klätterapa
Igår så lät det j*vel ifrån köket. gick ut å tittade efter vad det var. Å gissa, jo Tuuva har lyckats komma upp på diskbänken! vi visste inte hur så vi spionerade på henne och det visade sig att hon hoppade upp via handtagen på kökslådorna! 

Så det var ju bara att skruva loss handtagen på de tre nedersta så hon inte skulle kunna komma upp igen.. så det ser helt enkelt förj*vligt ut just nu.

hehe inget är omöjligt för en iller

Haha, :P
Den enda som klättrar här hemma är Epona, men hon klättrar bara på mig. Hon klättrar upp för hela mig och sätter sig på mitt huvud. Dock har Melwin börjat bli lite avis på det, så han ställer sig med tassarna mot mig som ett försök att visa *jag vill också, om jag inte hade varit så tung och mina klor hade varit lite mindre och vassare*
golf.ifokus.se
Smarta odjur! 
Sara

Du kanske kan byta ut handtagen mot knoppar eller liknande som inte är klättervänliga… Vilket jobbift problem annars!
Frodo har också tagit sig upp på diskbänken när ngn glömt att stänga en låda helt o hållet. men är alla lådor stängda så har han inte luskat ut hu han ska ta sig upp..än.. :)
Så länge som dom inte gör som min Aslan gjorde när han ville upp på köksbänken, då drog han ut den nedersta lådan. Sen klätrade han inuti lådorna för att komma upp, och när jag bytte ut handtagen mot knoppar, så la han sig bara ner och "grävde" med tassarna under den nedersta lådan tills den öppnade sig. Sen gick han upp på samma vis som tidigare. Så ibland är dom lite för smarta, Jazz börjar nu också visa samma tendenser som Aslan med att räkna ut hur han ska göra för att komma upp på eller i saker och ting. Och som Aslan gjorde så klarar nu Jazz även av att hoppa från golvet rakt upp på köksbordet som är ca 1 m högt. Så nu hjälper det inte med att bara ta bort stolarna eller vicka dom mot bordet. Så nu kan jag inte ha något på bordet när vi inte är hemma.
#6 hehe jo det har dom lärt sig här hemma oxå, så vi har fått sätta maskeringstejp för att "hålla tillbaka" lådan så dom inte kan öppna den..
oj, kanske ska titta här hemma vad våran appa klarar av då :P

#7: Kanske skulle testa "barnsäkra" låderna då så att dom inte går att kraffsa upp? ;)
#9 Det funkar bra med tejp så länge. ska inte bo kvar här så länge till så orkar inte bry mig
Det är bra spännande liv med illar ;).
Alaska har börjat hoppa runt på ryggstödet på soffan, sen om man sitter där placerar hon sina framtassar på mitt huvud sen tar hon ett stadigt tag i min hårbotten och vägrar släppa. Kan säga att det gör rätt ont!! Ska börja med turban när man sitter där….
Mvh Jenny

Tessie och Groggie älskar att klättra och när jag hade Lilla Nora (rip 4/4) så klättra hon upp på en köksstol med tyg på … upp på bordet… nästa stol och sen köksbänken… Inga problem med en dam med hyss i… Jag fattar ibland inte var Svea får krafterna ifrån heller för hon kan klättra med fast hon är 9,5 år… Hon kan ju vara så slö annars…
Skruva bort kökshandtagen ja vad gör man inte för sina små älsklingar :0)
Jag tror nog att dom lite trögare lådorna , dom som är äldre, borde funka bättre med illrar, dom är ju lite "tyngre" att dra ut.
Dom som inte har "hjul" utan är trä mot trä…
#13 hehe nähe du :P inte här hemma. vi har sådana "äldre" med trä och dom öppnar busarna lätt som en plätt 

hahaha! Lätt!
men är de något i dom då? :P Hur starka e dom igentligen?
dom kan nog bara dom vill ska du se ;)