrat gjorde så

Även små kompensationer är värda mycket.
Jag ringde till ett företag och reklamerade ketchup en gång. Var ypperligt besviken då den var som rött vatten bara. Vi köper dessutom mycket av denna vara då en av sönerna äter det till allt förrutom pankaka. hihi
De skickade mig då presentkort så jag kunde handla valfria varor ur deras sortiment för 300:- sedan så kom det tre kartonger med blandade varor hem till oss. Vi hade 5 olika sorters senap och massor med chokladpudding och annat smått och gott. ;-)
Ingen jätte kompensation, men ändock. hihi
Audiatur et altera pars
#10 All kompensation är ju bättre än ingenting. =)
Fick en kall paj på McDonalds för något år sen. Då gick jag tillbaka med den och sa att den var kall. Då fick jag vänta några minuter och fick sen 2 Varma pajer. Det tyckte jag var en trevligt. Hade ju inte begärt det utan bara en paj som var varm. 

#11: Trevligt när de bryr sig om kunderna i alla fall.
Audiatur et altera pars
Absolut. Det finns dem ställen jag ätit på som inte bryr sig. Och jag kan lova att jag inte för vidare att det är bra ställen. =)

En gång käkade jag i en grill här i området. Då hittade jag död flyga i min hamburgare. Fick en ny, större hamburgare istället men hade inte mycket appetit kvar.
#14 Usch det lät ju riktigt vidrigt. Ja tror inte heller att min aptit hade varit på topp efter det. Dem skulle ha gett dig en check så du kunde komma tillbaka och äta en annan gång. Tycker jag. 

Usch, vad äckligt. Jag hade inte heller haft mycket till aptit efter det.
Audiatur et altera pars
ni får säga som gubben som hade en spindel på mackan `Ska du mä in så får du huka dig´

#10: jomen oj, det kallar jag allt kompensation det! =) Om man jämför vad man köpte, med vad man i slutändan fick.. hihi.

När Ammi var här så kom Veronica ut till oss på Ammis sista kväll. Vi bestämde oss för att åka till den lokala pizzerian. Där passade jag på att äta min kompensations pizza.
Sist vi beställde pizza där hela familjen så vart det fel på ena pizzan, jag ringde självklart och klagade. Var nog rätt upprörd över att de hade skickat med oss fel pizza hem. Men de erbjöd mig en gratis pizza nästa gång, så det passade ju bra nu då. ;-)
Kan tilläggas att han gjorde fel med Ammis pizza denna gång, men inte ens jag kom mig för att klaga då han faktiskt var så otroligt gullig till sättet över sin senaste fadäs med mig. Han verkade lite små orolig under hela tiden vi var där. hihi
Audiatur et altera pars
#19. Det bästa är väl att dem kompenserar en när sånt händer. Skulle dem inte göra det skulle jag sluta handla på ett ställe. Man vill ju inte betala för något man inte beställt. Inte jag i alla fall.