Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 552 ggr
[tiiia]
0

Registrera sin iller.

Hur många är det som har registrerat sin iller på http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/hoved

Har du inte registrerat din iller så gör det så har vi koll på hur olika illrar är släkt med varandra och vart de finns osv :)

sarae
0

jag har! Tyvärr kan jag inte länka ihop min ena iller med resten av stamtavlan.

Xannadu
0

Jag har inte haft tid att sitta o gå igenom gammla stamtavlor än. Men ska göra det senare

[tiiia]
0

Det verkar ju vara ett väldigt bra sätt att hålla koll på stamtavlor och allt.

sarae
0

ja det är en riktigt bra databas, men för att det verkligen ska fungera måste folk bli bättre på att regga sina illrar där samt hålla dem uppdaterade gällande sjukdomar

[tiiia]
0

Kan man lägga till på ngt sätt så att man får med t.ex Diors föräldrar i hans stamtavla eller måste ägaren regga sina illrar och sedan koppla ihop sin med min? eller hur fungerar det?

sarae
0

#5 du kan själv lägga in diors föäldrar men då klickar du i "owned by someone else"

[tiiia]
0

aha okej dåså :)

[tiiia]
0

Vore ju kul om t.ex Diors syskon också ville registrera sig så de finns under samma päron sedan :)

skrollan
0

varflr ska allt vara på engelska :'(

HannaM
0
skrollan
0

det kan jag tyvärr inte heller, har svårt för alla språk :(

[tiiia]
0

*puttar upp* :) Hoppas på att fler skriver in sina illrar :)

elmo
0

Någon som vet hur man ska göra för att lägga till pappan som redan är reggad? Får det inte till att fungera.

[tiiia]
0

jag är inte 100 säker nu men om du är inne på inställningarna på din egna iller och sedan klickar på set father (står ngt liknande) så ska du kunna skriva hans namn och sedan kunna trycka på set father eller vad det nu står under hans namn.. trooor att det kan fungera. är inte 100 dock :P

elmo
0

Har provat det men det står inte sset father under hans namn som det brukar göra.

Lenore
0

putt

[tiiia]
0

*putt*

Faxlin
0

#15: Men är du inne på din iller sida? Där ska det finnas möjlighet för dig att söka på hans namn, få fram det och utan att du går in på hans sida så ska du kunna trycka på add as father eller något liknande står det :-) Men det viktiga här är att inte gå in på pappans sida.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elmo
0

http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/sok 

så här får jag bara upp, där står bara vis, inte sett father och jag går ju inte in på hans sida.

sarae
0

#10 där skall du fylla i namnet på pappan, och söka på det. när du väl hittar pappan, då klickar du på "set as father"

elmo
0

MissFerrets Maskot : Maskot

|

[ vis ]

elmo
0

står bara [ vis ] på hans sida

Blueshift
0

elmo: anledningen till att du inte kan sätta den illern som far är för att den som registrerat illern inte fyllt i kön. Könet måste vara ifyllt för att kunna sätta illern som förälder till en annan.

elmo
0

OK, :p Tack för hjälpen.