Hillbiörns valpar
I lördags fick min H Pazzulos Zpirulina valpar. Jag funderar fortfarande på vart hon gömde dom? Hon har inte gått upp nämnvärt i vikt däremot visade hon tidigt tecken på att vara dräktig. När jag gick och la mig i lördagskväll hade det kommit 11 stycken. Det är en som är mindre än dom andra så jag är lite orolig och håller en tumme för att den ska överleva. Än så länge hänger den med och ju längre tiden går desto större är chansen till att den överlever.
Pappa till kullen är LilleMann. En stor och väldigt vacker kille från Polen. Det är hans första kull och det ska bli spännande att följa valparnas kommande tid.
Om du blev intresserad av en valp, så finns det obokade valpar kvar. Vill du veta mer om min uppfödning eller föräldradjuren så finns allt samlat på FB, H Pazzulos.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Hoppas du tänker dela med dig av massa bilder på valparnas uppväxt 😃
Jag är intresserad men har väldigt svårt att tro att min sambo vill ha fler illrar just nu när Lily är som hon är… Så hoppas på att få gotta mig i valpbilder istället… 😉
// Jenny and the tassilicious
#2 Det kommer bilder och uppdateringar allt eftersom.
Du får visa honom valpbilderna, måste nog ha ett stenhjärta för att kunna stå emot sötnosarna 😉.
Det ska jag göra… 😈
Grattis till valparna.
Pussa Zpirulina från mig.
Bebisar!!!!!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nawww så söta 😍 vill ha asså!
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Grattis till småttingarna! :)

Grattis igen! :D
Tack för alla gratulationer 🙂.
Däremot är det lite av en sorgens dag idag, då en av valparna inte klarade natten. Den var liten från början och försökte hålla ut in i det längsta. Det finns en liten till som inte heller ökar i vikt som den ska. Men resterande 9 lägger på sig och ökar fint.
Beklagar sorgen :( Hoppas på att den andra eftersläntaren piggnar på sig och kommer ikapp… Både jag och illrarna håller tummar och tår för det :)
En liten uppdatering från oss i valphagen. Vi har nu blivit så stora att vi har fyllt åtta dagar. Vi växer så det knakar och vår medelvikt ligger på 27 gram. Tråkigt nog så förlorade vi ett syskon i torsdags Mamma är jätteduktig på att pyssla om oss och massor med god mjölk får vi.
Drömde i natt att jag hade en okastrerad hane hemma som fick träffa Lily och att de parade sig och jag skulle få valpar. För många illervalpar på min Facebook just nu tror jag ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#12 Eller ett tecken på att det dags att börja med avel….😉
#13 det håller jag ju redan på med, men med människovalpar haha ;P ska ha en kull nu i sommar!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vilka små duniga larver. Så söta 😍
#14 Ja, just det, tänkte jag inte på….om jag inte sa grattis på Mälaren så gör jag det….du vet minnet är som teflon.
#16 det har jag ingen aning om du gjorde eller ej, tror vi har samma teflonminne du och jag haha ;P Tack iaf! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
Åh dom börjar bli stora ❤️Underbara ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Åh så fina!
Dom börjar ju bli stora nu!! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Gah!! Det går för fort! Det var ju igår dom kom och redan nästa vecka ska det börjas smaska fast föda……

Så underbart söt kull <3
#20 Så fin familj ❤️
Vid invägningen idag så låg medelvikten på 88 gram. Det kommer att bli svårt för mig att skiljas från den här kullen, då jag tycker att alla är extremt fina redan.
Mamma Z är ingen tigermamma i år, slipper muta henne med gotta varje gång jag ska göra något i valphagen. Hon finner till och med några sekunders ro i famnen för att bli gosad med. Men det är klart, det är hennes andra kull och hon har lärt sig att jag inte stjäl några valpar. Hon får ju alltid tillbaka alla.

Ooh ser ut att bli mörka pasteller <3 :D
Mys, vill komma över och mysa <3
#29 Du är så välkommen så….lite långt att åka bara….😉. Jepp, det blir "bara" mörka pasteller. Så snygga, så snygga 🙂.
är alla bortlovade ? :)
#33 Nej, det är dom inte, finns några kvar. Är noga med att personkemin stämmer innan man får köpa valp ifrån mig.
Många fina valptrådar här nu! Underbart att se hur de växer!
#35 Vad roligt att du tycker om det….hur går det för "din" kull?
#35 Det går bra, de passerade nyligen fyraveckors-strecket. Önskar att jag hade kunnat följa dem på lite närmre håll, men samtidigt är det rätt skönt att kunna njuta av dem och andras kullar istället för att ha egen kull ;)
#37 Åh, vad roligt att allt går bra med. Förstår att du hade velat haft dom lite närmare….trots allt jobb så är det ju fantastiskt roligt att få vara med om deras uppväxt.

Otroligt vad valpsjuk jag blir att kika på vappisarna och ändå har jag en kull bara en våning under mig <3 ;)
Får man komma och hälsa på någon dag Nettan? När bebisarna blivit en 6-7 veckor?
Sajtvärd på Iller.ifokus
#40 Självklart får du det 😃. Det vore enormt roligt….behöver ju också lite hjälp med hanteringen…..bestäm en dag som du kan så anpassar jag mig.
#41 det blir jag och Hanna! Båda vill sniffa valp och hjälper gärna till att hantera dom små tussarna! :) Ska snacka ihop oss om datum så återkommer vi!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#42 Gör så….ni är båda välkomna. Dom behöver all hantering dom kan få :-))
Yeeeaj gosa valp, det ser jag fram emot :) nåt datum ska jag & jossan nog kunna komma överens om :)
Jag såg nu att det fanns kvar några för tingning, när ska de placeras ut på ett ungefär? Har varit jättedålig på att följa allas kullar här senaste tiden så jag har lite dålig koll.
Det var jag som hörde av mig förra året men inte fick en tillräckligt stor lägenhet om du kommer ihåg mig förresten (Sofi)! Jag ska flytta till en större lägenhet i sommar så nu är jag på "illerjakt" igen :)
# 47 Dom ska veterinärcheckas under vecka 29, sen kan dom börja lämna mitt hem 😭. Det finns fortfarande kvar valpar att lämna intresse för. Går ju mycket på personkemi, som du vet.
Förlåt, men mitt minne är inte som det borde vara 😊.
Åååååååhhhhh
Jag som såååå skulle vilja ha en liten söt skitmaskin xD
Men, sambon sätter tvärstopp :P
//Belinda aka Zandrama
#49 Du får sätta hårt mot hårt…..sexvägra kanske 😉….visa bilderna på valparna….och tindra med dina ögon…….😉
#50 Om det ändå gick xP
Han är så stenhård och kall min sambo när det gäller sånt :P
//Belinda aka Zandrama
#51 Jajaja, det var ju värt ett försök 🙂. Rackarns sambo….
#48 Ah, då blir det nog lite tidigt ändå. Får vänta till nästa år *igen* haha.
Helt förståeligt att du inte minns mig, vi har ju aldrig träffats heller!
#53 Bara att hålla utkik även nästa år. Du är inte intresserad av två omplaceringar?
#54 Vi (dvs jag och min sambo) är bara intresserade av en i nuläget, lite "mjukstart" så att säga. Men vi är definitivt intresserade av omplacering så om du hör om någon i framtiden som vill omplacera en iller är det bara att höra av sig :)
#57 Det ska jag försöka komma ihåg. Minnet är ju inte som det borde, tyvärr.
#60 det var det sötaste!!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
De är ju för söta! De små vita öronen <3 Jag kan ta en knippe =D

Underbara bilder <3
Längtar till valpgoset på måndag! Ska ta med mig en stor väska som rymmer några stycken ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#72 Du vet väl att du får gå igenom iller-detektorer? Har fått placerat ut ett par sådan efter flera iller-kidnappningsförsök 😉. Välbehövligt då kullen verkar stöldbegärlig 😃
#73 plus 20kg och ska föda om en månad, jag kan nog välta det mesta om jag vill hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus
#74 Kan bli intressant och få upp dig från golvet 😃.
ser också verkligen fram emot valpgos imorgon! Nettan, vi får väl hjälpas åt att baxa upp henne från golvet ;)
#76 Får väl hoppas grannen är kvar hemma, ifall vi tjejer inte orkar få upp henne 😉. Annars får jag väl be en annan granne komma med traktorn.
Ska bli himla roligt att få träffa er båda igen.
Med tanke på att vi har en familjesäng _på golvet_ hemma så är jag van att rulla upp från backen så det ska nog lösa sig ;) bara jag inte rullar på något pälsigt :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#78 Får räkna in pälsarna och stoppa tillbaka dom i hagen innan du börjar rulla :-))
#87 Vart tog Chucky vägen?(bilden alltså)😃
#91 Åh så fin <3 <3 <3
#92 Han hälsar och tackar så mycket :-))
#93 Tack lilla killen 😃
Idag fyller valparna 9 veckor och ännu har inte alla fått sina hem. Blev du intresserad och vill utöka din flock, är du välkommen att höra av dig, här via pm, mejl: illernettan@hotmail.com eller via FB H Pazzulos.
Hej! undrar om man du kan transportera en till stockholm betalar extra så klart?
Har ni någon Hona
Jag är ledsen men jag vill gärna träffa den blivande illerägare vid ett tillfälle innan hämtning. Jag är noggrann med vart mina valpar hamnar och jag går mycket på personkemi.
Vad dom växer!! Söta små liv :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
vart bor du
Så underbart fina *smälterienlitenpöl*❤️
#104 Vi finns strax utanför Skövde. Tar du tåget så kan jag hämta vid stationen.

Jag bara dööööör, vill ha vill ha vill ha!!! :-). :-)
#107 Komsi….komsi….komsi……😉

Hihi, vi kan inte få en liten beskrivning av tjejerna som e kvar samt bilder på dem? :-)
#109 Sorry, just nu har jag ingen aning om vilka som är kvar. Valpköpare har fått lämna önskemål och sedan försöker jag para ihop rätt valp med rätt ägare. Men efter nästa helg så vet jag med säkerhet vilka som är kvar. Så håll utkik i tråden :-))
Chackamankabudibaba, vilket imponerande namn! Fick läsa igenom det 4 gånger innan jag fick grepp om det, haha :D Hur kom namnet till?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#111 Det är en riktig tungvrickare….kommer från en bok jag läste för en tid sedan. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på boken, det var något om Östtyskland och katten hette Chackamankabudibaba. Han är den enda i Z-kullen som inte är döpt efter Stephen Kings 22/11 1963. Jag samlar namn genom alla böcker jag läser. Tycker det är en liten kul grej :-))
vart ligger skövde?

#113 använge eniro kartor =)
#113 Skövde ligger mellan dom två stora sjöarna.
hur långt avstånd är det från Stockholm till Skövde?
Som 114 säger: använd eniro. Gå in på vägbeskrivningar och skriv in stockholm till skövde då får du avstånd och ungefärlig tid. :) Bifogar skärmdump, men jag vet ju inte vilken del av Stockholm du utgår från, Stockholm är stort :)
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Från Uppsala tar det cirka 4 timmar att komma hit. Då är ingen rast medräknad.
Igår flyttade den första valpen hemifrån. Först ut var Hillbiörns Zpirhamas Mrs De Funiak (Polly). Som tur är så behöver jag inte åka så långt för att hälsa på henne, då familjen bor i Skövde. Hon kommer också få sällskap av sin halvsyster Hillbiörns Tangolinas Sallydance (Plopp), Dumle och Elmud. En fågel viskade att Plopp tog emot Polly med öppna armar i går.
#56 Vart är "katt"lådan köpt? (den lila (?) med låg kant)
#125 Den är från USA. Jag hade butik förut som tog in illerpryttlar direkt från USA. Den heter High back Litter Pan och är från Marshall. Vet inte om den finns att få tag på i Sverige.

Vad söta de är!!!
Så himla fina :)
# 127, 128 Tack så mycket hälsar dom alla.
Har du någon hona kvar? :)
#130 Alla valpar har fått nya hem och har flyttat. En kull planeras till nästa år och du är välkommen med en intresseanmälan :-)